ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرویس پرداخت Mi Pay شیائومی تنها با موبایل Mi 5 سازگاری دارد

بعد از عرضه سرویس های پرداخت موبایلی Apple Pay ،Samsung Pay و Android Pay کمپانی شیائومی هم اخیراً سرویس Mi Pay خود را راه اندازی کرده که نه تنها با 20 کارت اعتباری و نقدی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

بعد از عرضه سرویس های پرداخت موبایلی Apple Pay ،Samsung Pay و Android Pay کمپانی شیائومی هم اخیراً سرویس Mi Pay خود را راه اندازی کرده که نه تنها با 20 کارت اعتباری و نقدی 20 سازمان مالی چینی مختلف سازگاری دارد، بلکه می توان از آن به جای کارت های حمل و نقل عمومی در شش شهر کشور اژدهای سرخ استفاده نمود.

با وجود ویژگی های چشمگیر سرویس پرداخت موبایلی شیائومی، به نظر می رسد Mi Pay علاوه بر اینکه تنها در کشور چین در دسترس قرار گرفته، تنها با یک موبایل سازگاری دارد و آن موبایل چیزی نیست جز پرچمدار Mi 5. دلیل این مسئله آن است که Mi 5 تنها موبایل موجود در سبد محصولات فعلی شیائومی به شمار می رود که از قابلیت NFC برخوردار است.

البته ناگفته نماند که اسمارت فون های قدیمی تر شیائومی هم از NFC بهره می بردند اما شیائومی در مدل های جدیدتر موبایل های خود، چیپ NFC را از دیوایس هایش حذف کرد که احتمالاً دلیل آن را می توان ناشی از هزینه بالای ساخت گوشی های مجهز به اسکنر اثر انگشت و تلاش چینی ها برای پایین نگه داشتن قیمت ها دانست.

شیائومی برای توسعه سرویس Mi Pay، با China UnionPay همکاری داشته است؛ تنها بانک کشور چین که مسئولیت مبادلات و پرداخت های میان بانکی را برعهده می گیرد. همانطور که اپل هم پیشتر و هنگام راه اندازی Apple Pay در چین به این مسئله پی برده بود، با توجه به فعالیت های گسترده China UnionPay، همکاری با این بانک می تواند منافع بسیار زیادی برای کمپانی های مختلف داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی