ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آپدیت امنیتی مهم OS X برای رفع آسیب پذیری های Trident منتشر شد

اگر دستگاه Mac دارید، احتمالاً امروز با اعلان آپدیت از سوی App Store مواجه می شوید. شاید وسوسه شوید نصب آن را به زمان دیگری موکول کنید، اما پیشنهاد می کنیم همین حالا و به محض ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

اگر دستگاه Mac دارید، احتمالاً امروز با اعلان آپدیت از سوی App Store مواجه می شوید. شاید وسوسه شوید نصب آن را به زمان دیگری موکول کنید، اما پیشنهاد می کنیم همین حالا و به محض مشاهده پیام، بسته موجود را روی سیستم خود نصب نمایید.

این بسته در واقع همان به روز رسانی امنیتی است که چند روز قبل برای iOS منتشر شد، و آسیب پذیری های خطرناکی را برطرف نمود، که به هکرها قابلیت خواندن پیام ها، گوش دادن به مکالمات، دسترسی با رمزهای عبور و حتی ردیابی موقعیت مکانی فرد را می دادند.

گفتنی است به منظور دستیابی به آپدیت می توانید گزینه Updates روی منو را انتخاب کرده و سپس دکمه Update واقع در سمت راست نمایشگر را فشار دهید، ضمن اینکه تمامی برنامه های در حال اجرا را بسته و دستگاه را ریستارت نمایید.

اگر هنوز اعلان مذکور برای دیوایس شما نیامده، حتماً به صورت دستی از طریق تنظیمات Software Update این کار را انجام دهید.

لازم به ذکر است آسیب پذیری های گسترده مورد بحث تحت عنوان «Trident» چندی قبل توسط مؤسسات امنیتی Lookout و Citizen Lab کشف شد، و عملیات هک با استفاده از ابزار جاسوسی Pegasus انجام می شد.

البته از آنجا که مجوز استفاده از این ابزار چند صد هزار دلار هزینه در پی دارد، احتمال استفاده از آن برای نفوذ در دیوایس های افراد عادی بسیار پایین است، اما به هر حال نمی توان قضیه را نادیده گرفت.

به هر حال، هنوز مشخص نیست چرا اپل برای انتشار این آپدیت امنیتی برای El Capitan و Yosemite تا این اندازه تأخیر داشته، و چرا اعلانی رسمی برای ضرورت نصب آن منتشر نساخته.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی