ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قطع درگاه پرداخت برخی کسب و کار های اینترنتی به دلیل نداشتن نماد اعتماد الکترونیکی

برخی درگاه های پرداخت الکترونیکی به دلیل نداشتن نماد اعتماد الکترونیکی، از سوی شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی) بسته شده اند. کارکرد این نوع پرداخت،‌ ارائه ی امکان پرداخت آنلاین به کاربران در ازای فروش محصول یا ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

برخی درگاه های پرداخت الکترونیکی به دلیل نداشتن نماد اعتماد الکترونیکی، از سوی شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی) بسته شده اند. کارکرد این نوع پرداخت،‌ ارائه ی امکان پرداخت آنلاین به کاربران در ازای فروش محصول یا خدمات است.

دریافت نماد اعتماد الکترونیکی در حال حاضر ملزم به ارائه ی تمامی‌ مدارک شناسایی و حقوقی به همراه اسناد و مجوز های تأیید شده برای ارائه ی خدمات مورد نظر در فروشگاه اینترنتی است. مرکز توسعه ی تجارت الکترونیک پس از دریافت این مدارک، استعلام‌ های لازم را از دستگاه‌ های ذیربط می‌ گیرد و در صورت مورد تأیید بودن و نبود مشکل در خصوص درخواست ارائه شده، نماد اعتماد الکترونیکی به متقاضی اعطا می‌ شود.

به گفته ی رئیس مرکز توسعه ی تجارت الکترونیک، این فرایند در صورت کامل بودن تمامی‌ مدارک، از زمان دریافت درخواست تا زمان ارائه ی نماد نهایتاً ۷ روز کاری زمان می‌ برد.

سعید احمدی پویا، معاون توسعه و تجارت شرکت شاپرک درباره ی علت توقف ارائه ی خدمات به پذیرندگان اینترنتی گفته است: «مسئولیت ارائه ی نماد اعتماد الکترونیکی با مرکز توسعه ی تجارت است و این مرکز طی نامه‌‌ هایی از شرکت شاپرک خواسته است تا هماهنگی های لازم را با شرکت های پی اس پی برای توقف ارائه ی خدمات به تمامی پذیرندگان اینترنتی فاقد نماد اعتماد الکترونیکی، انجام دهد».

وی افزوده است: «بر همین اساس هم ما به شرکت های پی اس پی ابلاغ کرده ایم که تنها در صورتی با متقاضیان خدمات پرداخت اینترنتی همکاری کنند که نماد اعتماد الکترونیکی معتبر داشته باشند. شرکت شاپرک پس از دریافت نامه های مرکز توسعه ی تجارت الکترونیکی مبنی بر توقف ارائه ی خدمات به تمامی کسب و کار های اینترنتی فاقد نماد اعتماد، طی نامه ای به تاریخ ۲۱ تیر ماه سال جاری فهرست کاملی از پذیرندگان فاقد نماد از جمله متمرکزکننده های اینترنتی و استارتاپ ها را به مرکز توسعه ی تجارت الکترونیکی اعلام کرد و نسبت به پیامد های قطع ناگهانی ارائه ی خدمات به این کسب و کارها هشدار داد. با این حال مسئولان مرکز توسعه ی تجارت طی دو نامه ی مجزا بر ضرورت قطع سریع خدمات پرداخت به تمامی این کسب و کار ها تأکید کردند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mohammad Reza Baghban
    Mohammad Reza Baghban | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    اتفاقا به نظر من اقدام بسیار خوبی بودش و باعث افزایش اعتماد مردم به فروشگاه و کسب کار های اینترنتی شده و اطمینانشون به فروشگاه هایی که نماد رو ارائه میدن رو بیشتر میکنه و در نتیجه منجر به افزایش استفاده از این سرویس ها خواهد شدش

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

      اتفاقا واقعا ایده بدی هست...چرا که اولا داشتن نماد اعتماد، اصلا به معنی قابل اعتماد بودن اون سایت یا فروشگاه نیست...کما اینکه من خودم چندین مورد کلاهبرداری دیدم از سایت هایی که نماد اطمینان داشتن و با شکایت هم به هیچ جا نرسیدم....در ثانی اینکه، خیلی از استارتاپ ها هستن، که حالت فروشگاه ندارن و دفتر و آدرس ندارن و فقط خدمات ارائه میدن (نه که جنس بفروشن) اینا از این درگاه ها دارن استفاده میکنن و خیلی وقت هم هست که اعتبار بالایی دارن، اما چون دفتر و دستک ندارن امکان گرفتن نماد اعتماد ندارن، حالا این همه استارتاپ های قدیمی و نوپا ، همه باید بسته بشن و متضرر بشن، بخاطر سیاست های اشتباه آقایون...

  • Mahdi_Zakizadeh_1
    Mahdi_Zakizadeh_1 | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵

    خیلی کار اشتباهی هست. این آدمها به جای ساخت راهکار جدید همیشه به فکر پاک کردن صورت مساله هستن

  • farsam
    farsam | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵

    وااا اینا چرا هر از گاهی ب این درگاه ها گیرمیدن

مطالب پیشنهادی