ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی از موبایل پرچمدار Xperia XZ در کنار Xperia X Compact رونمایی کرد

همان طور که از مدت ها پیش انتظار می رفت، «سونی موبایل» امروز دو محصول جدید را به سبد موبایل های سری X افزود. یکی از آنها پرچمدار Xperia XZ با نمایشگر 5.2 اینچی است ...

تیم دیجیاتو
نوشته شده توسط تیم دیجیاتو | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۷

همان طور که از مدت ها پیش انتظار می رفت، «سونی موبایل» امروز دو محصول جدید را به سبد موبایل های سری X افزود. یکی از آنها پرچمدار Xperia XZ با نمایشگر 5.2 اینچی است و دیگری نیز کامپکت حرفه ای Xperia X Compact با صفحه نمایش 4.6 اینچی.

ابتدا به مشخصات سخت افزاری Xperia XZ می پردازیم. قلب تپنده این دستگاه را چیپست اسنپدراگون 820 تشکیل می دهد، که 3 گیگابایت رَم و 32 گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می کنند، البته با استفاده از درگاه microSD می توان فضای ذخیره سازی را افزایش داد.

sony-xperia-x-compact-with-other-xperias-720x720-w600

نمایشگر 5.2 اینچی این پرچمدار، طبق رسم معمول سونی از رزولوشن 1080p برخوردار بوده، ضمن اینکه دوربین اصلی آن 23 مگاپیکسل و دوربین جلویی 13 مگاپیکسلی است.

همچنین باتری این موبایل نسبت به مدل قبلی یعنی X Performance قوی تر شده و ظرفیتش به 2900 میلی آمپر ساعت می رسد. این موبایل از بدنه ای فلزی با طراحی یکپارچه برخوردار بوده و ابعاد آن 8.1×71×146 میلیمتر است، ضمن اینکه وزنش 161 گرم عنوان شده، که مشخصات بسیار خوبی به شمار می رود.

گفتنی است Xperia XZ گواهینامه IP68 را دریافت داشته و بنابراین تلفن همراهی ضد آب به شمار می رود، ضمن اینکه درگاه USB-C در آن به کار رفته.

sony-xperia-x-compact-5.JPG (1)-w600

موبایل Xperia X Compact از نمایشگر 4.6 اینچی با رزولوشن 720p و پوشش محافظ گوریلا گلس 4 برخوردار است. پردازنده به کار رفته در این دستگاه از نوع اسنپدراگون 650 بوده که پردازشگر گرافیکی ادرنو 510 را در خود دارد.

حافظه رَم 3 گیگابایت، حافظه داخلی 32 گیگابایت قابل افزایش با کارت miroSD و باتری 2700 میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع نیز از دیگر مشخصات این محصول هستند.

دوربین اصلی به کار رفته در این تلفن همراه 23 مگاپیکسلی است، ضمن اینکه دوربین 5 مگاپیکسلی نیز براث ثبت سلفی و ارتباط تصویری استفاده می شود.

گفتنی است این موبایل با ابعاد 8.5×65×129 میلیمتر و وزن 135 گرم، از درگاه USB-C برخوردار بوده و به صورت پیشفرض با اندروید مارشملو عرضه می شود.

«هیدیوکی فورامی» معاون اجرایی بخش فروش و بازاریابی جهانی سونی موبایل در این رابطه می گوید:

ما با برند اکسپریا می خواهیم در هر جای ممکن در خدمت شما باشیم، و زندگی روزمره ساده و روانی را برایتان به ارمغان بیاوریم. موبایل های Xperia XZ و Xperia X Compact تمامی لحظه های حساس زندگی شما را به تصویر می کشند، و عکس هایی شفاف و بدون لرزش را چه در روز و چه در شب ثبت خواهند کرد. همچنین فناوری «سنجش تصویر سه گانه» به کار رفته در آنها، رنگ هایی زنده و واقعی را در عکس ها حاصل می کند.

ثبت صحنه های پرتحرک با فوکوس لیزری و رنگ های واقعی

طبق گفته ژاپنی ها، اولین پرچمدار سری X سونی با نام Xperia XZ و همچنین Xperia X Compact فناوری پیشرفته دوربین را در خود دارند که بهترین تصاویر ممکن را حاصل می کند. اوج کیفیت دوربین با استفاده از میراث سونی در حوزه تصویربرداری و همکاری مهندسین تصویربرداری دیجیتال، یکی از بهترین و پیشرفته ترین دوربین های موجود در اسمارت فون را به ارمغان آورده.

بدین منظور در کنار سنسور حرفه ای سونی، دو سنسور کمکی دیگر نیز به ماژول اضافه شده تا فناوری «سنجش تصویر سه گانه» را به وجود آورند تا تصاویری زنده با رنگ های واقعی در تمامی شرایط ممکن به دست آید.

حسگر Exmor RS به همراه قابلیت فوکوس خوکار هیبریدی، می تواند سوژه ها را پیش بینی و ردیابی نماید تا تصاویر نهایی بدون لرزش و تاری ثبت گردند. همچنین قابلیت سنجش مسافت نیز می تواند در شرایط نوری ضعیف به کمک کاربر بیاید.

sony-xperia-x-compact-9.JPG-w600

سنسور RGBC-IR به کار رفته در این ماژول نیز می تواند رنگ هایی زنده و دقیق را حاصل نماید، چون قابلیت سازگاری بالایی با منبع نور محیط داشته و توازن سفیدی را به خوبی تنظیم می کند.

گفتنی است دوربین 23 مگاپیکسلی اصلی این دو دوربین علاوه بر ثبت تصاویر شفاف، زمان آغاز به کار بسیار سریعی داشته و با فشردن دکمه اختصاصی شاتر می توان طی 0.6 ثانیه از حالت استدبای به ثبت تصویر پرداخت. همچنین قابلیت کنترل دستی سرعت شاتر و فوکوس نیز در نرم افزار مربوطه وجود دارد.

طبق اظهارات سونی با استفاده از فناوری پیشرفته تثبیت تصویر، ویدیوها نیز با حداقل لرزش ثبت می شوند. لرزشگیر 5 جهته به کار رفته در این ماژول می تواند در تمامی شرایط ممکن، بهترین ویدیو را به ارمغان آورد.

لازم به ذکر است دوربین جلو به کار رفته در Xperia XZ با رزولوشن 13 مگاپیکسل مخصوص سلفی طراحی شده و از حداکثر حساسیت بالای ISO 6400 و لنز 22 میلیمتری 90 درجه ای عریض برخوردار است، تا بهترین نتیجه ممکن را در نور کم و سلفی های دسته جمعی حاصل نماید.

همچنین قابلیت تصویربرداری با کیفیت 4K در هر دو دوربین وجود دارد.

طراحی

هرچند Xperia XZ با نمایشگر 5.2 اینچی محصول جمع و جوری به حساب نمی آید، اما سازنده کناره ی بدنه ی آن را منحنی ساخته تا این تلفن هوشمند از ارگونومی مناسب تری برخوردار باشد.

بدنه ی دستگاه از فلز ALKALEIDO ساخته شده که از شفافیت بالایی بهره می برد و حس دلپذیری را به کاربر منتقل می کند. در مورد رنگهای بدنه نیز باید به مشکی، پلاتینیوم و آبی اشاره کنیم که سومی جدید به حساب می آید.

نکته ی دیگر اینکه Xperia XZ هم در زمره ی محصولات مقاوم در برابر آب به حساب می آید و از این نظر در کنار Xperia X Performance قرار خواهد گرفت.

xperia-x-compact-xz

Xperia X Compact نیز عضو جدیدی است که به خانواده ی تلفن های هوشمند کوچک سونی اضافه شده و از یک نمایشگر با اندازه ی 4.6 اینچ برخوردار است.

اما با وجود اندازه ی کوچکتر، سازنده ی ژاپنی حاشیه ی کناری این محصول را نیز زاویه دار ساخته و آن را loop design می نامد. نسخه ی کامپکت Xperia X هم در سه رنگ ساخته شده که علاوه بر مشکی و سفید، رنگ جدید آبی کمرنگ را نیز شامل می شود.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که هر دو محصول به حسگر اثر انگشت قرار دارند که با دکمه ی پاور دستگاه یکپارچه شده و مثل محصولات پیشین همین سازنده، روی لبه ی کناری بدنه قرار دارد.

زیر نظر گرفتن عادات کاربر برای بهبود تجربه ی کاربری دستگاه

هردو تلفن هوشمند جدید به شارژ تطبیقی Qnovo و فناوری موسوم به Battery Care مجهز هستند که وظیفه ی مراقبت از سلامت باتری دستگاه شما را بر عهده دارند و به گفته ی سازنده عمر این قطعه ی حیاتی را تا دو برابر افزایش خواهند داد.

فناوری نخست میزان برق ارسالی به باتری را کنترل می کند و دومی عادات کاربر را در زمینه ی شارژ باتری زیر نظر می گیرد و بر همین اساس تصمیم می گیرد چه زمانی باتری تا 100 درصد ظرفیت خود شارژ شود، بدون اینکه فشار مضاعفی به آن وارد شده و دچار کاهش عمر مفید گردد.

sony-xperia-x-compact-7.JPG-w600

Xperia Tips نیز بخش دیگری است که رفتارهای کاربر را تحت نظر گرفته و بر اساس آن توصیه هایی برای بهبود تجربه کاربری دستگاه ارائه می کند. Smart Cleaner نیز بخش دیگری است که بر اساس میزان استفاده ی شما از اپلیکیشن ها، cache های اضافی را پاکسازی می کند تا سرعت عملکرد دستگاه افزایش یابد.

عملکرد و لوازم جانبی

اکسپریا XZ توسط کوالکام اسنپدراگون 820 تامین می شود که در کنار آن اتصال X12 LTE، دستگاه را در زمینه اینترنت، گرافیک، تصویربرداری، قدرت و حتی مصرف انرژی پیشتاز جلوه می دهد.

اکسپریا XZ و اکسپریا X Compact هر کدام دارای Style Cover هایی با رنگ های متنوع هستند که از جمله آن ها می توان به Style Cover Touch اشاره کرد. با این کاور هوشمند، می توان بدون باز کردن تلفن همراه از طریق پنجره ای کوچک به تعدادی از ویجت های مورد علاقه دسترسی داشت.

برای مشاهده ساده تر ویدیوها نیز Style Cover Stand تولید شده که با قابلیت تنظیم زاویه دید و خاموش و روشن کردن، می تواند مناسب تماشای ویدیوها باشد. همه مدل ها همراه با شارژر یو اس بی تایپ سی برای شارژ آسان عرضه می شوند.

sony-xperia-x-compact-header-w600

عرضه اکسپریا Ear، از ماه نوامبر در برخی کشورها آغاز خواهد شد. این دستگاه کوچک هم با بیان شفاهی کلمات کار می کند و هم به تلفن از طریق اتصال بی سیم وصل خواهد شد. با تجهیز آن به تکنولوژی سونی ایجنت و سنسور مجاورتی، زمانی که دستگاه را روی گوش خود می گذارید اطلاعات را خود به خود منتقل کرده و هر خبری را به شما ارائه می دهد. در نمایشگاه IFA سونی اکسپریا پروژکتور و اکسپریا ایجنت را نیز به نمایش خواهد گذاشت.

اکسپریا XZ به صورت جهانی در ماه آینده میلادی عرضه خواهد شد در حالی که اکسپریا X Compact همین ماه ارائه می شود. تلفن هوشمند Xperia XZ در دو مدل تک و دو سیم کارته عرضه خواهد شد.

Xperia XZ و Xperia X Compact به ترتیب با قیمت های حدودی 640 و 450 دلار در منطقه خاورمیانه عرضه خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که قیمت ها در داخل کشور به چه صورت در می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • sina olaei
    sina olaei | ۷ مهر ۱۳۹۵

    به نظر که از سری های قبلیش پیشرفت زیاده داشته، و رابطه کاربریش خیلی بهترشده.
    البته این که رم ۴ گیگ نداره یه خورده اذیت کننده هست....
    ولی دوربینش بهتر شده و کیفیت خوبی داره
    درکل که به نظر گوشی کاملی میاد، حالا باید منتظر speed test هاش تو یوتیوب باشیم ببینیم مقابل S7 چی کار میکنه....

  • toofaN Z
    toofaN Z | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    سلام دوستان گل
    بنده قصد خرید ی پرچمدار از سونی رو دارم ولی بینه سونی و سامسونگ گیر کردم
    از طرفی صفحه نمایش qو امولد سامسونگ رو دوست دارم و بروز بودنه سخت افزار پرچمدارشو دوست دارم
    اینم بگم رغبت خاصی ب سونی دارم ی جور دوست داشتنیه
    سخت افزارش باتریش دوربینشو دوست دارم
    حالا ام ک سونی XZرو معرفی کرده و ب نظرم گوشیه عالیه ایه ولی ب نظرم فعلا ارزش خرید نداره ینی احساس میکنم همچین قوی نیس
    حالا سوالم از شما اینه چیکار کنم؟
    سونی پرچمداره بعدیشو کی معرفی میکنه؟؟؟چ تاریخی

  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    چه عجب طراحی رو تغیری داد

  • mohammad_reza_shahi
    mohammad_reza_shahi | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    یکی‌ مرحمت کنه بگه الان xz چه فرقی با x performance داره?
    خدا شفاشون بده

    • T_T
      T_T | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

      شما مرحمت کن تفاوت نوت ۷ با اس ۷ رو به غیر از قلمش بگو بعد بیا نطق کن که xz با performance تفاوت نداره، همین گوشی وقتی امتیاز بنچمارکش، تست سرعت و کیفیت تصاویر دوربینش منتشر بشه ترول های عزیز سامسونگ تا یه هفته سر و کلشون تو دیجیاتو پیدا نمیشه.
      بعضی از دوستان هم که میگن چرا سونی حاشیه ها رو کم نمیکنه هم باید بدونن که دلیل کم نشدن حاشیه ها بخاطر قرار گیری سنسور اثر انگشت در عرض گوشی هست و به این دلیل که سنسور اثر انگشت نیاز به مقدار کمی فضا داره برای جایگیری درست در عرض گوشی ( که خود سونی این مطلب رو مطرح کرده نه بنده) و همچنین نسبت صفحه نمایش به سطح این گوشی هم برابر هست با ۷۱ درصد و مساوی با اکسپریا زد ۵ ال جی جی ۵، اچ تی سی ۱۰ و بیشتر از گلکسی اس ۶ و آیفون ۶ اس و اندکی کم تر از گلکسی اس۷ پس هی نگید که حاشیه هاش زیاده و فلان و بهمان.
      سایر دوستان هم که به ۳ گیگ بودن رم این گوشی گیر میدن هم بهتره بدونن سرعت این رم با رم های موجود رو سایر پرچمدار ها تفاوتی نداره و برابر با اونها و lpddr4 هست و فقط از نظر مقدار حدود ۹۰۰،۸۰۰ مگ میزانش نسبت به سایر پرچمداران کم تره که کم تر بودنش هم باعث مشکل خاصی نمیشه به این دلیل که اگه برنامه و یا گیمی نیاز به بیش از ۳ گیگابایت رم رو روی اندروید داشته باشه(در حال حاضر که قوی ترین soc موجود برای استفاده قابل حمل و موبایل اسنپ ۸۲۱ در اندروید هست) مطمئن باشید که به درستی و بدون لگ بر روی هیچ کدوم از گوشی های موجود در بازار اجرا نخواهد شد چون هر soc ای حتی اسنپ دراگون ۸۲۰ و یا ۸۲۱ طبیعتا در لودینگ بافت ها و رندرینگ تصاویر این گیم کم میاره ودر اصل gpu و cpu شما قبل از رم دچار ایجاد گلوگاه میشن و زیاد شدن میزان رم هیچ کمکی به برطرف شدن این موضوع نمیکنه.
      و موضوع آخر هم این که قسمت پایینی قاب پشتی مربوط هست به آنتن گوشی و به همین دلیله که قاب پشتی گوشی ۲ تیکس و جنس قسمت پایینی از فلز نیست و دوستانی هم که میگن طراحی سونی تکراریه و... یه نگاه به galaxy s6, s7, note 5, note 7 یا htc m7, m8,m9,htc 10 و lg g2, g pro 2, g3,g4,v10 بندازن بعد اظهار نظر کنن(هر برندی سبک طراحی خاص خودش رو داره که هرچقدر هم تغییرش بده باز هم نشانه هایی از طراحی اون برند توش به خوبی دیده میشه)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی