ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

بررسی دیجیاتو: اندروید نوقا؛ آغاز یک تکامل

با گذشت حدود یکسال، اندروید مارشملو دیگر تازگی و جلای خود را از دست داده و زمان آن رسیده که کاربران، ابزارهای موبایل خود را به جدیدترین نسخه از این سیستم عامل بروزرسانی نمایند؛ نسخه ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۰

با گذشت حدود یکسال، اندروید مارشملو دیگر تازگی و جلای خود را از دست داده و زمان آن رسیده که کاربران، ابزارهای موبایل خود را به جدیدترین نسخه از این سیستم عامل بروزرسانی نمایند؛ نسخه ای که مثل همیشه نام یک شرینی را بر خود دارد و این بار پس از یک نظر سنجی عمومی، در نهایت «نوقا» نام گرفته است.

عرضه ی بروزرسانی اندروید نوقا برای کاربران Nexus 6P, Nexus 5X, Nexus 6, Nexus 9 Nexus Player و Pixel C آغاز شده و اگر یکی از این محصولات را داشته باشید، در روزها یا هفته های آتی با نوتیفیکیشن مربوط به آپدیت دستگاه مواجه خواهید شد.

در صورت تمایل به تسریع این روند، اگر کاربر یکی از محصولات ذکر شده در بالا هستید، می توانید به این لینک مراجعه کنید و پس از وارد کردن حساب کاربری گوگل (که پیشتر روی تلفن هوشمند خود نیز وارد کرده اید) ابزار موبایل مورد نظر را، از لیست موجود انتخاب و نسخه ی نهایی اندروید نوقا را بر روی آن دریافت نمایید.

هرچند نام بتا اندکی دلهره آور به نظر می رسد، اما لازم است اشاره کنیم که اختلاف حجم این نسخه با بروزرسانی های رسمی که توسط گوگل به ابزارهای نکسوسی ارائه شده کمتر از 50 مگابایت است، در نتیجه می توان گفت کمابیش با همان نسخه ی نهایی مواجه خواهید بود.

البته باید توجه داشته باشید پس از اینکه به صفحه ی مربوطه وارد شدید و نام موبایل خود را انتخاب کردید، امکان دارد دریافت نوتیفیکیشن بروزرسانی روی تلفن هوشمند شما تا 24 ساعت به طول انجامد، اما عموماً این اتفاق بلافاصه رخ می دهد.

در صورت تمایل به خروج از برنامه ی دریافت بروزرسانی های بتا و نسخه های پیش نمایش اندروید هم کافی است به همان صفحه باز گشته و گزینه ی عدم دریافت را انتخاب کنید.

اما گوگل در این نسخه هم راه حلی برای عمده ترین مشکل همیشکی پلتفرم نرم افزاری موبایل خود چاره جویی نکرده و بر همین اساس اگر کاربر ابزارهای غیر نکسوسی (محصولات سامسونگ، هوآوی و دیگران) هستید، چند ماهی طول خواهید کشید تا اندروید جدید به دست شما برسد.

تا آن زمان، از شما دعوت می کنیم با بررسی دیجیاتو همراه شوید تا نگاهی داشته باشیم به ویژگی های جدید و مهم ترین تغییرات اندروید 7 یا همان نوقا.

https://digiato.com/wp-content/uploads/2015/11/000-43.jpg

در هفتمین نسل از سیستم عامل اندروید، مصرف باتری به بهینه ترین شکل خود رسیده و نوتیفیکیشن ها به لطف قابلیت های جدید خود از همیشه کارا تر به حساب می آیند.

یکی از نقاط ضعف بزرگ اندروید این بود که با بزرگتر شدن صفحه نمایش تنها اندازه ی آیکون ها بزرگتر می شد و استفاده ی بهینه ای از فضای بیشتر موجود روی نمایشگر انجام نمی گرفت، مشکلی که حالا به لطف قابلیت تقسیم صفحه به دو قسمت، تاحدی مرتفع شده است.

IMG_0245

API گرافیکی جدید این سیستم عامل Vulcan نام دارد که از پلتفرم واقعیت مجازی گوگل موسوم به Daydream پشتیبانی می کند و قرار است بازی های پلتفرم گوگل را بهبود دهد.

پر استفاده ترین سیستم عامل موبایل در جهان حالا از همیشه سریع تر عمل می کند و به دلیل چکش کاری های گوگل در سالهای اخیر، تجربه ی کاربری آن در والا ترین حالت خود قرار دارد.

در ادامه، به جزئیات بیشتری از مهم ترین امکانات و قابلیت های اندروید در نسخه ی نوقا خواهیم پرداخت.

نوتیفیکیشن هایی بهتر از همیشه

Digiato Android Noughat 01

همانطور که گفتیم، بخش عمده ی بهبودهای انجام گرفته در نسخه ی تازه به پشت صحنه مربوط هستند و جلوه ی ظاهری از آنها مشاهده نخواهید کرد. اما با این وجود نوتیفیکیشن ها از معدود بخش هایی هستند که دچار تحول و تغییر قابل توجهی شده اند.

نوتیفیکیشن های اندروید نوقا از همیشه عریض تر شده و حالا دیگر تمام عرض صفحه ی ابزار موبایل شما را در بر می گیرند. فاصله ی اضافی و جدا کننده ی بین نوتیفیکیشن ها نیز تا حد ممکن از بین رفته تا فضای موجود، به شکل حداکثری مورد استفاده قرار گیرد.

در نسخه ی جدید نوتیفیکیشن های مربوط به هر اپلیکیشن به شکل یکپارچه در کنار یکدیگر به نمایش در می آیند تا هنگام مشاهده نظم بیشتری داشته باشند و مرخص کردن آنها نیز با یک حرکت ممکن باشد.

Direct-Reply-Notifications

اما جذاب ترین تغییر این است که حالا هنگام دریافت پیام، می توانید بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن مربوطه، از طریق همان اپلیکیشن به پیام پاسخ دهید، قابلیتی که پیشتر برای اپلیکیشن های Hangouts و Messenger فراهم شده بود اما اکنون به تمام اپلیکیشن های ارتباطی تعمیم داده شده است.

ezgif-747183718

روال انجام کار نیز به این شکل است که پس از دریافت پیام می توانید گزینه ی «reply» یا «پاسخ دادن» را انتخاب کنید و پس از ظاهر شدن کیبورد تایپ کردن پاسخ را آغاز نمایید.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که در این حالت امکان مشاهده ی تعدادی از پیام های قبلی نیز وجود دارد تا کاربر برای ادامه ی بحث نیازی به مراجعه به اپلیکیشن پیام رسان نداشته باشد.

دسترسی سریع تر به بخش تنظیمات فوری

Digiato Android Noughat 02

در ابزارهای اندرویدی عموماً با یکبار سوایپ کردن از بالای صفحه با نوار نوتیفیکیشن ها مواجه خواهید شد و با یک سوایپ دیگر (یا اگر از ابتدا با دو انگشت سوایپ کنید)، بخش موسوم به تنظیمات سریع نمایان می شود که در آن آیکون هایی برای کنترل عملکرد های سیستم از جمله قطع و وصل کردن وای-فای، بلوتوث و چراغ قوه وجود دارد.

اما گوگل در اندروید نوقا اندکی تغییر در این بخش ایجاد کرده تا دسترسی به تعدادی از میان بر ها سریع تر انجام گیرد. حالا وقتی نوار نوتیفیکیشن ها را با سوایپ به پایین می کشید، در بالای آنها تعدادی از آیکون های بخش تنظیمات سریع نیز نمایان می شود.

بخش تنظیمات سریع ضمناً حالا به شکل کامل قابل شخصی سازی شده و انتخاب اینکه کدام آیکون ها در بالای نوتیفیکیشن ها حضور داشته باشند بر عهده ی شما خواهد بود، چرا که دستگاه 5 آیکون اول بخش تنظیمات سریع را با همان ترتیب در این قسمت به نمایش خواهد گذاشت.

ezgif.com-video-to-gif

علاوه بر این لازم است اشاره کنیم که این بخش حالا پر و پیمان تر از قبل شده و گزینه های جدیدی برای کنترل بخش های تازه از سیستم عامل برایش در نظر گرفته شده، از جمله گزینه ی جدید Data Saver که در صورت فعال بودن جلوی فعالیت اپلیکیشن ها را در پس زمینه گرفته و آنها را ملزم می کند کمترین میزان داده ی ممکن را مصرف کنند تا هزینه ی کاربر کاهش یابد.

بیشتر از یک پنجره

Digiato Android Noughat 03

اگر تاکنون از یک تبلت یا حتی فبلت اندرویدی استفاده کرده باشید، با این حقیقت مواجه شده اید که در سیستم عامل موبایل گوگل با بزرگتر شدن صفحه نمایش، تنها اندازه ی همه چیز بزرگتر می شود و فضای اضافی نمایشگر عملاً بیهوده هدر می رود (صرف نظر از معدود سازندگانی مثل سامسونگ یا سونی که در رابط کاربری خود راه حال هایی برای این موضوع اندیشیده اند).

جای خالی قابلیت تقسیم صفحه به دو قسمت در اندروید احساس می شد

اکنون اما گوگل در جدیدترین نسخه ی اندروید سرانجام امکان تقسیم صفحه به 2 قسمت و استفاده ی همزمان از 2 اپلیکیشن متفاوت را به شکل پیش فرض به سیستم عامل خود اضافه کرده است، قابلیتی که هرچند در تلفن های هوشمند هم کاربرد دارد، اما بیشترین کارایی آن در محصولات مجهز به نمایشگر بزرگ خواهد بود.

برای فعال کردن این حالت کافی است دکمه ی مربع شکل ناوبری اندروید را در پایین صفحه فشار داده و اپلیکیشن مورد نظر خود را از نوار رنگی بالای آن گرفته و به بخش فوقانی صفحه بکشید.

در این حالت نیمه ی بالایی نمایشگر به اپلیکیشن مورد نظر شما اختصاص خواهد یافت و در نیمه ی پایینی لیستی از اپلیکیشن های باز به نمایش در خواهد آمد که می توانید نیمه ی پایینی تصویر را نیز به یکی از آنها اختصاص دهید.

پس از اینکه تصویر به دو قسمت تقسیم شد، امکان انتخاب اینکه چه میزان از صفحه به هریک از این دو اپلیکیشن اختصاص داشته باشد نیز به تصمیم شما بستگی دارد و می توانید با کشیدن نوار سیاه رنگ وسط صفحه، این موضوع را کنترل کنید.

Android-nougat-Multi-Window

در حال حاضر بخش عمده ی اپلیکیشن های موجود روی موبایل های نکسوسی از این قابلیت پشتیبانی می کنند و این موضوع بعضی از اپلیکیشن های سوم شخص را نیز شامل می شود، برای نمونه می توانید با اسپاتیفای موسیقی را در یک پنجره پخش کنید و در پنجره ی دیگر آن را با اپلیکیشن Shazam شناسایی نمایید.

اما در عین حال بسیاری از اپلیکیشن ها هم از این ویژگی پشتیبانی نمی کنند، از جمله بازی ها و اپلیکیشن اینستاگرام، که البته انتظار می رود به زودی این مشکل با ارائه ی بروزرسانی توسط توسعه دهندگان برطرف شود.

قابلیت تقسیم صفحه هنوز به شکل کامل توسط تمام اپلیکیشن ها پشتیبانی نمی شود

علاوه بر این برخی اوقات پنجره ی هر دو اپلیکیشن به شکل زنده بروزرسانی نمی شود و لازم است برای مشاهده ی آخرین تغییرات به خود اپلیکیشن وارد شوید، ایرادی که انتظار می رود به زودی در بروزرسانی های بعدی مرتفع گردد.

