ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاناسونیک دوربین فیلمبرداری حرفه ای HC-X1 با قابلیت ضبط ویدیوهای 4K را معرفی کرد

پاناسونیک از فرصت خود در نمایشگاه IFA 2016 استفاده نموده و به تازگی از دوربین فیلمبرداری جدیدی رونمایی به عمل آورده که از قابلیت ضبط تصاویر 4K برخوردار است. این دوربین که HC-X1 نامیده می ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۰

پاناسونیک از فرصت خود در نمایشگاه IFA 2016 استفاده نموده و به تازگی از دوربین فیلمبرداری جدیدی رونمایی به عمل آورده که از قابلیت ضبط تصاویر 4K برخوردار است. این دوربین که HC-X1 نامیده می شود، فیلمبرداران حرفه ای را هدف قرار داده و آنها را از استفاده از یک لنز عریض بی نیاز می کند؛ چرا که دوربین مورد اشاره به یک لنز 24 میلی متری با زوم 20 برابری مجهز گشته که گفته می شود عریض ترین لنز موجود در بازار به شمار می رود.

بدون شک یکی از جالب توجه ترین ویژگی های HC-X1، لنز Dicomar 4K آن است که توسط کمپانی آلمانی Leica Camera تولید گشته. HC-X1 همچنین از سیستم 4Drive Lens پشتیبانی می کند که امکان مدیریت هر چهار لنز را به صورت همزمان فراهم می آورد و می توان با بهینه سازی هرکدام به صورت جداگانه، کیفیت تصویر و قدرت زوم را افزایش داد.

panasonic-ifa-hc-x1-camcorder-12-w600

لرزشگیر اپتیکال تصویر داخلی نیز از دیگر ویژگی های HC-X1 به شمار می رود و می تواند ثبات تصویر هنگام ضبط شات هایی با زوایای پایین و بالا را بهبود بخشد.

پشت لنز، سنسور یک اینچی MOS قرار گرفته که می تواند ویدیوهای 4K (با رزولوشن 4096x2160) را با 24 فریم بر ثانیه، ویدیوهای UHD (با رزولوشن 3840x2160) را با 50 یا 60 فریم بر ثانیه و تصاویر Full HD را با 50 یا 60 فریم بر ثانیه ضبط کند.

panasonic-ifa-hc-x1-camcorder-11-w600

مضاف بر این، امکان رکورد ویدیوهایی با کدک دوگانه فراهم آمده و از ویدیوهای HD با 100 یا 120 فریم می توان برای تولید افکت های اسلو موشن استفاده نمود. فیلمبرداران بین المللی خوشحال خواهند شد اگر بدانند که امکان تنظیم فرکانس روی 59.94، 50.00 و 24 هرتز فراهم آمده و می توان فایل ها را با فرمت MOV ،MP4 و AVCHD ذخیره سازی کرد.

گذشته از این ها، توانایی های HC-X1 در فوکوس نیز نباید از یاد برود و به لطف واحد Micro Drive Focus، نه تنها قابلیت فوکوس خودکار به ارمغان آورده شده بلکه می توان میزان حساسیت و سرعت فوکور را نیز تعیین نمود. ضمناً قابلیت های کمکی خاصی نیز برای فوکوس در نظر گرفته شده که سرعت و دقت فیلمبرداران حرفه ای هنگام فوکوس دستی را افزایش خواهد داد. در نهایت باید افزود که هنوز صحبتی درباره قیمت و تاریخ عرضه دوربین HC-X1 پاناسونیک به میان آورده نشده است.

panasonic-ifa-hc-x1-camcorder-13-w600 panasonic-ifa-hc-x1-camcorder-18-w600 panasonic-ifa-hc-x1-camcorder-16-w600 panasonic-ifa-hc-x1-camcorder-15-w600 panasonic-ifa-hc-x1-camcorder-14-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ناصر
    ناصر | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    عجب دوربینی ساختن حال کردم

مطالب پیشنهادی