ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلکاتل از هدست مستقل واقعیت مجازی Vision پرده برداشت

شرکت آلکاتل امروز از یک هدست واقعیت مجازی رونمایی کرد که «Vision» نام دارد. بر خلاف Gear VR از سامسونگ، ویژن به هیچ چیزی متکی نیست و می توان آن را یک هدست واقعیت مجازی بی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۵

شرکت آلکاتل امروز از یک هدست واقعیت مجازی رونمایی کرد که «Vision» نام دارد. بر خلاف Gear VR از سامسونگ، ویژن به هیچ چیزی متکی نیست و می توان آن را یک هدست واقعیت مجازی بی سیم دانست.

آلکاتل خبر می دهد که کاربر می تواند با استفاده از باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری به کار گرفته شده در این هدست، تا سه ساعت در دنیای واقعیت مجازی غرق شود و سپس باید هدست را به شارژر خود متصل کند.

شرکت مورد اشاره همچنین خبر می دهد که حتی اگر از عینک طبی استفاده می کنید، باز هم این هدست به گونه ای طراحی شده که می توانید از آن بدون مشکل همراه عینک خود بهره گیرید.

alcatel-vision-vr-headset-7-w600

در این میان لازم به اشاره است که برای توسعه این هدست، آلکاتل به سراغ همکاری با برخی از شرکت های شخص ثالث دیگر رفته و اینک خبر می دهد که بیش از ۱۰۰ ویدیوی بهینه شده برای VR و همچنین ۵۰ بازی ویدیویی در زمان عرضه آن آماده خواهد بود. در این میان زمان عرضه نیز انتهای سال میلادی جاری بیان شده است.

alcatel-vision-vr-headset-4-w600

آلکاتل هنوز اعلام نکرده است که شرایط عرضه به چه صورت خواهد بود و دقیقاً چه قیمتی برای محصول مورد اشاره در نظر گرفته شده، اما حدود قیمت آن را اعلام کرده و خبر می دهد باید انتظار ۵۰۰ الی ۶۰۰ دلار را کشید.

alcatel-vision-vr-headset-5-w600

اما همانطور که گفتیم، «ویژن» بدون قرار گرفتن یک موبایل در آن می تواند شما را رهسپار دنیای واقعیت مجازی کند. آلکاتل برای محقق کردن این امر، تقریبا سخت افزار یک موبایل را درون هدست جای داده است.

سیستم عامل به کار رفته در هدست به پلتفرم اندروید مارشملو مجهز شده در حالی که پردازنده دستگاه نیز ۸ هسته ای است. در کنار سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، هدست آلکاتل از سنسورهای زیادی بهره می برد که از میان آنها می توان به ژیروسکوپ، مجاورت و شتاب سنج اشاره کرد. درون این هدست، آلکاتل از دو نمایشگر AMOLED و ۳.۸ اینچی استفاده کرده است که هر کدام رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۰۲۰ پیکسل را به ارمغان می آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    هدست خیلی خوبی به نظر میرسه. اگر یک اپلیکیشن هم براش بسازن که بشه به کامپیوتر متصلش کرد و مثل آکلیس ریفت ازش استفاده کرد، عالی میشه

مطالب پیشنهادی