ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با یوگا 910 و یوگا بوک، محصولات جدید لنوو آشنا شوید

دقایقی پیش و در رویداد IFA 2016، کمپانی چینی لنوو از محصولات جدید خود رونمایی کرد. یوگا بوک دستگاهی است که کیبورد تخت داشته و همزمان می توان از آن به عنوان صفحه ای برای ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

دقایقی پیش و در رویداد IFA 2016، کمپانی چینی لنوو از محصولات جدید خود رونمایی کرد. یوگا بوک دستگاهی است که کیبورد تخت داشته و همزمان می توان از آن به عنوان صفحه ای برای رسم با قلم استفاده کرد و یوگا 910 نیز ورژن جدید از لپ تاپ های قدرتمند سری یوگا به حساب می آید که به انعطاف بالای شان شهرت دارند.

یوگا بوک در دو ورژن ویندوز 10 و اندروید (به ترتیب با قیمت های 499 دلار و 549 دلار) عرضه می شود که سطح کیبوردی آن از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. این حساسیت به قدری بالا است که اگر یک برگه کاغذ را رو یا زیر کیبورد قرار دهید و روی کاغذ شروع به نوشتن کنید، یک ورژن مجازی از دست نوشته شما نیز در دستگاه ذخیره می شود.

یوگا بوک به دلیل اندازه کوچک و جمع و جوری که دارد، ممکن است دستگاهی مناسب برای همه کاربران نباشد که انتظار بالایی از لپ تاپ خود دارند اما دستگاه خوش قیمتی با توجه به کارایی اش به حساب می آید.

03_Yoga_Book_Close-up_KB-w600

دستگاه اندک شباهتی به سرفس مایکروسافت هم دارد اما تاکید بیشتر بر نوشتن روی کیبورد است، نه نمایشگر. تصور کنید یک برگه کاغذ روی کیبورد قرار داده اید و مشغول نوشتن هستید و در عین حال نمایشگر یوگا بوک دست نوشته شما را به صورت مجازی روی نمایشگر خود نشان می دهد. دکمه ها نیز هر زمان که بخواهید با فشردن یک دکمه ظاهر شده و با فشردن همان دکمه ناپدید می شوند.

در هر صورت با توجه به اینکه همه ما به کیبوردها و دکمه های فیزیکی عادت داریم، ممکن است تجربه کار با یوگا بوک اندکی دشوار باشد، چرا که عملا همه دکمه ها مجازی هستند. ولی بعد از چند ساعت کار کردن احتمالا حالت عادی را نسبت به آن پیدا خواهید کرد.

این دستگاه نتیجه سه سال تحقیق و توسعه لنوو است. چیپ اینتل Atom x5، عمر باتری 15 ساعته، 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی و نمایشگر تمام اچ دی 10.1 اینچی از مشخصه های اصلی دستگاه به حساب می آیند. یوگا بوک تقریبا 700 گرم وزن داشته و ضحامت آن 9.6 میلی متر است. قلمی با تکنولوژی Wacom همراه دستگاه عرضه می شود که نیاز به شارژ ندارد.

13_YOGA_910_14-Inch_Tour_Shot_Front_Gunmetal_Windows_10_screenfill-w600

به سراغ دستگاه دوم می رویم، یوگا 910 با کیبورد جدید، ترک پد بزرگتر، نمایشگر 13.9 اینچی 4K که توسط حاشیه ای بسیار باریک احاطه شده است.

سنسور اثر انگشت، بدنه ای ساخته شده توسط آلیاژ آلومینیوم-منیزیم، باتری با عمر 15.5 ساعت، چیپ Core i7 از سری اینتل کیبی لیک، یو اس بی تایپ سی و جک هدفون نیز از دیگر شاخصه هایی هستند که این دستگاه را بسیار خاص و دوست داشتنی جلوه می دهد.

با این حال اگر قصد خرید آن را دارید باید تا ماه اکتبر منتظر بمانید و 1299 دلار برایش ذخیره کنید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی