ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا اپل تمایلی به ارتقاء قابل توجه رم آیفون های آتی ندارد

یکی از نکات مهمی که تاکنون در رابطه با آیفون های آتی مطرح شده، تفاوت رم این دستگاه ها است. براساس اخبار و شایعات مختلف آیفون 7 به دو گیگابایت رم مجهز خواهد شد و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

یکی از نکات مهمی که تاکنون در رابطه با آیفون های آتی مطرح شده، تفاوت رم این دستگاه ها است. براساس اخبار و شایعات مختلف آیفون 7 به دو گیگابایت رم مجهز خواهد شد و نسخه پلاس آن سه گیگابایت خواهد داشت. در واقع آنطور که در این گزارشات آمده است، دوربین دوگانه ای که اپل روی بدنه آیفون 7 پلاس تعبیه کرده به رم بیشتری نیاز دارد و به همین خاطر شرکت سازنده چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است.

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چرا کمپانی ساکن کوپرتینو علاقه ای به ارتقاء قابل توجه رم محصولات تولیدی اش ندارد.

موبایل های پرچمدار اندرویدی این روزها دست کم همراه با چهار گیگابایت رم وارد بازار می شوند و حتی برخی شرکت ها آنها را به مقدار بیشتر (شش گیگابایت) نیز مجهز کرده اند. یکی از دلایل این اتفاق البته آن است که آیفون احتمالا به خاطر بهینه سازی های نرم افزاری صورت گرفته روی آن، به میزان بیشتری مموری نیاز ندارد. طبق اطلاعات به دست آمده از برخی بنچمارک ها، آیفون 6 اس با دو گیگابایت رم از بعضی موبایل ها که دو یا سه برابر این میزان را در خود دارند، سریع تر عمل می کند.

اما دلیل مهم دیگر طبق گزارش DRAMeXchange در این باره، افزایش قیمت رم و سیاست های کلی اپل در رابطه با پایین نگه داشتن هزینه تمام شده تولید آیفون است. Avril Wu مدیر این شرکت، پیرامون همین مساله اظهار داشت: با معرفی رسمی آیفون های جدید در تاریخ هفدهم شهریورماه، کل زنجیره تامین اسمارت فون بازه زمانی بسیار فشرده ای را تجربه خواهد کرد. در عین حال، تقاضا برای قطعات حافظه از سوی برندهای چینی تولید کننده موبایل هم زیاد شده و به همین خاطر بازار DRAM و ناند فلش با مشکلات عدیده ای برای تامین حافظه روبرو هستند.

بالا رفتن تقاضا برای تامین رم آیفون نیز از سویی دیگر به افزایش کلی هزینه تمام شده تولید این موبایل می انجامد که این مساله ابدا خوشایند اپل نیست. بنابراین طبیعی است که شرکت ساکن کوپرتینو تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا بدون افزایش قابل ملاحظه رم، عملکرد بهتری را برای آیفون 7 به ارمغان بیاورد.

در گزارش DRAMeXchange آمده است که تقاضا برای سرور هم مدتی است رو به فزونی نهاده که این مساله نیز در بالا رفتن قیمت DRAM و کمبود آن در بازار نقش داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • بیژن
    بیژن | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵

    گوشی های سامسونگ و اپل رو وقتی میشه با هم مقایسه کرد که امکانات جفتشون یکی باشه.

  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵

    خوب طبیعیه، اپل کلا با عدد و رقم بازی نمیکنه و همیشه طرفدار کمیت بیشتر نیست، بیشتر رو کیفیت کار میکنه...اون موقع که جنگ تعداد هسته پروسسور راه افتاده بود، اول موضع خودش رو مشخص کرد و گوشی هاش رو با پردازنده دو هسته ای داد، اما بجاش از تکنولوژی ۶۴ بیت استفاده کرده (کمیت (تعداد هسته) رو ول کرد و رفت سراغ کیفیت (پردازش ۶۴ بیتی)) الانم داستان همینه، اپل چیز اضافه رو گوشیاش نمیذاره،وقتی الان ایفون ۶اس با دو گیگ رم، میبینیم که حتی تو مالتی تسکینگ و باز نگهداشتن برنامه ها به مراتب بهتر از note7 عمل میکنه...چه دلیلی داره که رمش زیاد بشه؟ در عوض میاد از رم سرعت بالاتر استفاده میکنه یعنی باز کیفیت رو میبره بالا...و همچنین سیستم عامل رو بهینه تر میکنه...بازم کیفیت...نه عدد و رقم...برای همینه که اپل هیچوت تو سایتش یا حتی تو ارائه هاش، اسمی از میزان رم ، سرعت پردازنده، تعداد هسته و عدد و رقم های دیگه نمیاره...فقط میگه که این گوشی نسبت به نسل قبل، اینقدر سریع تر شده...

    • | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵

      البته این رو هم بگو که سامسونگ داره چه رزلوشنی رو میده و ایفون چی میده
      یه عینک واقعیت مجازی رو با اس۷ و با ایفون ۶ اس بگیر تست کن تا متوجه داستان بشی.
      سیستم عامل ای او اس خیلی محدود و سبک و لی اندروید نه!
      شمایی که ایفون ۶ رو با نوت ۷ مقایسه میکنی ، ببین چه حسگر هایی ایفون داره و نوت ۷ چی داره.

  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۱۳ شهریور ۱۳۹۵

    چون سیستم عاملش نیاز چندانی نداره و رم کمتر, سود بیشتر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی