ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوشمند، کلاسیک، یا هر دو؟ نگاهی به ساعت Gear S3 سامسونگ

Gear S2 را می توان یکی از بهترین محصولات سامسونگ دانست. این ابزار کاملاً خلاقانه و زیبا با حاشیه چرخان، تمامی کارشناسان و طرفداران گجت های هوشمند را به تحسین واداشت. حال کمپانی مذکور مثل همیشه سطح ...

تیم دیجیاتو
نوشته شده توسط تیم دیجیاتو | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۱۵

Gear S2 را می توان یکی از بهترین محصولات سامسونگ دانست. این ابزار کاملاً خلاقانه و زیبا با حاشیه چرخان، تمامی کارشناسان و طرفداران گجت های هوشمند را به تحسین واداشت. حال کمپانی مذکور مثل همیشه سطح رقابت را بالاتر برده و مدل های Gear S3 Classic و Gear S3 Frontier را در IFA 2016 به معرض نمایش گذاشته.

این دو اسمارت واچ ظاهری کاملاً کلاسیک دارند، و از المان های طراحی ساعت های لوکس سوئیسی بهره مند هستند.

samsung-gears3-handson-4

ظاهری کلاسیک و پر جذبه

زمانی که صحبت از ساعت پیش می آید، برخی افراد به سمت مدل های کلاسیک و شیک می روند و برخی نیز نمونه های اسپرت و بزرگ را می پسندند. سامسونگ برای ساخت این دو اسمارت واچ به سراغ سازندگان اصیل سوئیسی رفته و از طراح برجسته یعنی «ایوان آرپا» استفاده کرده، تا بتواند هرچه بیشتر به ظاهری کلاسیک نزدیک شود.

Gear S3 Classic گجتی برای تجار و مدیران باکلاس دانست که دائماً با کت و شلوار در انظار ظاهر می شوند، در حالی که Gear S3 Frontier برای افرادی که بیشتر به تفریح در محیط بیرون می پردازند، مناسب است. در واقع اگر بتوان ساعت های فوق را به افراد تشبیه کرد، مدل اول می تواند «جورج کلونی» باشد، که همیشه جذاب و خیره کننده است، در حالی که مدل دوم بیشتر به «بردلی کوپر» می ماند، هرچند ظاهر خوبی دارد، اما کمی زمختی در ظاهر و رفتارش به چشم می خورد.

hands-on-samsung-gear-s3-classic-and-gear-s3-frontier-2

متأسفانه هر دو اسمارت واچ فوق از نسل قبلی بزرگ تر هستند و قطر آنها به 46 میلیمتر می رسد. همچنین ضخامتشان کمی بیشتر شده و از حاشیه اسپرت با ظاهری کلاسیک برخوردارند. شاید اندازه بزرگ تر را نقطه ضعف سامسونگ در این باره دانست، هرچند آنها معتقدند این ساعت برای افرادی که صفحات بزرگتری را دوست دارند، طراحی شده.

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که نمونه های Gear S3 نمای کلاسیک تری نسبت به Gear S2 دارند و همین نکته باعث می شود مورد توجه قشرهای مختلف قرار بگیرند.

نشانه های اطراف صفحه در مدل Frontier مانند تمامی ساعت های کلاسیک اعداد را نشان می دهد، در حالی که در نسخه Classic فقط از خط استفاده شده. هر دو دستگاه بدنه های فولادی دارند و با توجه به گواهینامه IP68 می توان انتظار داشت به مدت 30 دقیقه در عمق 5 متری آب دوام بیاورند.

پوشش فولادی مدل اسپرت با رنگ تیره پوشیده شده، در حالی که ساعت کلاسیک از ظاهر براق و شیک تری برخوردار است.

samsung-gears3-handson-3

هر دو محصول مشابه نسل قبل، از حاشیه چرخان برخوردارند که البته در دو مدل با یکدیگر تفاوت دارند. دکمه های به کار رفته در دو گجت نیز متفاوت است. در Gear S3 Frontier دکمه ها با بدنه یکی شده و برجستگی خاصی ندارد، اما نمونه کلاسیک با دکمه هایی بزرگ و برآمده همچون ساعت های آنالوگ ساخته شده.

هر دو ساعت هوشمند سامسونگ از بندهای استاندارد 22 میلیمتری پشتیبانی می کنند، اما بندهای خاص و سفارشی کره ای ها بهترین انتخاب به نظر می رسد. این کمپانی مجموعه کاملاً متنوعی از بندهای چرمی با رنگ ها و طرح های مختلف آماده کرده که همه آنها زیبایی خاص خودشان را دارند.

hands-on-samsung-gear-s3-classic-and-gear-s3-frontier-1

با اینکه شاید در نگاه اول نتوان تفاوت این ساعت را از یک ساعت معمولی آنالوگ تشخیص داد، در دل این پوشش زیبای فلزی یک ساعت هوشمند قدرتمند نهفته است. سامسونگ امسال فناوری نمایشگر همیشه روشن خود را در Gear S3 به کار گرفت. به این ترتیب صفحه ی ساعت همیشه به صورت تمام رنگی قابل مشاهده خواهد بود. از آنجایی که در حالت عادی بیش از حد روشن و در حالت استراحت بیش از حد تاریک و پیکسلی نیست، همیشه یک ساعت معمولی با ظاهری جذاب به نظر می رسد.

حالا که صحبت از صفحه ی ساعت شد اجازه دهید به اطلاعتان برسانیم که سامسونگ حالا اجازه می دهد طرح مورد علاقه ی خود را مستقیماً روی خود ساعت دانلود کنید. بنابراین دیگر لازم نیست صفحه ی جدید ساعت هوشمند خود را روی موبایلتان انتخاب کنید. این شرکت چند طراحی جدید برای صفحه ی ساعت هایش در نظر گرفته که برخی از آنها ویژگی های خاصی دارند و بقیه روی شبیه سازی ظاهر ساعت های کلاسیک سوئیسی متمرکز اند.

شرکت سامسونگ طی یک ایده ی زیبا، همچنین با همکاری هنرمندی به نام Arik Levy طرح هایی آماده کرده که با بند های خاص همخوانی بیشتری پیدا می کنند.

samsung-gears3-handson-10

اینها کلاسیک ترین ساعت های هوشمندی هستند که سامسونگ تا کنون تولید کرده است. البته بسیاری از خانم ها از طراحی خانواده ی Geare S3 سامسونگ این گلایه را دارند که فارغ از تمام توجیه های این شرکت، ساعت های یاد شده برای آقایان طراحی شده اند و بس. طراحی آنها کاملاً عضلانی و مردانه است، به ویژه وقتی آنها را با Gear S2 Classic مقایسه کنید که بسته به جنس فلزی یا بند مورد علاقه تان هم به آقایان می آید و هم به خانم ها.

واکنش سامسونگ این بود که بلافاصله اعلام کرد Gear S3 قرار نیست جای Gear S2 را بگیرد، بلکه قرار است مکمل آن باشد. این شرکت همین حالا نیز اعتراف می کند که ساخت ساعت های هوشمند ظریف تر و زنانه تر، با در نظر گرفتن محدودیت های فناوری باتری ها، چالشی فنی محسوب می شود. اما سامسونگ تأکید دارد هدفش این است که زنان را نیز در لذت استاده از ساعت های هوشمند شریک کند.

جنسیت کاربران به کنار، شرکت سازنده در ساخت ساعت هوشمندی با ظاهر ساعت های آنالوگ کاملاً خوب عمل کرده است.

کنترل نرم افزار از طریق حلقه ی چرخان دور صفحه

سامسونگ با خانواده ی Gear S3 مصداقی برای این ضرب المثل قدیمی فراهم کرد که می گوید «سری که درد نمی کند را دستمال نمی بندند». این ساعت هوشمند نیز درست از همان رابط نوآورانه ی دایره ای شکل Gear S2 بهره می برد که بر اساس تایزن ساخته شده و برای استفاده از آن نیز باید از همان حلقه ی چرخان دور صفحه استفاده کرد.

اگر این حلقه را به سمت راست بچرخانید، با تعدادی ویجت مواجه خواهید شد که به شما اجازه می دهند خیلی سریع به اپلیکیشن های مورد علاقه تان دسترسی پیدا کنید. مشاهده ی تعداد قدم ها، کنترل موسیقی و یا تماس با اوبر نیز از جمله کار هایی هستند که از میان همان ویجت ها می توان انجام داد. همین دسترسی سریع به دستورات کاربردی است که این رابط را تا این حد کاربردی کرده است. سامسونگ برای توسعه دهندگان اپلیکیشن یک کیت توسعه ی نرم افزاری (SDK) درست کرد تا هنگام عرضه ی Gear S3 ویجت های بیشتری برای استفاده در دسترس قرار بگیرند.

hands-on-samsung-gear-s3-classic-and-gear-s3-frontier_3

اما اگر حلقه ی مذکور را به سمت چپ بچرخانید با فهرست تمام اپلیکیشن هایتان مواجه خواهید شد. کافی است به چرخاندن این حلقه ادامه دهید تا اپلیکیشنی که دنبالش می گردید را پیدا کنید. البته پیدا کردن اپلیکیشن خوب برای ساعت های هوشمند کار دشواری است، چرا که از میان هزاران اپلیکیشنی که در اپ استور ها وجود دارند، اکثراً به درد نمی خورند.

از همین رو، سامسونگ برای افزودن بر تعداد و کارایی این اپلیکیشن ها، با توسعه دهندگان اپلیکیشن همکاری نزدیکی داشته است. این شرکت در حال حاضر حدود ۹۰۰۰ اپلیکیشن برای ساعت های هوشمند دایره ای شکل خود عرضه یم کند که این رقم باید تا زمان عرضه ی Gear S3 به ۱۰۰۰۰ عدد برسد. باید منتظر ماند و دید آیا اپلیکیشن های جدید یا به روز رسانی شده مفید خواهند بود یا نه، اما سامسونگ چند نمونه از اپلیکیشن های خوب را تا کنون نشانمان داده است.

برای مثال اسپاتیفای در همکاری با سامسونگ سعی کرده استریم موسیقی را به Gear S3 بیاورد. این ویژگی برای اولین بار در Gear Fit 2 به کار گرفته شد. از آنجایی که اغلب افراد دیگر موسیقی را به صورت دیجیتالی خریداری نمی کنند و به جای آن ترجیح می دهند آن را استریم کنند، بهره مندی از محبوب ترین سرویس استریم موسیقی روی این دستگاه خیلی جذاب خواهد بود.

در این برهه، نمی توانید موسیقی های اسپاتیفای را روی اسمارت واچ خود دانلود کنید که جای تأسف دارد. عدم اتصال به اینترنت یعنی از موسیقی خبری نخواهد بود. همین موضوع در مورد iHeartRadio نیز صدق می کند که اپلیکیشن تازه ای نیز برای Gear S3 در نظر گرفته است. با این حال، اگر خودتان موسیقی مورد نظرتان را در اختیار داشته باشید، می توانید آن را روی ۴ گیگابایت حافظه ی داخلی این دستگاه بارگذاری کنید.

samsung-gears3-handson-17

اپلیکیشن جذاب دیگری نیز روی دستگاه نصب بود که امکان کنترل لوازم خانگی هوشمند از جمله ترموستات نست را با ساعت سامسونگ امکان پذیر می کرد، قابلیتی که به لطف آن دیگر نیازی نیست برای این منظور به تلفن هوشمند مراجعه کنید.

برای کاربرانی که در کنار هوشمندی برای امنیت هم اهمیت بالایی قائل هستند، این امکان در نظر گرفته شده که با سه بار فشردن دکمه ی «بازگشت»، یک پیام اضطراری برای مخاطبی که از پیش تعیین کرده اند ارسال شود، مخاطبی که البته می تواند شماره ی 110 یا 911 نیز باشد.

سازنده علاوه بر این، اپلیکیشن های متنوعی در زمینه ی ورزش و فعالیت در محیط های بیرونی روی مدل Frontier تعبیه کرده، چرا که کاربران فعال و ورزشکاران جامعه ی مخاطب این نسخه را تشکیل می دهند.

عمر باتری، سیستم پرداخت سامسونگ و مشخصات محصول

سامسونگ می گوید ساعت هوشمند جدید به لطف باتری 380 میلی آمپر ساعتی خود قادر است با هر شارژ 3 تا 4 روز کاربر را همراهی نماید، چرا که ظرفیت این باتری به شکل قابل توجهی از گیر اس 2 (با ظرفیت 250 و 300 میلی آمپر ساعت) بیشتر است.

گیر اس 3 همچنین به حالت ذخیره ی انرژی نیز مجهز است که در صورت رسیدن شارژ باتری به 15 درصد، به شکل خودکار فعال می شود و برای کاهش مصرف انرژی، امکانات غیر ضروری دستگاه را غیر فعال می کند.

البته در این میان یک حالت موسوم به «فقط ساعت» هم برای دستگاه در نظر گرفته شده که در صورت فعال کردن آن، نمایشگر دستگاه در تمام طول شبانه روز برای نمایش ساعت روشن باقی خواهد ماند، قابلیتی که البته شارژ کامل باتری را ظرف یک روز به اتمام می رساند.

Screen Shot 1395-06-10 at 20.37.27-w600

در اینجا لازم است اشاره کنیم که افزایش ظرفیت باتری تنها موردی نبوده که به ضخامت مدل جدید را نسبت به نسل پیشین بیشتر کرده است، چرا که گیر اس 3 برای استفاده از سیستم پرداخت Samsung Pay به یک سیم پیچ MST نیز مجهز است.

هرچند این قابلیت در حال حاضر در بسیاری از نقاط جهان (از جمله ایران) پشتیبانی نمی شود، اما اضافه شدن فناوری MST به ساعت هوشمند سامسونگ برای کاربرانی که سیستم پرداخت این شرکت را مورد استفاده قرار می دهند سودمند خواهد بود.

حالا که در مورد فناوری های ارتباطی دستگاه صحبت می کنیم، بد نیست بدانید که مدل Frontier گیر اس 3 در دو نسخه ی وای-فای و LTE ساخته شده که دومی از سیم کارت های 4G پشتیبانی می کند و این قابلیت به استقلال هرچه بیشتر این محصول از تلفن هوشمند شما منجر خواهد شد.

علاوه بر این امکان پاسخگویی به تماس ها مثل تلفن هوشمند هم برای گیر اس 3 در نظر گرفته شده است. اما مدل کلاسیک تنها در یک نسخه ساخته شده که به اتصال وای-فای محدود است و از سیم کارت پشتیبانی نمی کند.

اما عجیب تر از این تصمیم، دلیلی است که سامسونگ این قابلیت را از مدل کلاسیک کنار گذاشته، چرا که این شرکت اعتقاد دارد کسانی که طراحی مدل کلاسیک را می پسندند، اهمیتی برای پشتیبانی از سیم کارت قائل نخواهند بود.

samsung-gears3-handson-2

گذشته از این تفاوت، دیگر خصوصیات سخت افزاری هر دو محصول یکسان است، از جمله GPS که خوشبختانه در هر دو مدل وجود دارد و سازنده به دلایل تعجب بر انگیز آن را کنار نگذاشته است.

قیمت و تاریخ عرضه

سامسونگ می گوید سه ماهه ی آخر سال 2016 میلادی را برای عرضه ی گیر اس 3 در نظر گرفته است، اما در حال حاضر در مورد قیمت محصول اطلاع رسانی نشده است.

نکات مثبت
  • افزایش ظرفیت باتری نسبت به نسل قبل
  • طراحی نزدیک به ساعت های سوییسی
  • امکانات متنوع و مستقل از تلفن هوشمند
  • حاشیه ی خوش دست و چرخان برای ناوبری در محیط دایره شکل رابط کاربری
  • امکان استفاده از Samsung Pay با هر دو فناوری NFC و MST
نکات منفی
  • عرض 46 میلی متری ساعت برای مچ های باریک بیش از اندازه به نظر می رسد
  • طراحی بیش از حد مردانه برای بسیاری از بانوان
  • عدم پشتیبانی مدل کلاسیک از سیم کارت
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی