ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل در سکوت خبری پردازنده های پایین رده «آپولو لیک» را معرفی کرد

اینتل در کنار رونمایی باشکوه از نسل هفتم پردازنده های سری Core با نام «کیبی لیک» با پشتیبانی ویژه از محتوای 4K، بنا به دلایلی نامعلوم، دسته جدید محصولات ارزان قیمتش را تحت عنوان «آپولو ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

اینتل در کنار رونمایی باشکوه از نسل هفتم پردازنده های سری Core با نام «کیبی لیک» با پشتیبانی ویژه از محتوای 4K، بنا به دلایلی نامعلوم، دسته جدید محصولات ارزان قیمتش را تحت عنوان «آپولو لیک» در سکوت خبری معرفی کرد. حال جزئیات بیشتری در مورد سری «آپولو لیک» منتشر شده، که قرار است جایگزین پردازنده های پنتیوم و سلرون قدیمی شوند.

این تراشه ها که بر اساس تکنولوژی  14 نانومتری ساخته شده اند، بیشتر در لپ تاپ ها و دسکتاپ های پایین رده به کار گرفته شده و کاربری عمومی خواهند داشت. در این خانواده شاهد 3 پردازنده دسکتاپ و 3 پردازنده موبایل هستیم، که همگی آنها از معماری جدید Goldmont و نسل نهم فناوری GPU اینتل بهره می گیرند.

مشخصات این خانواده را در جدول زیر مشاهده می کنید:

intel-apollo-lake-1

همچون همیشه، چیپ های پنتیوم قوی تر از بقیه هستند و از کلاک نسبتاً سریع تر و گرافیک های HD 505 اینتل بهره می گیرند (دیگر محصولات از HD 500 استفاده می کنند). همچنین حداکثر توان مصرفی این محصولات در بازه 6 تا 10 وات جای می گیرد، که کمی ناامید کننده به نظر می رسد، زیرا نسل هفتم پردازنده های Core Y شرکت مورد بحث TDP کمتری در حدود 4.5 وات داشتند.

هنوز مشخص نیست چرا اینتل مجبور به افزایش پروفایل حرارتی این چیپ های ارزان قیمت شده، اما احتمال می رود استفاده از GPUهای قوی تر یکی از دلایل این وضعیت است.

از آنجا که کمپانی مورد بحث چیپ های SoFIA مخصوص موبایل را از رده خارج کرده و CPU های Broxton را نیز برای ابزارهای اینترنت اشیاء معرفی نموده، احتمال نمی رود که شاهد حضور محصولات سری «آپولو لیک» در تبلت ها باشیم، اما شاید آنها را در PCهای تبدیل پذیر ارزان قیمت مشاهده کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی