ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در برلین حفظ آبرو می کند؛ نگاهی به بزرگ ترین چالش کُره ای ها در IFA 2016

سامسونگ از جمله نام هایی است که حضور پررنگی در نمایشگاه IFA امسال داشت. غرفه این شرکت یک طبقه کامل از جدیدترین و مدرن ترین سالن محل برگزاری رویداد به نام سیتی کیوب را اشغال کرده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

سامسونگ از جمله نام هایی است که حضور پررنگی در نمایشگاه IFA امسال داشت. غرفه این شرکت یک طبقه کامل از جدیدترین و مدرن ترین سالن محل برگزاری رویداد به نام سیتی کیوب را اشغال کرده بود. در واقع محل استقرار غول فناوری کره ای در نمایشگاه آنقدر بزرگ است که می توان گفت آن ساختمان کلا به سامسونگ اختصاص یافته است.

علاوه بر این، کمپانی مورد بحث نه یک کنفرانس خبری بلکه دو رویداد مختلف را در جریان IFA 2016 برگزار کرد که یکی صرفا به Gear S3 اختصاص داشت و دیگری حول مقوله لوازم خانگی و نمایشگر تلویزیون می چرخید.

در هر دوی این رویدادها نیز سامسونگ به سان پدری بود که از دستاوردها و موفقیت های فرزندش خرسند است و با غرور افتخار از موفقیت هایش در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی می گفت.

البته این مساله در نمایشگاه های مختلف امری عادی است اما از بداقبالی کره ای ها و در حالی که همه چیز داشت خوب پیش می رفت، به یکباره خبر انفجار و آتش گرفتن جدیدترین فبلت کهکشانی سامسونگ قوت گرفت و به نقل محافل خبری و فوروم ها بدل شد. حالا به هرکجا که سر می زنید یا حرف از جمع آوری نوت 7 در بازار است و یا خطراتی که ممکن است کاربرد این دستگاه با خود به همراه داشته باشد.

همزمان با انتشار این خبرها، این سوال در ذهن بسیاری شکل گرفت که سامسونگ چطور می خواهد مساله را مدیریت کند و در برخی موارد حتی اینگونه مطرح شد که شرکت یاد شده ممکن است به نوعی حواس کاربران را از مساله منحرف کند یا حتی پیش بینی شد که نوت 7 در خفا به کلی از نظرها محو گردد.

در مقابل اما سامسونگ روحیه اش را حفظ کرده و با رویی باز و البته سرشار از غرور در برلین حاضر شده است؛ در نظر داشته باشید که این کار در شرایطی که خبرنگاران حوزه فناوری از کل دنیا نظاره گر آن هستند، ابدا ساده نیست.

galaxynote02

در واقع حفظ روحیه تیم سامسونگ به قدری خوب است که اگر کسی خبرها را نخوانده باشد و از غرفه آن در IFA 2016 دیدن کند، ابدا متوجه شرایط بغرنج به وجود آمده برای آن نخواهد شد. این کمپانی حتی بخش قابل توجهی از فضای غرفه خود را به نوت 7 اختصاص داده و چند نفر از نیروهایش را در آن قسمت مستقر کرده تا قابلیت های مختلف این موبایل را به بازدیدکنندگان نشان دهند. در واقع به جای آنکه کارکنان آن به نوعی سعی در مخفی کردن نوت 7 از نظرها داشته باشند یا بیش از اندازه برای مدیریت کردن اوضاع تلاش کنند، با طیب خاطر حاضرند تا اطلاعات مورد نیاز را در اختیار علاقمندان قرار دهند و برای این منظور ده ها دستگاه از آن را در فضای غرفه قرار داده اند.

ماجرای فراخوان نوت 7 شاید یکی از بزرگ ترین خبرهای حوزه فناوری در روزهای اخیر است و این شرکت حالا مجبور است که بالغ بر یک میلیون موبایل فروخته شده خود را تعویض کند. اما مساله صرفا به اینجا ختم نمی شود و زمانبندی فراخوان هم بدتر از این نمی تواند باشد. این اتفاق در حالی روی داده که نوت 7 به اقصی نقاط دنیا صادر می شود و تا رونمایی از آیفون 7 (اصلی ترین رقیب آن) هم زمان زیادی باقی نمانده.

به بیان دیگر پیامدهای این رویداد برای سامسونگ بسیار عظیم هستند؛ صرفا همین پروسه فراخوان و پس دادن پول خریداران صدها میلیون دلار برای این شرکت هزینه دارد، حال لجستیک و هزینه تولید هم جای خود را دارند.

galaxynote03

البته اضافه کنیم که چنین شرایطی پیشتر برای شرکت های دیگر نیز پیش آمده که از آن جمله می توان به مشکل آنتن دهی آیفون 4 و مشکلات پوستی اشاره نمود که کاربران گجت فورس فیت بیت تجربه کرده بودند، اما هیچکدام از موارد یاد شده مقیاس مشکل پیش آمده برای سامسونگ را ندارند.

جالب اینجاست که اگر از کارکنان مستقر در سالن سامسونگ در مورد فراخوان اخیر این شرکت سوال کنید، صرفا به گفتن این جمله اکتفا خواهند کرد که شرکت در تلاش است تا مشکل را رفع کند. آنها همچنین احتمالا به شما خواهند گفت که مدل به روز شده ای از این فبلت با نام گلگسی نوت 7 اس در راه است و به زودی به بازار عرضه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • farzad37j
    farzad37j | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    ديجياتو جان نوشتي كه غرور و حفظ قدرت تفكر
    نه عزيز من اون غرور نيست بلكه غول زدن مردمه كه بتونن بلكه بمباشونو بفروشن.طمع و سودجويي هست كه بهشون اون غرور رو ميده

  • soheil abbasi
    soheil abbasi | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    حتما اسم بمب بعدی رو هم میخوان بزارن ، (چاله فضایی سامسونگ) .

    با یه حسگر انحراف سنج دماغ ، برای باز کردن اطلاعات گوشی .

    بعد شعاع انفجارش هم بیشتر بشه و دیرتر آتیشش خاموش بشه .

    بعد بگن گوشی از این بهتر دیگه تا 5 سال بعد اصن ساخته نمیشه .

    قیمتش هم بشه 5 میلیون ، چهار تا دیوونه هم برن ، پیش ثبت نامش کنن . والا

    • Mahdi_Zakizadeh_1
      Mahdi_Zakizadeh_1 | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

      سطح فرهنگ بعضی دوستان رو از کامنت هایی که میزارن میشه فهمید. مثل این دوست عزیز. عزیزم شما بگو چه گوشی ای خوبه ما از همون استفاده کنیم.

      • mohammad reza
        mohammad reza | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

        مگه ایشون چه بی ادبی کرده؟حرفه حق میگه بنده خدا.سامسونگ مارو به.....گرفته.

  • abmz
    abmz | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵

    نوت۷ اس چیه خود همین نوت میکنن تو پاچه همه ی اس اضافه میکنه تمام

  • mohammad reza
    mohammad reza | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵

    بدجور خراب کردن چون خیلی طمع کارن.بابا آخه گوشیتو یکم بیشتر تست میکردی و با تاخیر تو IFAمعرفی میکردی.درسته با آیفون۷ همزمان میشد و فروش کمتری تجربه میکرد اما از ضرری که الان کرده بدتر نبود که.الان ضرر ناشی از بی اعتمادی کاربران بیشتره یا ضرر احتمالی حاصل از تاخیر در فروش؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی