ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی از جارو برقی رباتی 250 دلاری جدید خود رونمایی کرد

شاید کمپانی چینی شیائومی هنوز به جایگاه مناسبی در جهان غرب دست نیافته باشد، اما در کشور زادگاهش به سرعت در حال گسترش تنوع محصولات خود در زمینه اسمارت فون و محصولات خانه های هوشمند ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۱

شاید کمپانی چینی شیائومی هنوز به جایگاه مناسبی در جهان غرب دست نیافته باشد، اما در کشور زادگاهش به سرعت در حال گسترش تنوع محصولات خود در زمینه اسمارت فون و محصولات خانه های هوشمند است.

در راستای همین هدف، کمپانی یادشده امروز از یک جاروبرقی هوشمند به نام Mi Robot Vacuum رونمایی به عمل آورده است. این جاروبرقی اولین محصول یکی از استارتاپ های اکوسیستم Mi است که Stone Technology نام دارد.

شیائومی ادعا می کند که دستگاه مورد بحث از توانایی مکش بالاتری (1800 پاسکال) نسبت به دیگر جاروبرقی های روبوتیک موجود همچون Roomba 980 آی روبات (1670 پاسکال) و Botvac D850 کمپانی نئاتو (1000 پاسکال) برخوردار است.

اما نکته عالی در مورد این جاروبرقی هوشمند، قیمت آن است که قرار است با 1699 یوآن (معادل 250 دلار آمریکا) در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد. این در حالیست که برای خرید Roomba 980 باید هزینه ای معادل 900 دلار بپردازید.

006mzursgw1f7cwanvylhj31hc0u0wr0-1-w600

طراحی کلی Mi Robot Vacuum متفاوت تر از نمونه هایی که قبلا دیده بودیم نیست. در قسمت کف این جاروبرقی هوشمند دو برس چرخان دیده می شود که گرد و غبار و آلودگی را به سمت برس استوانه ای شکل مرکزی هدایت می کنند.

برای افزایش قدرت مکش، این جارو برقی می تواند ارتفاع خود نسبت به سطح زمین را به طور خودکار تنظیم نماید. حرکت دستگاه به اطراف هم به کمک یک چرخ پلاستیکی صورت می گیرد که البته یک چرخ کمکی هم در این کار به آن یاری می رساند. همچنین حسگرهای رادار اولتراسونیک، حسگر دیوار، حسگر جلوگیری از برخورد، حسگر تشخیص موانع و حسگرهای سقوط ابزاری هستند که هدایت Mi Robot Vacuum را در دست می گیرند.

CrK9sOiUMAA_Aoo-w600

با این حسگرها تقریبا می توانید مطمئن باشید که جاروبرقی هوشمند شما به هیچ وجه از پله ها سقوط نکرده و خودش را در معرض آسیب قرار نخواهد داد. همانطور که از یک جاروبرقی هوشمند و پیشرفته انتظار می رود، دستگاه شیائومی همچنین می تواند با استفاده از حسگر سنجش مسافت لیزری که در قسمت بالایش قرار گرفته، از اتاق های خانه شما نقشه برداری کند.

ضمنا صاحبان این جاروبرقی در صورت تمایل می توانند از طریق یک نوار مغناطیسی با قیمتی حدود 6 دلار، برای جلوگیری از ادامه حرکت آن یک دیوار مجازی بسازند. جاروبرقی هوشمند شیائومی همچنین از یک باتری لیتیوم-یونی 5200 میلی آمپری در ساختار خود بهره می برد که با یک بار شارژ کامل، می تواند مساحتی معادل 250 متر مربع را جارو کند.

download (1)-w600

وقتی که کار جاروبرقی تمام شد، خودش به طور خودکار به سمت داک شارژ رفته و مجددا باتری خود را شارژ می کند. Mi Robot Vacuum از یک اپلیکیشن موبایل هم برخوردار است تا با آن بتوان وضعیت دستگاه را از طریق وای فای بررسی کرد.

از جمله قابلیت هایی که این اپلیکیشن در اختیار کاربر قرار می دهد می توان به کنترل از راه دور جاروبرقی، ردیابی موقعیت آن به صورت زنده، سوئیچ به حالات مختلف کار (نرمال، بی صدا و فعال) و زمان بندی جارو کردن اشاره نمود.

این جاروبرقی هوشمند قرار است که در تاریخ 6 سپتامبر برای ساکنان کشور چین و با قیمت 250 دلار عرضه شود. تصاویر کامل این وسیله هوشمند را می توانید در منبع خبر مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سامان کاملی
    سامان کاملی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵

    کاشکی شیاومی تو ایران نمایندگی رسمی داشته باشه

    • فرشاد غلامی
      فرشاد غلامی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

      داره دوست عزیز

  • امیرحسام.‌‌شیخی
    امیرحسام.‌‌شیخی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵

    اون قدر که تو خونه های ایرانی وسایل هست فک کنم این جاروبرقی ها هنگ کنن?

  • فرشاد غلامی
    فرشاد غلامی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵

    هوووم جالبه ?

مطالب پیشنهادی