ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی موتور کاوازاکی
تکنولوژی

موتورسیکلت های کاوازاکی به زودی توانایی گفتگو با راکب خود را پیدا می کنند

برخی از تکنولوژی هایی که امروز در حال رواج هستند، در حدود دو دهه قبل تنها در فیلم های علمی-تخیلی حضور داشتند و کسی تصور نمی کرد به این زودی به آنها دست پیدا کنیم. ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

برخی از تکنولوژی هایی که امروز در حال رواج هستند، در حدود دو دهه قبل تنها در فیلم های علمی-تخیلی حضور داشتند و کسی تصور نمی کرد به این زودی به آنها دست پیدا کنیم. ربات های پیشرفته، هاوربورد و حالا هم یک موتورسیکلت سخنگو از کاوازاکی.

کمپانی باسابقه ژاپنی مدت هاست که روی یک هوش مصنوعی قابل کنترل از طریق فرامین صوتی برای موتورسیکلت هایش کار می کند.

کاوازاکی نام این سامانه را «Kanjo Engine» گذاشته و اذعان می کند که هنوز در مراحل ابتدایی توسعه آن قرار دارد، با این وجود وعده داده که موتورسیکلت های آینده این شرکت صاحب شخصیتی خاص شوند و رابطه ای قوی با صاحب خود پیدا کنند.

با وجود «Kanjo Engine» موتورسواران می توانند با موتورسیکلت خود به زبان طبیعی گفتگو کنند، تنظیمات پیشرانه را تغییر دهند و کنترل کامل سایر گزینه ها را از طریق فرامین صوتی در دست بگیرند.

علاوه بر این، هوش مصنوعی کاوازاکی قرار است برخی کنترل ها را نیز خود انجام دهد. این سامانه می تواند شیوه سواری راکب خود و عادات او را بیاموزد و بر اساس آن عملکرد پیشرانه را مجدداً تنظیم نماید و راهنمایی های مناسب را در مواقع لزوم ارائه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی