ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Elite Slice آشنا شوید؛ رایانه رومیزی زیبا و ماژولار HP

به نظر می رسد شرکت HP به کلی از طراحی و تولید رایانه با شکل و شمایل معمول آن خسته شده و قصد کرده رایانه هایش را شبیه هر چیزی غیر از رایانه ی رومیزی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۰

به نظر می رسد شرکت HP به کلی از طراحی و تولید رایانه با شکل و شمایل معمول آن خسته شده و قصد کرده رایانه هایش را شبیه هر چیزی غیر از رایانه ی رومیزی بسازد. بعد از رایانه ی شخصی عجیب این شرکت که با یک اسپیکر شرکت Bang & Olufsen ترکیب شده، حالا نوبت به رایانه ی ماژولار رومیزی این شرکت با نام Elite Slice رسیده است. ظاهر این یکی هم چیزی بین دیسک من، روتر وای فای و ست تاپ باکس است. اما جدای از ظاهر، به نظر می رسد کارایی آن نیز خوب باشد.

اچ پی اولین شرکتی نیست که دست به ساخت رایانه های رومیزی ماژولار می زند. در واقع Lenovo برای اولین بار سال گذشته با Thinkpad Stack خود به این ایده جامه ی واقعیت پوشاند. اما Stack مجموعه ای از لوازم جانبی مغناطیسی برای لپتاپ بود، در حالی که Slice یک رایانه ی مستقل است که می توانید با استفاده از ماژولار بودنش آن را به قابلیت های جدیدی مجهز کنید. به علاوه، دستگاه جدید HP ظاهر شیک تری هم پیدا کرده است.

دستگاه Elite Slice برای استفاده ی کسب و کاری و اداری طراحی شده و مشخصات مدل پایه ی آن با قیمت ۷۰۰ دلاری اش بازتاب دهنده ی همین موضوع است. این دستگاه ۱.۰۴ کیلوگرمی می تواند تا پردازنده ی نسل ششم Core i7 اینتل را نیز در خود جای دهد و Windows 10 Pro روی آن اجرا می شود. برای اطمینان از امنیتش نیز اچ پی نرم افزار های امنیتی ویژه ای از جمله HP BIOSphere و HP Sure Start را روی آن نصب کرده تا تهدیدات احتمالی را شناسایی و برطرف کنند.

شما می توانید نمایشگر، کیبورد و موس خود را از طریق دو پورت USB 3.1 نوع C، دو پورت USB 2.0 و پورت های DisplayPort و HDMI به این سیستم متصل کنید. یونیت پایه ی این دستگاه با کارت شبکه و جک هدفون و میکروفون، به علاوه ی میکروفون آنبورد و یک حسگر اثر انگشت اختیاری همراه است.

اما نکته ی جالب این دستگاه ماژولار بودن آن است. هر ماژول، از جمله خود تکه ی رایانه ی آن، در قسمت زیرین خود پورتی شبیه پورت های USB نوع C دارد که به آن کانکتور HP Slice می گویند.این کانکتور ها به کاربر اجازه می دهند اجزای بیشتری به این رایانه ی شخصی اضافه کنند. مثلاً می توانید به دلخواه خود یک ماژول صدا با همکاری Bang & Olufsen، یک دیسک درایو نوری و یا ماژولی تحت عنوان Collaboration Cover به آن بیافزایید.

Slice_Huddle+Room+HP20160720779

برای مثال شما می توانید ماژول Collaboration را روی Slice قرار دهید و با این کار دستگاه خود را به یک تلفن کسب و کاری اسکایپی بدل کنید. لازم به ذکر است که برای استفاده از سرویس Skype for Business باید اشتراک آن را نیز داشته باشید. به این ترتیب قادر خواهید بود تنها با لمس یک دکمه، تماس اسکایپی از پیش تنظیم شده ی خود را برقرار کنید. هر یک از دستگاه های Slice مجهز به ماژول Collaboration می توانند روی اسکایپ شماره ی خود را داشته باشند که این، امکان برقراری یک شبکه ی تماسی مؤثر بدون داشتن خط تلفن را به راحتی فراهم می کند.

نماینده ی HP در رونمایی خود برای نشان دادن قدرت میکروفون آنبورد این دستگاه در حین تماس، حتی از آن سوی اتاق نیز می توانست با مخاطب خود صحبت کند. به گفته ی او برای این کار حتی لازم نیست صدای خود را بلند کنید. آن گونه که به نظر می رسید هرچقدر هم که از دستگاه فاصله می گرفت، صدایش آنقدر ها که باید ضعیف نمی شد.

شرکت HP قصد دارد در سال ۲۰۱۷ نیز یک ماژول شارژ وایرلس برای این مجموعه ارائه دهد که به شما اجازه می دهد دستگاه های مجهز به فناوری شارژ وایرلس خود را با قرار دادن روی Slice شارژ کنید.

با اینکه در حال حاضر گزینه های موجود برای اضافه کردن به این مجموعه زیاد نیستند، Elite Slice را می توان برای دفاتر شلوغ اداری که به دستگاه های رومیزی قابل حمل احتیاج دارند و می خواهند از شر تلفن های سنتی خلاص شوند، گزینه ی جذاب و وسوسه برانگیزی دانست. بسیاری از کاربران هم هستند که برای استفاده ی خانگی خود، به دنبال دستگاه های رومیزی جمع و جور تری می گردند.

download

audio-module-hp20160701553-1 hp-elite-slice-monitor-1 odd-module-hp20160701554-1 slice-fingerprint-sensor-hp20160607045-1 slice-ports-hp20160607047-1

hp-elite-slice-meeting-rooms-1 slice-conference-room-hp20160720784-1 slice-cubicle-hp20160720785-1 slice-desk-hp52116-1167-1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    آفرین ... بلاخره ایده های جدید دیدیم نه ارتقاء و ارتقاء

مطالب پیشنهادی