ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح رجیستری تلفن همراه قطعاً تا پایان سال به صورت آزمایشی اجرا می شود

حمیدرضا دهقانی نیا، مدیر کل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اجرایی شدن قطعی طرح آزمایشی مقابله با قاچاق تلفن همراه تا پایان سال جاری خبر داده و گفته است طرح پیشگیری از ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

حمیدرضا دهقانی نیا، مدیر کل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اجرایی شدن قطعی طرح آزمایشی مقابله با قاچاق تلفن همراه تا پایان سال جاری خبر داده و گفته است طرح پیشگیری از فعال شدن تلفن همراه قاچاق از نظر فنی از آذر ۹۴ شروع شده و برای دریافت شناسه ی تلفن همراه در گمرک اقدامات لازم شده است. وی افزوده است برای اینکه طرح رجیستری تلفن همراه به صورت عملیاتی اجرا شود باید به صورت فازبندی و در مرحله ی اول به صورت پایلوت اجرا شود.

طرح پر حاشیه ی رجیستری تلفن همراه مدت هاست قرار است در کشور اجرایی شود و اقداماتی نیز در این خصوص صورت گرفته اما با وجود تأیید و تکذیب های مکرر نهاد های دست اندر کار طرح، مشخص نیست دقیقاً‌ چه زمانی شاهد اجرایی شدن کامل آن در سطح کشور خواهیم بود. گفتنی است با اجرایی شدن این طرح، هیچ یک از اپراتور های تلفن همراه قادر به خدمات دهی به تلفن های همراه قاچاق نخواهند بود.

ناظر پروژه ی طرح مقابله با قاچاق تلفن همراه در ادامه اذعان داشته است: «سخت افزار های مورد نظر در اپراتور ها نصب و پیوند های ارتباطی مورد نظر برقرار شده است و همچنین در جلساتی که با وزارت صنعت و اپراتور ها داریم کار در حال انجام است. البته شاید کند باشد اما در حال انجام است». وی با اشاره به زمان بر بودن موضوع نسبت به نتیجه گرفتن در زمان مقرر ابراز امیدواری کرده است.

دهقانی نیا ۸۰ درصد تلفن های همراه موجود در بازار کشور را قاچاق دانسته و عنوان کرده است امید دارد طرح رجیستری با کمترین اصطکاک برای مصرف کننده در سطح ملی عملیاتی شود.

وی در خصوص نحوه ی برخورد این طرح با تلفن های همراه موجود در کشور افزوده است: «تجهیزات ما در ۳ دسته تعریف شده که شامل واردات رسمی، تجهیزات موجود در دست مصرف کننده و در حال استفاده یا تجهیزات قبلاً خریداری شده و استفاده نشده، و در نهایت تجهیزاتی است که در سطح بازار وجود دارد».

دهقانی نیا در پایان اظهار داشته است: «طرح رجیستری با کمترین آسیب به مصرف کننده اجرا خواهد شد و تلاش می کنیم تلفن های همراه در دست مردم دچار مشکل نشود اما مردم هم باید در این زمینه همکاری کنند. اجرای این طرح عایدات و ارزش های افزوده ای دارد که حتماً به خود مردم می رسد».

دهقانی نیا یکی از اصول طراحی این سیستم را اطلاع یافتن مصرف کننده ی نهایی از قاچاق بودن یا نبودن کالا عنوان کرده و افزوده است اگر مصرف کننده متوجه این موضوع نشود نشود کل طرح به هم می ریزد.

وی اظهار داشته است: «جزئیات این طرح هم به موقع اطلاع رسانی می شود تا مصرف کننده ی نهایی در زمان خرید متوجه قاچاق بودن یا اصالت گوشی تلفن همراه بشود».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Majid Heidari
    Majid Heidari | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    90درصد گوشیای ایران قاچاقه اگه بخوان این طرح رو اجرا کنن اپراتورا از نون خوردن میافتن

  • Hamideh Daliri
    Hamideh Daliri | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    چطور میشه الان بفهمیم که گوشیمون قاچاق بوده یا نه؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی