ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل برنامه های خود در قبال «پروژه آرا» و توسعه موبایلی ماژولار را به حالت تعلیق درآورد

بنابر گزارش اخیر دو وب سایت معتبر رویترز و Recode، کمپانی گوگل کار روی «پروژه آرا» را به حالت تعلیق درآورده است؛ پروژه ای که قرار بود به واسطه آن، موبایل هوشمند ماژولاری با قطعات ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

بنابر گزارش اخیر دو وب سایت معتبر رویترز و Recode، کمپانی گوگل کار روی «پروژه آرا» را به حالت تعلیق درآورده است؛ پروژه ای که قرار بود به واسطه آن، موبایل هوشمند ماژولاری با قطعات داخلی قابل تعویضی نظیر دوربین و باتری تولید گردد. در گزارش های این دو منبع آمده که اهالی مانتین ویو احتمالاً حق امتیاز تکنولوژی شان را به دیگر شرکای شخص ثالث خواهند فروخت اما خود دیگر هیچ برنامه ای برای عرضه چنین موبایلی ندارند.

گفته می شود که این تصمیم تا حد زیادی ناشی از برنامه های مدیریتی رییس سابق موتورولا، یعنی «ریک آسترلو» (Rick Osterloh) بوده که می خواهد به واحد سخت افزار گوگل، شکلی یکپارچه ببخشد.

اگرچه پروژه آرا از منظر تجاری هیچوقت چندان نویدبخش به نظر نرسید، اما اعلام این خبر بسیار غافلگیرکننده است چرا که گوگل یکبار دیگر در کنفرانس I/O امسال به صحبت درباره مفاهیم موبایل ماژولار خود پرداخت و قول داد نسخه مخصوص توسعه دهندگان را در پاییز امسال و نسخه عمومی را در سال 2017 میلادی عرضه خواهد کرد.

پروژه آرا برای نخستین بار نزدیک به سه سال پیش توسط موتورولا معرفی شد. از همان زمان، تحقیق و توسعه این موبایل ماژولار برعهده تیم پروژه ها و تکنولوژی های پیشرفته موتورولا گوگل بوده که حتی بعد از فروش Motorola Mobility به لنوو، کماکان به عنوان یکی از زیرمجموعه های ساکنین مانتین ویو به کار خود ادامه دادند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حسن
    حسن | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    اشکال نداره ... حداقلش با عجله ببرون نمیده و یه چیز با کیفیت بیرون میاد .... بر عکس بعضی از کمپانی ها

مطالب پیشنهادی