ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امکان ارائه نسخه بتای عمومی اپلیکیشن ها در پلی استور برای کلیه توسعه دهندگان فراهم شد

چند ماه پیش و در جریان کنفرانس I/O، گوگل اعلام کرد که قصد دارد فرآیند دانلود نسخه بتای اپلیکیشن های پلی استور را برای کاربران اندروید تسهیل کند. تا امروز برای دسترسی به اپلیکیشن های ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

چند ماه پیش و در جریان کنفرانس I/O، گوگل اعلام کرد که قصد دارد فرآیند دانلود نسخه بتای اپلیکیشن های پلی استور را برای کاربران اندروید تسهیل کند. تا امروز برای دسترسی به اپلیکیشن های در حال توسعه دو راه بیشتر نداشتید: یا به یک Google Group می پیوستید، یا اینکه آن ها را از منابع متفرقه دانلود و نصب می کردید.

اما تقریبا یک ماه پیش، گوگل بخشی تحت عنوان Early Access یا دسترسی زودهنگام را در پلی استور به راه انداخت. کاربران اندروید با مراجعه به این بخش می توانند به اپلیکیشن ها و بازی هایی دسترسی داشته باشند که هنوز به طور کامل برای انتشار رسمی آماده نشده اند.

حتی یک تب Beta در کنار فهرست اپلیکیشن هایی که قبلا دانلود شده هم مشاهده می کنید که قادرید از آن برای تشخیص اپ های بتا از اپ های کامل و پایدار بهره ببرید. 

دسترسی به قسمت Early Access گوگل پلی تا امروز فقط از طریق دعوت نامه و برای تعداد محدودی از کاربران میسر بود، و ضمنا این گوگل بود که توسعه دهندگان شخص ثالث را برای ارائه محصولات شان در این قسمت دستچین می کرد.

اما این رویه از امروز دچار تغییر شده، و حالا گوگل به تمام توسعه دهندگان اجازه می دهد که محصولات خود را برای حضور در بخش Early Access کاندید کنند. به ادعای گوگل از زمان آغاز به کار بخش Early Access، کاربران اندروید تاکنون از این قسمت بیش از یک میلیون بار به دانلود اپلیکیشن اقدام کرده اند.

گفتنی است که این اقدام گوگل مزیت بزرگی برای توسعه دهندگان اپلیکیشن ها به همراه دارد. با ارائه اپلیکیشن ها در Early Access، مطمئنا کاربران بیشتری می توانند آن ها را دانلود و تست کرده و مشکلات و باگ های احتمالی را برای انتشار محصول نهایی بی عیب و نقص به گوش توسعه دهندگان برسانند.

اگر توسعه دهنده هستید و خواستار کاندید کردن اپلیکیشن تان برای حضور در بخش Early Access، می توانید با پر کردن این فرم برای این کار اقدام نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • M. Ali
    M. Ali | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    برای من خیلی وقته فعاله

مطالب پیشنهادی