ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سازمان غذا و دارو آمریکا آزمایش زیکا کمپانی ترانوس را بررسی می کند

چند هفته پیش، الیزابت هولمز مدیر عامل کمپانی پر حاشیه ترانوس در گردهمایی انجمن آمریکا برای شیمی بالینی در فیلادلفیا از یک دستگاه بزرگ به نام miniLab پرده برداری کرد. دستگاه پیشین این کمپانی با ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

چند هفته پیش، الیزابت هولمز مدیر عامل کمپانی پر حاشیه ترانوس در گردهمایی انجمن آمریکا برای شیمی بالینی در فیلادلفیا از یک دستگاه بزرگ به نام miniLab پرده برداری کرد.

دستگاه پیشین این کمپانی با نام Edison طی چند ماه اخیر منبع بسیاری از اخبار بوده است. برای توضیح بهتر باید به چند سال قبل بازگردیم که الیزابت هولمز وعده آزمایش خون ویژه ای را داد. شرکت او، ترانوس دستگاهی به نام ادیسون ساخته بود که به ادعای هولمز می تواند تنها با یک قطره از خون شخص، تمام اطلاعات لازم پیرامون سلامتی شخص را ارائه کند.

اما بعدها و طی گزارشی که چند ماه پیش توسط وال استریت ژورنال منتشر شد، متوجه شدیم که نه تنها ترانوس از مراجعین خود چندین ویال (ظروف شیشه ای که خون را در آن نگهداری می کنند) خون می گیرد، بلکه حتی از ادیسون هم به ندرت استفاده می کند و به شیوه مرسوم دیگر کلینیک ها نتایج را به دست می آورد.

همین اتفاقات سبب شد تا ترانوس چند ماه دشواری را پشت سر بگذارد و به امروز برسیم. حالا miniLab قرار است نه تنها بهتر از ادیسون عمل کند، بلکه حتی به گفته الیزابت هولمز می تواند ابتلای فرد به ویروس زیکا را نیز تشخیص دهد آن هم فقط با یک قطره خون.

با توجه به مشکلات چند ماه اخیر، دانشمندان و متخصصین حاضر در این گردهمایی علاقه چندانی به دستگاه نشان ندادند. برای مثال یکی از پاتولوژیست های حاضر در مراسم گفت: «من به طور قطع چیزی ندیدم که ادعای سنگین آن ها را واقعی جلوه دهد.»

اما هولمز سختگیرانه می گوید که همه مسائل درست پیش رفته و سازمان غذا و دارو آمریکا تایید اولیه را داده است. کمپانی مذکور قصد دارد تا این بار با تایید سازمان غذا و دارو آمریکا جلو رفته و مرحله به مرحله اعتماد سازی کند، به همین دلیل، آن ها در حال ارسال اطلاعات و داده هایی هستند که FDA درخواست آن ها را برای صدور مجوز داده است.

چندی پیش، الیزابت هولمز به مدت 2 سال از داشتن آزمایشگاه محروم شد و miniLab راه حلی برای مشکل پیش آمده است چرا که مینی لب عملا برای مصارف خارج آزمایشگاهی تهیه و تولید شده است.

به هر حال، داستان ترانوس روز به روز جذاب تر می شود و زندگی الیزابت هولمز به عنوان میلیاردری که یک شبه تمام ثروت خود را باخت شنیدنی است. همه این ها سبب شده تا جنیفر لارنس، بازیگر شهیر هالیوودی برنده جایزه اسکار برای بازی در فیلمی با محوریت هولمز و ترانوس قراردادی امضا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵

    یعنی این زنه آخر کلاه برداره ها مثل اون مریسا که یاهو رو به خاک سیاه نشوند و الان ثروتش افسانه ای شده

  • sorush33
    sorush33 | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵

    خط آخر خیلی غافلگیرانه بود!
    ممنون بابت خبر.یعنی واقعن هولمز کلاه بردار بوده؟

مطالب پیشنهادی