ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم «پروژه گاراژ» مایکروسافت از راه اندازی فاز بتای 5 اپلیکیشن جدید روی اندروید و iOS خبر داد

مایکروسافت با «پروژه گاراژ» خود قصد دارد که تمرکزی ویژه روی توسعه اپلیکیشن های مختلف برای پلتفرم های موبایل داشته باشد و طی چند هفته اخیر، تیم این پروژه بسیار پرکار ظاهر شده است. حالا ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

مایکروسافت با «پروژه گاراژ» خود قصد دارد که تمرکزی ویژه روی توسعه اپلیکیشن های مختلف برای پلتفرم های موبایل داشته باشد و طی چند هفته اخیر، تیم این پروژه بسیار پرکار ظاهر شده است. حالا مایکروسافت از 5 اپلیکیشن جدید رونمایی کرده که از گاراژ اهالی ردموند بیرون آمده اند و در فاز بتا برای آزمایش های نهایی به سر می برند.

اپلیکیشن های معرفی شده از سوی مایکروسافت، «هوش مصنوعی شنیداری - Hearing AI»، «پروژه کوپنهاگن - Project Copenhagen»، «پروژه اوشنا - Project Oceana»، «پروژه سانتورینی - Project Santorini» و «ایده های نوشتاری - Write Ideas» نامیده می شوند و تنها در صورت دریافت دعوت نامه رسمی قابل آزمایش هستند.

5 اپلیکیشنی که از سوی مایکروسافت معرفی شده اند، حوزه های مختلفی را شامل می شوند که از جمله آنها می توان به بهره وری، تکنولوژی های صوتی و اپلیکیشن های مربوط به تصاویر اشاره کرد. برای مثال همانطور که از نام «هوش مصنوعی شنیداری» می توان حدس زد، این اپلیکیشن به گونه ای توسعه یافته که تجربه صدا و صحبت کردن را از طریق تصویرسازی گرافیکی به کاربر القا کند. اساساً این اپلیکیشن به کمک اعلانات مختلف، کاربر را در جریان تغییرات صوتی به وجود آمده در محیط می گذارد.

بعد از این نوبت به پروژه کوپنهاگن می رسد که به کاربران اجازه می دهد تا فایل های OneDrive را مشاهده کرده و با کاربران Gmail به اشتراک بگذارند. از سوی دیگر، پروژه اوشنا هم امکان دسترسی مستقیم به آوت لوک را از طریق کروم فراهم می آورد. برای آن که بتوان تصاویر ذخیره شده در وان درایو را مشاهده نمود و آن ها را به شکلی کارآمدتر مرتب کرد، مایکروسافت پروژه سانتورینی را راه اندازی کرده و در نهایت، «ایده های نوشتاری» به عنوان ابزاری برای نوشتن یادداشت های مختلف به شمار می رود.

اگرچه مایکروسافت توسعه این اپلیکیشن ها را به صورت رسمی تایید کرده اما طبیعی است که نام های مورد اشاره، لزوماً نام نهایی 5 مورد اشاره اپلیکیشن نیست.؛ خصوصاً آن دسته از اپ هایی که با از عبارت «پروژه» در ابتدای خود بهره می برند. ناگفته نماند در صورت تمایل به آزمایش این اپلیکیشن ها می توانید در از طریق سایت رسمی Microsoft Garage نسبت به ثبت نام در فاز بتا اقدام کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی