ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کابل های جدید برای اتصال آسان USB Type-C به HDMI در راه هستند

در حالی که درگاه USB نوع C به عنوان تازه ترین نسل از این استاندارد ارتباطی در حال گسترش یافتن بین ابزارهای موبایل است، توسعه دهندگان دو فناوری HDMI و USB به طور مشترک از ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۳:۵۷

در حالی که درگاه USB نوع C به عنوان تازه ترین نسل از این استاندارد ارتباطی در حال گسترش یافتن بین ابزارهای موبایل است، توسعه دهندگان دو فناوری HDMI و USB به طور مشترک از همکاری خود در این زمینه پرده برداشتند.

حاصل همکاری این دو گروه HDMI Alt Mode نام دارد، راه حلی که در حقیقت با استفاده از آن می توانید ابزارهای موبایل را مستقیماً با کابل به درگاه HDMI تلویزیون یا مانیتور ها متصل نمایید، بدون اینکه نیازی به تهیه ی مبدل وجود داشته باشد.

s.aolcdn.com-w600

در ظاهر به نظر می رسد با یک کابل ساده مواجه هستیم که از یک سو به درگاه USB نوع C متصل می شود و از طرف دیگر به HDMI، اما لازم است بدانید این کابل تفاوت هایی با نمونه های فعلی موجود در بازار خواهد داشت.

برای مثال فناوری HDMI این کابل نسخه ی 1.4b است که نسبت به HDMI 2.0b قدیمی تر به حساب می آید. هرچند با این نسخه انتقال تصویر 4K، سه بعدی، HDMI-CEC و استفاده از کانال بازگشت صدا امکان پذیر است، اما انتقال فایل های جدیدتر Ultra HD 4K به دلیل قدیمی تر بودن فناوری، توسط HDMI Alt Mode پشتیبانی نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    اینکه کل درگاه رو میگیره بده. دیگه نمیشه موس و کیبورد وصل کرد بشه دسکتاپش کرد

مطالب پیشنهادی