برای خارج شدن از این حالت نیز تنها کافی است دکمه ی مربع شکل ناوبری اندروید را در پایین صفحه برای لحظاتی فشار دهید. در مجموع باید گفت جای خالی چنین قابلیتی کاملاً در سیستم عامل گوگل احساس می شد و سازنده با اضافه کردن این ویژگی تازه، به کاربران امکان داده بیشترین استفاده را از فضای نمایشگر ابزار موبایل خود ببرند.

بازگشت به اپلیکیشن قبلی با دو اشاره

IMG_7942-w600

در نسخه ی جدید سیستم عامل گوگل جابجا شدن بین اپلیکیشن ها به ساده ترین شکل انجام می گیرد و اگر 2بار دکمه ی مربع شکل ناوربری اندروید را لمس کنید، به سرعت به اپلیکیشن قبلی که در حال استفاده از آن بودید باز خواهید گشت.

این قابلیت را پیش از این در محصولات سازندگان دیگر مثل وان پلاس 3 هم مشاهده کرده بودیم، اما حالا که این قابلیت به شکل پیش فرض به سیستم عامل اندروید اضافه شده تمام کاربران این سیستم عامل می توانند از آن بهره مند گردند.

برای مثال تصور کنید نیاز داشته باشید یک کد را از ایمیل کپی کرده و درون یک اپلیکیشن وارد نمایید، تنها کافی است اپلیکیشن ایمیل را باز کرده و پس از کپی کردن متن، به سرعت با دوبار لمس دکمه ی مربع به نرم افزار قبلی بازگشته و متن کپی شده را وارد نمایید.

عمر باتری بیشتر از همیشه به لطف نسل دوم Doze

IMG_8167-w600

در اندروید مارشملو شاهد اضافه شدن ویژگی موسوم به Doze بودیم که هنگام ثابت ماندن تلفن هوشمند، از جمله زمان خواب شبانه ی کاربر، عملکردهای غیر ضروری دستگاه مثل اتصال اینترنت را متوقف می کرد تا انرژی باتری بیهوده مصرف نشود و زمان استندبای دستگاه تا 30 درصد افزایش یابد.

حالا در اندروید نوقا این ویژگی دیگر تنها به زمان ثابت بودن تلفن هوشمند اختصاص ندارد و سیستم عامل به طور کلی هنگام خاموش بودن نمایشگر، دسترسی اپلیکیشن ها به اتصال اینترنت را کنترل می کند.

حالا دیگر اندروید غیر از موارد ضروری اجازه ی اتصال به اینترنت یا خارج کردن تلفن هوشمند از حالت standby را به اپلیکیشن ها نمی دهد و همین موضوع می تواند تا 20 دیگر هم درصد مصرف باتری دستگاه را کاهش دهد.

بروزرسانی بی سر و صدای سیستم در پس زمینه

IMG_8069-w600

اندروید نوقا از 2 پارتیشن مختلف پشتیبانی می کند، یکی برای انجام کارکردهای روزانه و دیگری که برای بروزرسانی کردن سیستم کاربرد دارد. در حقیقت اندروید به لطف این ویژگی تازه، بروزرسانی های خود را در پس زمینه دانلود می کند و پس از اتمام دانلود به کاربر اطلاع می دهد که در اولین ریستارت، دستگاه به آخرین نسخه بروزرسانی خواهد شد.

وجود این ویژگی انجام بروزرسانی ها را بسیار سر راست تر از قبل کرده و دیگر لازم نیست پس از عرضه ی هر بروزرسانی، در انتظار دانلود، نصب و هماهنگ سازی اپلیکیشن ها با نسخه ی جدید باقی بمانید.

البته این قابلیت که Seamless Updates نامیده می شود، هنوز حتی روی نکسوس های 6P و 5X هم به شکل کامل و بدون ایراد عمل نمی کند و طبعاً توسط ابزارهای قدیمی پشتیبانی نخواهد شد، اما انتظار می رود به مرور مشکلات فعلی رفع شده و حداقل در نکسوس های بعدی، شاهد به تکامل رسیدن این ویژگی سودمند باشیم.

بهبود سیستم تشخیص چهره

IMG_8062-w600

سیستم عامل گوگل از مدتی پیش قادر است با استفاده از حسگرها و به روش های مختلف صفحه ی قفل دستگاه را در مواقع غیر ضروری غیر فعال نماید. برای مثال وقتی کاربر در منزل خود باشد سیستم بر اساس موقعیت مکانی یا اتصال به وای-فای منزل این موضوع را متوجه می شود و در صورتی که بخواهید قفل دستگاه را غیر فعال می کند.

سیستم تشخیص چهره یکی از بخش های بهبود یافته در پس زمینه به نظر می رسد

تشخیص چهره ی کاربر هم یکی از روشهای مورد استفاده برای باز کردن قفل دستگاه به حساب می آید که خصوصاً برای ابزارهایی که به حسگر اثر انگشت مجهز نیستند، از جمله تبلت ها کارایی زیادی خواهد داشت. اما عمده ترین مشکل سر راه استفاده از این قابلیت پایین تر بودن دقت آن در مقابل روش های دیگر (مثل حسگر اثر انگشت) است که موجب می شود عطای استفاده از آن را به لقای آن ببخشید.

حالا به نظر می رسد سازنده در اندروید نوقا کارایی و دقت سیستم تشخیص چهره را به شکل قابل توجهی بهبود داده و حالا دیگر به نظر می رسد غیر از مواقعی که عینک یا هدفون بزرگ رو گوشی داشته باشید، دستگاه مشکلی برای تشخیص صحیح چهره ی شما نخواهد داشت.

بر همین اساس اگر کاربر یک تبلت یا ابزار موبایل هستید که از حسگر اثر انگشت بهره نمی برد، اندروید نوقا به لطف کارایی خود در این بخش می تواند تجربه ی کاربری شما را به شکل قابل توجهی بهبود بخشد.

شکلک های متنوع تر

IMG_8006---Copy-w600

اموجی یا شکلک ها یکی از ویژگی های موجود در سیستم عامل ها هستند که هرچند پر اهمیت به نظر نمی رسند، اما بیشتر ما در طول روز به دفعات آنها را مورد استفاده قرار می دهیم.

بر همین اساس بد نیست اشاره کنیم که تعداد شکلک های موجود در نسخه ی جدید به 1500 عدد می رسد که 72 عدد از آنها جدید هستند. در نسخه علاوه بر این امکان تغییر رنگ پوست صورتک ها نیز با نگه داشتن انگشت روی صورتک برای کاربران فراهم شده، قابلیتی که پیشتر در سیستم عامل موبایل اپل هم مشاهده کرده بودیم.

مسدود کردن تماس های مزاحمت آمیز

https://digiato.com/wp-content/uploads/2015/12/IMG_0209.jpg

امکانات اندروید 7 در زمینه ی مسدود کردن تماس های مزاحمت آمیز بهتر از همیشه شده و کاربر اکنون می تواند کنترل کاملی روی این موضوع داشته باشد. بزرگترین مزیت سیستم جدید در این است که حالا دیگر تمام شماره های مسدود شده در یک لیست واحد جمع آوری می شوند تا تمام اپلیکیشن ها قادر باشند در صورت نیاز آن را مورد استفاده قرار دهند.

Vulkan، جاوا 8، OpenJDK

IMG_0305

همانطور که پیشتر هم گفتیم بخش عمده ی بهبودها و تغییرات انجام گرفته در اندروید نوقا به پس زمینه مربوط هستند و در اولین نگاه جلوه ی ظاهری قابل مشاهده ای نخواهند داشت.

برای نمونه می توان API جدید Vulkan اشاره کرد که گوگل آن را به عنوان پاسخی به فناوری متال اپل در نظر گرفته بود و بنا داشت به اندروید مارشملو اضافه کند، اما این اتفاق رخ نداد و حالا سرانجام در نسخه ی نوقا شاهد رونمایی از آن هستیم.

با توجه به اینکه پیشتر در مطالبی جداگانه به جزئیات این موضوع پرداخته ایم، از وارد به جزئیات بیشتر پرهیز می کنیم. بر همین اساس به طور خلاصه می توان گفت ولکان قرار است سرعت و کیفیت رندر بازی های گرافیکی را در سیستم عامل موبایل گوگل بهبود بخشد.

علاوه بر این لازم است به طور ضمنی اشاره کنیم که ولکان توسط سازندگان OpenGL طراحی شده و البته پشتیبانی از OpenGL هم در نسخه ی نوقا به قوت خود باقی خواهد ماند.

روی آوردن توسعه دهندگان به ولکان موجب بهبود گرافیک بازی های اندروید خواهد شد

به لطف این تصمیم توسعه دهندگان بازی می توانند هنگام ساخت بازی یکی از این دو گزینه را انتخاب کنند، استفاده از ولکان برای دستیابی به گرافیک بالاتر و چشمگیر، یا استفاده از همان OpenGL همیشگی که هرچند کیفیت پایین تری دارد اما حداقل در حال حاضر و تا قبل از فراگیری اندروید نوقا، بین دستگاه های بیشتری پشتیبانی می شود.

نسخه ی جدید سیستم عامل گوگل همچنین از زبان «جاوا 8» پشتیبانی می کند، قابلیتی که تنها برای توسعه دهندگان اپلیکیشن کاربرد دارد و  توضیحات آن بسیار فنی خواهد بود، در نتیجه از وارد شدن به جزئیات بیشتر خودداری می کنیم.

اما شما به عنوان کاربر اندروید کافی است بدانید که توسعه دهندگان به لطف این ویژگی قادر خواهند بود چیزهای جذاب تری با کد های خود خلق کنند.

در نهایت اشاره بد نیست اشاره کنیم که هرچند گوگل موفق شده بود از شکایت اوراکل در دادگاه جان سالم به در برد، اما با این وجود API های جاوا را از سیستم عامل موبایل خود حذف کرده و در اندروید نوقا OpenJDK را به جای آن مورد استفاده قرار می دهد.

JIT

IMG_8174-w600

اگر تاکنون هنگام ریستارت کردن ابزارهای اندرویدی با پروسه ی زمان گیر و نه چندان دوست داشتنی Optimize کردن اپلیکیشن ها مواجه شده باشید، درک مفهوم JIT برای شما ساده خواهد بود.

دلیل وجود این پروسه ی طولانی این است که گوگل در اندروید آب نبات چوبی ماشین مجازی Dalvik را کنار گذاشت و به استفاده از Android Runtime یا همان ART روی آورد.

تفاوت سیستم جدید در این بود که اپلیکیشن ها به جای زمان اجرا، از همان ابتدا کامپایل می شدند و این موضوع سرعت راه اندازی آنها را تا دو برابر افزایش می داد، اما از طرف دیگر موجب می شد در هنگام راه اندازی سیستم عامل زمان زیادی برای کامپایل کردن اپلیکیشن های روی حافظه لازم باشد.

به طور خلاصه JIT به افزایش سرعت بوت دستگاه و کاهش حافظه ی رم/فضای داخلی مورد نیاز اپلیکیشن ها منجر خواهد شد

حالا در اندروید 7 شاهد رونمایی از JIT هستیم، راه حل جدیدی که گوگل برای حل مشکل تدارک دیده است. به زبان ساده، راه حل به این شکل است که سیستم عامل بخشی از اپلیکیشن را از همان ابتدا کامپایل می کند، اما کامپایل بخشهای دیگر به زمانی موکول خواهد شد که لازم باشد.

بر همین اساس با انجام این تغییر سرعت راه اندازی سیستم عامل اندروید کاهش می یابد، اپلیکیشن ها به میزان حافظه ی رم و حافظه ی ذخیره سازی کمتری احتیاج داشته و در نهایت سرعت بروزرسانی آنها نیز افزایش خواهد یافت.

جمع بندی

IMG_0684-w600

در مجموع باید گفت گوگل در اندروید تازه تلاش کرده ضمن بهبود کارایی قابلیت های پیشین، ویژگی های جدیدی به سیستم عامل خود اضافه کند تا اندروید نوقا به شکل پیش فرض و خالص، از کارایی بالایی برخوردار باشد.

البته نسخه ی جدید هم کاملاً بدون ایراد نیست و هنوز مواردی وجود دارد که لازم است سازنده آنها را در نسخه های آتی بهبود بخشد. برای مثال عملکرد تقسیم صفحه به دو قسمت، می تواند از چیزی که در حال حاضر مشاهده می کنیم بهتر باشد و بروزرسانی بی سر و صدای سیستم عامل در پس زمینه هم، روی ابزارهای قدیمی تر عمل نمی کند.

اما به طور خلاصه می توان گفت گوگل در مسیر صحیحی قرار دارد و پس از سالها تلاش برای افزایش پایداری سیستم عامل موبایل خود، حالا به نقطه ای رسیده که می تواند با فراغ بال اینجا و آنجای سیستم را پولیش بزند و به افزایش کارایی اندروید و اضافه کردن قابلیت های جانبی به درد بخور فکر کند.

https://digiato.com/wp-content/uploads/2015/12/IMG_0203.jpg

علاوه بر این باید توجه داشت که در کنار اندروید پلتفرم های دیگری هم مثل Daydream یا Assistant در حال رشد هستند که تکمیل و اضافه شدن آنها می تواند تجربه ی کاربری سیستم عامل موبایل گوگل را به شکل قابل توجهی بهبود بخشد.

بر همین اساس می توانیم بگوییم حالا سیستم عامل گوگل به نقطه ای رسیده که از همیشه کارا تر است و با توجه به پتانسیل های موجود، انتظار می رود با ارائه ی بروزرسانی ها قدم به قدم به یک پلتفرم کامل، سودمند و جذاب نزدیک تر شویم.

نکات مثبت

  • استفاده ی بهینه تر از فضای نمایشگرهای بزرگ به لطف قابلیت تقسیم صفحه
  • امکان تعامل بیشتر با نوتیفیکیشن ها بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن ها، از جمله پاسخ دادن به پیام های دریافتی با مراجعه به نوتیفیکیشن پیام
  • بخش تنظیمات سریع با دسترسی راحت تر و امکان شخصی سازی میان بر ها بر اساس نیاز کاربر
  • اضافه شدن امکان کنترل بخش های جدید به نوار نوتیفیکیشن ها
  • دانلود و آماده سازی بروزرسانی های سیستم در پس زمینه بدون دخالت کاربر و انجام آپدیت به شکل خودکار در اولین ریستارت سیستم
  • افزایش سرعت نصب و عملکرد اپلیکیشن ها
  • پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی Daydream و دستیار مجازی جدید گوگل به نام Assistant
  • بهینه سازی بیشتر مصرف شارژ باتری و اینترنت

نکات منفی

  • عدم چاره جویی برای مشکل زمان بر بودن دریافت بروزرسانی ها توسط کاربران ابزارهای غیر نکسوسی
  • عدم کارکرد صحیح اپلیکیشن ها در حالت تقسیم صفحه و نیاز به ارائه ی بروزرسانی برای رفع نواقص موجود
  • عدم پشتیبانی بروزرسانی در پس زمینه از دستگاه های فعلی
  • عدم پشتیبانی بسیاری از اپلیکیشن ها از حالت تقسیم صفحه در حال حاضر
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (48 مورد)
  • sina olaei
    sina olaei | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵

    خدایا.....?
    یعنی سونی برای Z3+ کی اینو میده؟؟؟
    یعنی میشه؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی