ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

با BeoVision Horizon جدیدترین تلویزیون اندرویدی Bang & Olufsen آشنا شوید

وقتی از برند «Bang & Olufsen» سخن به میان می آید به یقین تجهیزات صوتی نخستین چیزی است که در ذهن شما نقش می بندد، اما این دسته از تجهیزات تنها محصولات این کمپانی نیستند. ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۲

وقتی از برند «Bang & Olufsen» سخن به میان می آید به یقین تجهیزات صوتی نخستین چیزی است که در ذهن شما نقش می بندد، اما این دسته از تجهیزات تنها محصولات این کمپانی نیستند. شرکت مورد بحث سال ها است که در زمینه توسعه و ساخت تلویزیون هم فعالیت دارد و اکنون در همین راستا از جدیدترین دستاورد خود در زمینه یاد شده با عنوان BeoVision Horizon پرده برداشته.

می بایست یادآور شویم که این نخستین تلویزیون 4K UHD برندی که در بالا از آن سخن گفتیم به حساب نمی آید و همچنین نمی توان از آن به عنوان بهترین ساخته ی Bang & Olufsen نام برد، زیرا اگر اینگونه بود دیوایس مورد اشاره از فناوری HDR نیز پشتیبانی به عمل می آورد.

در عوض دستگاه مذکور به گونه ای طراحی شده که بتوان آن را در هر اتاقی مورد استفاده قرار داد و هدف اصلی که دنبال می کند این است که به زیبایی هر چه تمام تر و در هر مکانی بر حسب فضای موجود جای بگیرد.

beovision-50-bang-and-olufsen-livingroom-large-lg2

خود Bang & Olufsen در سایت BeoVision Horizon به این نکته اشاره داشته که در طراحی این تلویزیون همه موارد اضافی حذف شده یا قابل جداسازی هستند و تنها "ضروریات" به کاربر عرضه گشته اند. شرکت سازنده تلاش دارد بگوید که با دستگاهی دارای طراحی مینیمال طرف هستید که در صورت تمایل می توانید یک پایه نگهدارنده چرخ دار را نیز برای آن تهیه کرده و به راحتی جا به جایش نموده در هر جایی که می خواهید قرار دهیدش.

البته در این بین  Bang & Olufsen در یک بخش، یعنی رابط کاربری تلویزیون، نتوانسته اهداف خود در مبحث طراحی مینیمال را پیاده سازی کند. این گجت قدرت خودش را از پلتفرم اندروید می گیرد و بر مبنای همین موضوع تمامی قابلیت هایی که در سیستم عامل مورد بحث برای یک تلویزیون در دسترس هستند را در اختیار خریدارانش می گذارد.

remote-bando

دانمارکی ها در تولید ریموت کنترل جدیدترین تلویزیون شان نیز سلیقه به خرج داده اند و علاوه بر فناوری مادون قرمز تکنولوژی ارتباطی بلوتوث را هم در آن پیاده کرده اند. بدین سان دیگر کاربر نیازی نخواهد داشت که حتماً کنترل از راه دور را به سمت تلویزیون بگیرد تا بتواند از آن استفاده ببرد. ضمناً سعی شده معیارهای طراحی لوکس در ریموت هم قابل مشاهده باشد و لذا در ساخت آن از آلومینیوم بهره گرفته شده است.

BeoVision Horizon در دو سایز ۴۰ و ۴۸ اینچی راهی بازار خواهد شد، هر دو مدل دارای ۴ درگاه ورودی HDMI 2.0 هستند و از HDCP 2.2 نیز پشتیبانی به عمل می آورند تا دستگاه های 4K مانند پخش کننده های بلو-ری به سادگی به آنها وصل شوند. ضمناً پشتیبانی از کدک های HEVC و VP9 هم در دستور کار قرار داشته تا استریم محتوی از یوتوب، نت فلیکس و... نیز به راحتی میسر گردد.

در پایان نیز بد نیست خاطر نشان سازیم که برای مدل ۴۸ اینچی می بایست هزینه ای ۵.۵۰۰ دلاری را بپردازید و نمونه ی ۴۰ اینچی هم ۴.۰۰۰ دلار قیمت گذاری شده است.

beovision

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی