ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتقال سرور های تلگرام به داخل کشور مطرح نیست

دکتر امیرحسین دوایی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر ضرورت وجود پیام رسان ملی با مدیریت ایرانی اظهار داشته است: «نقش بخش خصوصی در ایجاد شبکه، تعیین کننده است ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

دکتر امیرحسین دوایی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر ضرورت وجود پیام رسان ملی با مدیریت ایرانی اظهار داشته است: «نقش بخش خصوصی در ایجاد شبکه، تعیین کننده است و شرکت های دانش بنیان با استفاده از تجربیات بین المللی باید قابلیت خدمت رسانی به ده ها میلیون کاربر را ایجاد کنند».

دکتر دوایی در آیین گشایش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و ماشین های اداری تحت عنوان «ایران کام» در مشهد افزوده است: «حضور بخش خصوصی جوان و پیاده سازی محلی و بومی سیستم های مختلف رایانه ای و مرتبط با شبکه مد نظر است».

وی در خصوص نحوه ی فراهم شدن این حضور اظهار کرده است: «فعالیت های پیام رسان های داخلی که هم اکنون نیز موجود هستند، در حوزه ی کیفیت و سرعت باید قابل رقابت با مشابه خارجی باشد و مردم از اینکه اطلاعات خود را در اختیار این پیام رسان ها قرار دهند اطمینان حاصل کنند، که این، در نهایت به مهاجرت مردم از پیام رسان های خارجی به داخلی می انجامد».

معاون وزیر ارتباطات از اختصاص بودجه ی حمایتی ۲۲ میلیارد ریالی در سال جاری مختص حوزه آی تی خراسان رضوی خبر داده و ابراز امیدواری کرده است درسال آینده نیز ۳۰ میلیارد ریال دیگر به صورت وجوه اداره شده به بخش خصوصی این استان در این زمینه تخصیص یابد.

اما بخش دیگری از سخنان دکتر دوایی در آیین گشایش نمایشگاه ایران کام در خصوص بحث انتقال سرور های تلگرام به داخل کشور بوده است. ایشان در این خصوص گفته اند: «انتقال سرور های تلگرام به داخل کشور مطرح نیست و با وجود شبکه های جهانی اطلاعات این کار فایده ای هم ندارد بلکه آنچه مهم است مدیریت ایرانی بر سرور هاست».

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و ماشین های اداری و هفتمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند تحت عنوان «ایران کام ۹۵» عصر جمعه در محل دائمی نمایشگاه های مشهد گشایش یافت.

دولت و آموزش الکترونیک، مدارس هوشمند، خرید آنلاین و فعالیت های حوزه ی وب اعم از طراحی، آنالیز، تحلیل و همچنین مدیریت ادمین ها و هاست ها، سخت افراز و شبکه های کامپیوتری از جمله حوزه های فعالیت این نمایشگاه بوده که از ۱۲ تا ۱۶ شهریور ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد دایر است و ۱۱۶ شرکت داخلی و ۶ نمایندگی خارجی از کشور های آلمان، چین، لیتوانی، تایوان، استرالیا و تایلند در آن شرکت دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • 1994.mohsen
    1994.mohsen | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    بیاد ایران یک لحظه هم توی تلگرام نمیمونم،و دلیت اکانت میکنم هرچند الانم ایران به سرورهای تلگرام دسترسی داره اگه نداشت تا الان فیلترمیشد.

  • mohammad reza
    mohammad reza | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵

    اگه با انصاف باشیم وایبر و واتس آپ هم جاسوسیه اما تلگرام پیاماش رمزنگاری میشن و غیر جاسوسین اما پیام رسانای ایران خیلی طول میکشه از این قابلیت بهره مند بشن.وگرنه کسی با کشورش دشمن نیست.

  • علیرضا
    علیرضا | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵

    اگه سروراش بیاد ایران اول از همه دیلیت اکانت میکنم میرم پیامرسان دیگه...البته اون پیامرسان خارجی خواهد بود نه ایرانی که با کوچکترین مشکل پرینت چت هامو بزارن جلوم

  • Hossein
    Hossein | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵

    سرور بیاد ایران حذف میکنم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی