ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ژاپنی ها در آینده می توانند هزینه بلیط قطار خود را با آیفون پرداخت نمایند

اخیرا بلومبرگ گزارشی را منتشر کرده که بر اساس آن، اپل در نظر دارد تکنولوژی FeliCa را به نسل بعدی آیفون هایش اضافه نماید (همان استاندارد وایرلسی که هم اکنون توسط سیستم حمل و نقل عمومی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

اخیرا بلومبرگ گزارشی را منتشر کرده که بر اساس آن، اپل در نظر دارد تکنولوژی FeliCa را به نسل بعدی آیفون هایش اضافه نماید (همان استاندارد وایرلسی که هم اکنون توسط سیستم حمل و نقل عمومی ژاپن برای پذیرش پرداخت مورد استفاده قرار می گیرد) و از این طریق  امکانی را برای کاربران خود فراهم نماید که با استفاده از اپ وَلِت خود هزینه بلیط سفرهایشان را بپردازند.

بد نیست اشاره کنیم چیپ FeliCa که توسط سونی هم توسعه یافته عمدتا در ژاپن مورد استفاده قرار می گیرد و متفاوت از سیستم های NFC مورد استفاده برای پرداخت بدون تماس با آیفون در سیستم حمل و نقل آمریکا و کشورهای دیگر است.

این چیپ با وجود برد جغرافیایی محدودش، کسب و کار بزرگی برای خود دارد چراکه هم اکنون 1.9 میلیون پایانه پرداخت FeliCa در سرتاسر خاک ژاپن قرار دارد و ارزش کل معاملات صورت گرفته با آنها از رقم 46 میلیارد دلار در سال قبل فراتر رفته است. این در حالیست که تنها 1.3 میلیون پایانه NFC در آمریکا و 320 هزار دستگاه هم در انگلستان وجود دارد.

در هر حال، با این تغییر، مشتریان ژاپنی قادر خواهند بود که علاوه بر پرداخت هزینه سفرهایشان با آیفون، پول الکترونیکی را هم به کارت های پشتیبانی کننده از FeliCa خود اضافه نمایند و از این طریق، پرداخت هایشان به دستگاه های خودکار فروش، فروشگاه ها یا حتی بازی های کنسول Wii U نینتندو را هم انجام دهند. البته اینکه اپل می خواهد کدامیک از موارد یاد شده را در اختیار شهروندان ژاپنی قرار دهد مساله ایست که هنوز مشخص نشده، اما بلومبرگ گزارش داده که این شرکت هم اکنون مشغول مذاکره با دست کم یکی از موسسات مالی بزرگ در ژاپن است تا این هدف خود را برآورده نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • | ۷ شهریور ۱۳۹۵

    من فکر میکردم خیلی وقته دارن این کار رو میکنن؟؟

مطالب پیشنهادی