ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اطلاعاتی تکمیلی از کنسول NX نینتندو منتشر شد؛ وال استریت ژورنال استفاده از کارتریج را تایید کرد

ساعاتی پیش اطلاعات نمونه ای از نسخه اولیه کنسول نینتندو NX توسط یکی از توسعه دهندگان صنعت گیم با نام Emily Rogers (امیلی راجرز) منتشر شد که مبنی بر حضور 32 گیگابایت حافظه، دکمه های کنترلی ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

ساعاتی پیش اطلاعات نمونه ای از نسخه اولیه کنسول نینتندو NX توسط یکی از توسعه دهندگان صنعت گیم با نام Emily Rogers (امیلی راجرز) منتشر شد که مبنی بر حضور 32 گیگابایت حافظه، دکمه های کنترلی D-Pad، دکمه اشتراک گذاری و غیره است؛ و شایان ذکر است که این تنها نمونه اولیه ماجراست و به نظر می رسد نینتندو برنامه های ویژه ای برای کنسول بعدی اش دارد. نینتندو NX اوایل سال بعد میلادی در تاریخی نا مشخص روانه بازار خواهد شد.

راجرز تمامی اطلاعاتی که حین بازدید از پروژه NX شرکت نینتندو کسب کرده بود را از طریق صفحه توئیتر خود به اشتراک گذاشته، و اطلاعات تکمیلی را نیز با کسب خبر از دوستانش به دست آورده است. بر اساس گفته های امیلی، کنسول NX همچون Wii U دارای 32 گیگابایت حافظه است. علاوه بر این او تصاویری از شکل و شمایل نمونه اولیه این کنسول به نمایش در آورده که از شباهت این دستگاه با Wii U حکایت می کند.

هرچند الگوی طراحی NX شامل تغییرات مهمی در زمینه مدل سازی دکمه ها شده و می توان به جهت های حرکتی متفاوت و گزینه اجتماعی-اشتراک گذاری اشاره کرد که تاکنون هرگز توسط نینتندو انجام نشده بوده است. دکمه های جهت دهی بر خلاف گذشته که همواره جدا از هم قرار داشت به صورت یکپارچه (مشابه کنترلر اکس باکس) به هم متصل است.

دکمه اشتراک گذاری یا همان Share نیز برای اولین بار به محصولات نینتندو اضافه شده، هرچند که ممکن است هر آنچه روی نمونه اولیه NX وجود دارد ارتباطی با آن چیزی که می شناسیم نداشته باشد. احتمال دارد از این دکمه برای ثبت اسکرین شات یا ضبط ویدیو و انتشار آنها روی شبکه های اجتماعی اختصاصی نینتندو مثل Miverse و امثالهم استفاده شود.

j7n6QP0-w600

با وجود تمام این مسائل باید ذکر کنیم این اخبار تنها به الگو یا نمونه ی اولیه کنسول NX اشاره می کند. طبیعتا ممکن است نسخه نهایی دارای تغییرات فراوانی بوده و هیچ اطمینانی وجود ندارد دکمه های جهت دهی به هم چسبیده بوده یا جدا از هم باشد. در هر صورت می بایست تا انتشار تصاویر و رونمایی رسمی از این کنسول صبر کنیم، یا شاید هم لازم باشد تا عرضه جهانی آن منتظر بمانیم.

در همین حین نینتندو از هیچ فعالیتی برای ایجاد شور و هیجان عرضه NX دریغ نمی کند؛ خصوصا با رونمایی بازی جدید سری محبوب و پرطرفدار The Legend of Zelda: Breath of the Wild که به عنوان یکی از عناوین لانچ کنسول جدید نینتندو معرفی شده است.

علاوه بر این برخی خبرها و شایعات حاکی از حذف مبحث محدودیت منطقه ای کنسول خانگی نینتندو است. در تمامی ادوار گذشته یکی از دیدگاه های سیاسی ژاپنی ها، ایجاد محدودیت استفاده منطقه ای (کشوری) روی دستگاه های سخت افزاری خود بوده، و این مسئله در مورد کنسول های خانگی نیز صدق می کرد. اما به نظر می رسد NX اولین کنسول تاریخ نینتندو است که با هدف استقبال بیشتر جهانی از این موضوع مستثنا خواهد بود.

در نهایت باید افزود که بنابر گزارش های پیشین، کنسول NX نینتندو به جای دیسک های رایج کنسول های فعلی، از کارتریج بهره مند خواهد بود؛ این خبر پیش از این از سوی وب سایت یوروگیمر منتشر شده بود و حالا وب سایت وال استریت ژورنال نیز آن را تایید کرده است. اگرچه تا تایید رسمی نینتندو نمی توان به صورت قطع مطمئن بود، اما بعید نیست که ژاپنی ها واقعاً دست به چنین حرکتی زده باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Doniaey
    Ali Doniaey | ۱۳ شهریور ۱۳۹۵

    کاتررررررریج

مطالب پیشنهادی