ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل از نخستین اپلیکیشن های سازگار با سیری در iOS 10 پرده برداشت

اپل در آستانه معرفی جدیدترین تلفن هوشمند خود آیفون 7، امروز از نخستین اپلیکیشن های شخص ثالثی که می توانند در iOS 10 با سیری تعامل داشته باشند پرده برداشت. کاربران آی دیوایس ها در ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

اپل در آستانه معرفی جدیدترین تلفن هوشمند خود آیفون 7، امروز از نخستین اپلیکیشن های شخص ثالثی که می توانند در iOS 10 با سیری تعامل داشته باشند پرده برداشت.

کاربران آی دیوایس ها در نسخه بعدی iOS می توانند از سیری بخواهند که برایشان تاکسی بگیرد، به دوستان شان پیام بفرستد، تماس های اینترنتی برقرار کند، به جستجوی آنلاین تصاویر پرداخته و با یک فرمان صوتی ساده قبض های بانکی را پرداخت نماید.

به عنوان مثال، شما می توانید به کمک سیری از سرویس هایی همچون Lyft، Uber، mytaxi، Didi Chuxing یا هر سرویس دیگر برای بازگشت به خانه تاکسی رزرو کنید. دستیار هوشمند اپل می تواند ضمن تعیین مسیر، تاکسی را برای شما رزرو کرده و حتی پیش از انجام این کار هزینه لازم برای پرداخت کرایه را هم به اطلاع تان برساند.

Siri_iOS10_ride-650-80 (1)-w600

مضاف بر این، می توانید از سیری بخواهید که با دسترسی به حساب های بانکی شما قبض های اینترنتی را پرداخت کرده یا به مخاطبین تان پول بفرستد. این کار به سادگی و فقط از طریق یک فرمان صوتی کوتاه انجام خواهد گرفت.

البته اپل برای آنکه از فریب خوردن سیری در صورت تقلید صدای شما توسط دیگران جلوگیری کند، وارد کردن Touch ID پیش از انجام تراکنش ها را الزامی کرده است.

Siri_iOS10_Money-650-80-w600

پشتیبانی از پیام رسان هایی همچون اسکایپ، واتس اپ و لینکدین نیز از دیگر قابلیت های جدید سیری در iOS 10 خواهد بود. به لطف این قابلیت می توانید بدون حتی لمس آیفون با دوستان، اعضای خانواده و همکاران تان در این اپلیکیشن ها ارتباط برقرار کنید.

Siri_iOS10_Message-650-80-w600

و در نهایت، سیری از این پس قادر به جستجوی تصاویر از طریق فرمان های صوتی هم هست. به عنوان مثال، می توانید در اپلیکیشن هایی مثل پینترست یا LookLive با دستور به سیری به دنبال لباس های هنرمندان یا مدهای جدید برای فصل پاییز بگردید و حتی از همین طریق  سلفی های خود را با اپلیکیشنی همچون Pikazo ویرایش کنید.

به گزارش 9to5mac، در حال حاضر فقط شش دسته از اپلیکیشن ها برای تعامل با سیری از اپل مجوز دریافت کرده اند. این اپلیکیشن ها شامل پیام رسان ها، تاکسی یاب های آنلاین، جستجوگر تصاویر، اپلیکیشن های بانکی، پیام رسان های ویدئویی و اپ های سلامت و تندرستی می شوند.

با این وجود هنوز جای خالی اپلیکیشن های مهمی مثل ساعت های هشدار، سرویس های استریم زنده، موزیک/پادکست پلیرها، بازی ها و فروشگاه های آنلاین برای تعامل با سیری به شدت احساس می شود. البته گسترش دایره اپلیکیشن های پشتیبانی شده توسط سیری با ارائه یک به روز رسانی در آینده چندان دور از انتظار هم نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی