ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ولادیمیر پوتین می گوید روسیه نقشی در هک کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا نداشته

رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین اصرار دارد که هک شدن ایمیل ها و اسناد کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا در ماه ژولای هیچ ارتباطی با دولت روسیه ندارد اما با این حال عمومی شدن اطلاعات ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین اصرار دارد که هک شدن ایمیل ها و اسناد کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا در ماه ژولای هیچ ارتباطی با دولت روسیه ندارد اما با این حال عمومی شدن اطلاعات اتفاق خوبی است.

در مصاحبه ای با بلومبرگ، پوتین گفت که شناسایی هکرها غیر ممکن است. آن ها 19 هزار ایمیل از سران این حزب را به صورت عمومی منتشر کرده اند و پوتین قویا تاکید دارد که آن ها نمی خواهند با چنین اقدامی تاثیری روی انتخابات داشته باشند.

وی در مصاحبه اش گفت: «گوش کن، اصلا اهمیتی دارد که چه کسی اطلاعات را هک کرده؟ مسئله مهم این است که این اطلاعات مهم به دست مردم رسیده.»

مقامات اطلاعاتی آمریکا معتقدند که این هک توسط هکرهای وابسته به دولت روسیه انجام پذیرفته است. ویکی لیکس اطلاعات و ایمیل ها را درست پیش از گردهمایی حزب دموکرات منتشر کرد و مشخص شد که دموکرات ها علاقه بیشتری به انتخاب شدن هیلاری کلینتون دارند تا برنی سندرز.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ هم که از لو رفتن ایمیل ها بسیار خرسند به نظر می رسید گفت که احتمالا هک شدن ایمیل ها کار روسیه نبوده و از پوتین دعوت کرد که حملات سایبری بیشتری علیه آمریکا انجام دهند تا 30 هزار ایمیل پاک شده هیلاری کلینتون از سرورهای اختصاصی اش در زمان عهده داری وزارت امور خارجه را دوباره بازیابی کرده و بخوانند.

در سال 2011، زمانی که کلینتون وزارت امور خارجه آمریکا را به عهده داشت، پوتین وی را به بر انگیختن نیروهای مخالف روسی متهم کرد. از آن زمان تاکنون، به خصوص پس از اتفاقات کریمه و سوریه، ارتباطات میان آمریکا و روسیه بسیار سرد است.

او در انتها تاکید کرده که روسیه به دنبال ایجاد مشکلات کوچک نیست و لزومی ندارد که این اتفاقات از سوی آن ها رخ دهد: «می خواهم یک بار دیگر به شما بگویم، من هیچ چیز در مورد این اتفاق نمی دانم و دولت روسیه هیچگاه چنین کاری انجام نداده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • 2Saman
    2Saman | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵

    میخواین اگه بفهمین که واقعیت چیه هر چی سرهنگ پوتین و دیگر شیاطین زمان ما گفتند عکسش کنید عین واقعیته مثل همین قضیه ایمیلها که قطعا دستور پوتینه چرا که حزب دموکرات حزب عاقل و هوشمندیه و اوباما تونسته حسابی کرک و پر سرهنگ پوتین رو در اروپا و جهان بزنه و اونو منزوی کنه و زدن ریشه پوتین رو هم بزودی شروع میکنه

  • shayan rashidian
    shayan rashidian | ۱۳ شهریور ۱۳۹۵

    همش زیر سر خودشه

  • صدرا
    صدرا | ۱۳ شهریور ۱۳۹۵

    باشه.

مطالب پیشنهادی