ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی HTC قصد دارد پلتفرم واقعیت مجازی را به حوزه های کاربردی دیگر تعمیم دهد

همان طور که می دانید کمپانی HTC پس از بدقولی ها و تأخیر فراوان، بالاخره اولین نسل از هدست های واقعیت مجازی اش تحت عنوان Vive را ابتدای سال جاری میلادی به بازار عرضه نمود. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

همان طور که می دانید کمپانی HTC پس از بدقولی ها و تأخیر فراوان، بالاخره اولین نسل از هدست های واقعیت مجازی اش تحت عنوان Vive را ابتدای سال جاری میلادی به بازار عرضه نمود. ظاهراً این وضعیت گریبانگیر نسل دوم یعنی Vive 2.0 نیز شده و مسئولین این شرکت هنوز در مورد آن به توافق نرسیده اند.

طبق اظهارات «ریموند پائو» معاون بخش فناوری های آتی HTC و Vive، این کمپانی هنوز در مرحله برنامه ریزی برای نسل دوم ابزارهای VR قرار داشته و به نتیجه نهایی دست نیافته. او می گوید محدودیت زمانی خاصی برای پروژه مذکور تعیین نشده و قابلیت های جدید این محصول مشخص نیست.

با این حال، از آنجا که فناوری واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده قدم های نخستین را در تبدیل شدن به کالایی تجاری با کاربری روزمره برداشته، نمی توان به طور دقیق مشخص کرد که شرکت هایی همچون HTC یا Oculus برای معرفی نسل بعدی ابزارهایشان چقدر زمان در اختیار دارند، زیرا هر آن ممکن است محصولات قبلی آنها منسوخ گشته و از رده خارج شوند.

البته «پائو» معتقد است کمپانی HTC قصد ندارد صرفاً محصولی جدید را برای سرگرمی و تفریح ارائه کند، بلکه آنها می خواهند VR را به پلتفرم محاسباتی قدرتمندی تبدیل کنند که در حوزه هایی همچون بهداشت، تجارت، جامعه، مسافرت و غیره نیز تحولات بنیادینی را در پی داشته باشد.

لازم به ذکر است با کاهش فروش موبایل های این شرکت تایوانی، تیم مدیریت و کارکنان آنها در کنار هوادارانشان امیدوارند از طریق ابزارهای واقعیت مجازی بتوانند دوباره به عرصه اصلی تکنولوژی برگشته و دوران پرشکوه گذشته را تکرار نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی