ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حواشی برنامه جدید جرمی کلارکسون از زبان تهیه کننده قدیمی تاپ گیر

بعد از جنجال ها و اتفاقات زیادی که در مستند محبوب تاپ گیر افتاد، سه مجری اصلی برنامه کنار گذاشته شده و تیم جدید هفت نفره جایگزین آنها شد. بعد از این جدایی، کلارکسون، هموند ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

بعد از جنجال ها و اتفاقات زیادی که در مستند محبوب تاپ گیر افتاد، سه مجری اصلی برنامه کنار گذاشته شده و تیم جدید هفت نفره جایگزین آنها شد.

بعد از این جدایی، کلارکسون، هموند و می به همراه تهیه کننده اجرایی به آمازون پیوسته و قصد دارند مستندی خودرویی با نام گرند تور را برای شبکه خانگی این کمپانی بزرگ تولید کنند.

گرند تور که اکنون در مراحل پایانی به سر می برد، از پاییز امسال پخش فصل اول آن شروع خواهد شد. به تازگی اندی ویلمن دوست صمیمی کلارکسون و تهیه کننده گرند تور در یک گفتگو جزییات بیشتری را درباره این مجموعه در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

the-grand-tour

طبق گفته های ویلمن، وکلای آمازون درباره بخش های مختلف برنامه که ممکن است شباهت هایی با تاپ گیر داشته باشد اخطار داده اند؛ زیرا ممکن است بی بی سی علیه آمازون و برنامه گرند تور شکایت هایی را مطرح کند.

با این حال اندی گفته که مجموعه جدید بخش اخبار را خواهد داشت، با این تفاوت که مجریان نمی توانند آن را همانند تاپ گیر "The News" خطاب کنند؛ همچنین خبری از استیگ و مسیر خاص برای تست خودروها هم نخواهد بود.

Stig

جالب است بدانید جیمز می که در طول برنامه تاپ گیر علاقه وافر خود را به آناتومی بدن انسان با گفتن کلمه ای خاص نشان داده بود، به دلایل یاد شده احتمالا در گرند تور باید از این علاقه خود فاصله بگیرد!

قضیه تا حدی پیش رفته که حتی وکلای آمازون توصیه کرده اند مجریان از بکار بردن صفت "زیبا" برای مناظر نامیبیا که در حال تهیه قسمت هایی از برنامه در آنجا بودند خودداری کنند، زیرا در تاپ گیر این صفت برای بوتسوانا زیاد به کار برده شده است! آنها هنگام فیلمبرداری در صحرای نامیبیا از عبارت "مناظر لعنتی" استفاده کرده اند!

grand-tour-film-crew

ویلمن اضافه کرده که استودیوی جدید برنامه، درون یک چادر بزرگ بوده و هر اپیزود در یک لوکیشن جداگانه در نقاط مختلف جهان تهیه می شود.

درون این استودیو نیز یک بردی قرار دارد که عملکرد خودروها در آن ثبت خواهند شد، اما به دلیل جلوگیری از شباهت بیش از حد با تاپ گیر نباید زمان های کسب شده را با دست بنویسند.

heres-your-first-taste-of-the-grand-tour_5

آنطور که اندی ویلمن در مصاحبه خود گفته ساخت گرند تور در مراحل پایانی به سر می برد و از اواخر پاییز نمایش آن شروع خواهد شد. او همچنین ابراز کرد که کاش در آینده گرند تور از از تلویزیون های زمینی نیز پخش شود.

heres-your-first-taste-of-the-grand-tour_3

این تهیه کننده سابق تاپ گیر همچنین اضافه کرد که او و سه مجری این برنامه قبل از درگیری کلارکسون با یکی دیگر از تهیه کنندگان، روابط گسسته ای با بی بی سی داشته اند.

البته او اخراج کلارکسون را هم حرکتی اشتباه خوانده و عقیده دارد مدیران شبکه بجای اخراج باید او را جریمه می کردند.

heres-your-first-taste-of-the-grand-tour_2

بدون شک تیم قبلی تاپ گیر به خصوص جرمی کلارکسون با روحیه خاص و طنزپردازانه خود نقشی فوق العاده موثر در موفقیت آن داشته است؛ هر چند مرز بین توهین و شوخی گهگاه در صحبت های جرمی نادیده گرفته می شد.

نگاهی به فصل بیست و سوم این مستند خودرویی که با تیم جدید بر روی آنتن رفت و افول آن بدون تیم کلارکسون، نشان می دهد که مجریان یک برنامه تا چه حد می توانند در موفقیت یا شکست آن نقش داشته باشند.

Top gear crew

بعد از شکست تاپ گیر با مجریان جدید، اکنون گرند تور دو چندان در کانون توجه قرار گرفته است. احتمال اینکه نتیجه ترکیب امکانات و بودجه کلان آمازون با تیمی حرفه ای و موفق رضایت بخش باشد، بسیار زیاد است؛ اما مثل همیشه آخر پاییز این مساله مشخص خواهد شد!

همچنین براساس آخرین اطلاعات، تاریخ پخش قسمت اول مجموعه گرند تور، 18 نوامبر 2016 مطابق با 28 آبان ماه 1395 اعلام شده است. پخش این برنامه به صورت هفتگی و هر جمعه خواهد بود و مجریان برای اجرای 3 فصل از آن با آمازون قراداد بسته اند.

GRAND TOUR-1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • شهنوازی
    شهنوازی | ۸ شهریور ۱۳۹۵

    صدای جرمی به صد تای این مجری جدیده می ارزه فقط

  • سعید
    سعید | ۸ شهریور ۱۳۹۵

    جرمی و گروهش حرف ندارن
    مطمئنم به بی بی سی بر میگردن البته با خواهش خود بی بی سی

  • sepehr_samadvand
    sepehr_samadvand | ۸ شهریور ۱۳۹۵

    چه قدر bbc حساسه
    خیلی زمان میبره تا بازهم به خوبی تاپ گیر قدیمی باشن

  • Dexter Morgan
    Dexter Morgan | ۷ شهریور ۱۳۹۵

    نه تاپ گیر میتونه به اون موفقیتش برسه دوباره نه این یکی
    پ ن : مت لبلانکو عشق است ???

  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۷ شهریور ۱۳۹۵

    هرچی بسازن امیدوارم صدای دوبلش همون قبلیه باشه ? ? ? ? ? ? ? ? ?

    • parsa zarei
      parsa zarei | ۷ شهریور ۱۳۹۵

      دقیقاااا

    • sepehr_samadvand
      sepehr_samadvand | ۸ شهریور ۱۳۹۵

      یه بار زبان اصلی ببین علاقت به تاپ گیر چند صد برابر خواهد شد

مطالب پیشنهادی