ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: کامپیوتر گیمینگ MSI Nightblade MI2؛ شمشیرزنی ریزنقش

بدون تردید این فرضیه به گوش شما هم رسیده که انتخاب جداگانه ی قطعات کامپیوتر و سرهم کردن یا به اصلاح «جمع کردن» یک کامپیوتر دسکتاپ، همواره از خرید محصولات پیش ساخته ارزان تر تمام ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۰

بدون تردید این فرضیه به گوش شما هم رسیده که انتخاب جداگانه ی قطعات کامپیوتر و سرهم کردن یا به اصلاح «جمع کردن» یک کامپیوتر دسکتاپ، همواره از خرید محصولات پیش ساخته ارزان تر تمام خواهد شد.

هرچند این موضوع هنوز هم حقیقت دارد، اما باید توجه داشت که دنیای کامپیوتر در سالهای اخیر تغییرات زیادی داشته و به نظر می رسد حداقل بخشی از فرضیه ی پیشین در مورد شرایط امروز صدق نکند.

در دنیای امروز بازار کامپیوترهای شخصی به شدت توسط ابزارهای موبایل و کامپیوترهای قابل حمل محدود شده و کاربران خرید چنین محصولاتی را به دردسرهای مربوط به انتخاب و تهیه ی جداگانه ی قطعات یک کامپیوتر ترجیح می دهند.

از طرف دیگر سازندگان کامپیوترهای شخصی به دلیل فشار وارده از سمت لپ تاپ ها و ابزارهای موبایل تلاش می کنند ارزش خرید محصولات خود را بالاتر برده و کاربران را به خرید کامپیوتر دسکتاپ تشویق نمایند.

همین موضوع موجب شده برخی از مدل های پیش ساخته ی موجود در بازار، ارزش خرید بالاتری داشته و کاربران، تهیه ی آنها را به جمع آوری یک به یک قطعات کامپیوتر خود ترجیح دهند.

کامپیوتر Nightblade MI2 یکی از جدیدترین محصولات ام اس آی در حوزه ی گیمینگ به حساب می آید که البته ابعادش از یک کیس کامپیوتر معمولی هم به شکل قابل توجهی کوچکتر طراحی شده و حداقل از این نظر هیچ شباهتی به محصولات گیمینگ ندارد.

اما باید بپرسیم آیا گذشته از ابعاد بسیار کوچکتر، این کیس آماده با قیمت حول و حوش 4 میلیون تومان (متغیر بر اساس سخت افزار داخلی) مزیت دیگری هم دارد که خرید آن را نسبت به ساخت یک کامپیوتر به صرفه کند یا خیر.

در ادامه ی این مطلب با بررسی دیجیاتو از MSI Nightblade MI2 همراه باشید.

مشخصات

پردازنده: Intel Skylake Core i7 6700 3.4 GHz

NVIDIA GeForce GTX 960 4GB GDDR5

DDR4 16 GB

HDD 1 TB + 128 GB SSD

Wi-Fi Dual band, Bluetooth 4.2, HDMI, S/PDIF, 7.1 Channel HD Audio, USB Type-C, Display Port

جزئیات بیشتر در اینجا

طراحی و امکانات

IMG_9576-w600

نسل جدید محصولات سری Nighblade شامل دو مدل X2 و MI2 می شود که هر دو از قدرت بالا برخودار هستند و به دنیای گیمینگ تعلق دارند، اما با این وجود، ابعادشان حتی از کامپیوترهای عادی هم کوچکتر به حساب می آید. حجم کیس مدل X2 به حدود 16 لیتر می رسد و این میزان برای MI2 تنها 10 لیتر است، رقمی که کمتر از نصف یک کامپیوتر عادی (و نه چندان قوی) محسوب می شود.

IMG_9580-w600

هرچند نصب بزرگترین کارت های گرافیک از جمله GTX 980 Ti روی مدل بزرگتر امکان پذیر است، اما باید بدانید رسیدن به ابعاد بسیار جمع و جور در مدل «ام آی 2» بدون هزینه نبوده و روی این دستگاه حداکثر می توانید تا مدل GTX 970 را استفاده کنید.

طراحی ظاهری بدنه در مجموع کاملاً ساده انجام شده، اما سازنده با این وجود برای یادآوری اینکه دستگاه به دنیای گیمینگ تعلق دارد، 2 رشته چراغ موسوم به Mystic Light در نمای روبروی دستگاه تعبیه کرده که با استفاده از نرم افزار مربوطه، می توانید رنگ آنها را تغییر دهید.

IMG_9551-w600

امکان انتخاب حالت های مختلف تغییر رنگ نیز وجود دارد از جمله حالت موسوم به تنفس (خاموش و روشن شدن)، گرادینت برای ایجاد طیف متغیری از رنگها و حالتی برای تغییر رنگ هماهنگ با پخش موسیقی یا بازی در حال اجرا.

لوگوی سازنده هم در این بخش به چراغ مجهز شده و می درخشد. کمی پایینتر درایو نوری دستگاه به چشم می خورد که اگر اندازه ی آن را با کل بدنه مقایسه کنید، به خوبی متوجه می شوید این کامپیوتر گیمینگ تا چه حد جمع و جور ساخته شده است.

ضمناً بد نیست بدانید پنل جلویی دستگاه از پلاستیک ساخته شده و به سرعت با اثر انگشت انباشته می شود، اما دیگر بخش های بدنه فلزی است و به نظر می رسد از استحکام بسیار بالایی برخوردار باشد.

IMG_9515-w600

در لبه ی کناری پنل پلاستیکی برای دسترسی ساده تر ورودی و خروجی هدفون و میکروفون، یک درگاه USB نوع C، یک USB 2.0 (مجهز به فناوری Super Charger 2) و دکمه ی پاور دستگاه قرار دارند، اما تمامی دیگر درگاه های پشت بدنه هستند.

این درگاه های پر تعداد موارد متنوعی را شامل می شوند از جمله دو پورت USB 2.0، چهار USB 3.1 نسل اول، یک HDMI، یک دیسپلی پورت، یک خروجی صدای S/PDIF، پنج خروجی OFC برای پخش صدای 7.1 کاناله، یک دکمه برای پاکسازی CMOS و حتی یک درگاه PS/2.

در اینجا لازم است اشاره کنیم که بخشی از تنوع درگاه های پشت بدنه به استفاده از کارت گرافیک رده ی دسکتاپ باز می گردد و بخش عمده ی درگاه های تصویری دستگاه به کارت گرافیک تعلق دارند.

IMG_9517-w600

در مجموع باید گفت دومین کامپیوتر 10 لیتری ام اس آی از نظر ظاهری نسبت به نسل قبلی خود تغییر چشمگیری نداشته و در مجموع از عملکرد قابل قبولی در این بخش برخوردار است، هر چند تعداد امکاناتی مثل درگاه USB نوع C و M.2 می توانست بیشتر از یکی باشد.

قابلیت ارتقاء

IMG_9536-w600

در پشت دستگاه تنها دو پیچ قرار دارد که پس از باز کردن آنها به سادگی می توانید پوشش فلزی را جدا کرده و به کارت گرافیک محصول (که در رده ی دسکتاپ است) دسترسی داشته باشید.

روی مادربورد دستگاه یک اسلات اضافی برای نصب حافظه ی DDR4 وجود دارد و یک درگاه M.2 نیز به چشم می خورد که امکان نصب و استفاده از حافظه های پر سرعت را فراهم می کند.

این درگاه البته از فناوری PCI-E Gen 3.0x NVMe پشتیبانی می کند تا دستیابی به سرعت هایی به مراتب بالاتر از SATA (تا 2200 مگابایت در ثانیه) قابل دستیابی باشد.

IMG_9526-w600

سازنده علاوه بر این فضای مورد نیاز برای نصب 2 هارد دیسک 3.5 اینچی و یک هارد دیسک 2.5 اینچی SATA را نیز برای دستگاه در نظر گرفته تا در این زمینه تنوع و آزادی عمل بالایی در اختیار داشته باشید.

بر همین اساس باید گفت کامپیوتر گیمینگ ام اس آی با وجود ابعاد جمع و جور نه تنها فضای کافی برای اضافه کردن قطعات متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد، بلکه این موضوع به راحتی انجام می گیرد و سازنده در طراحی دستگاه موفق شده بخش های مورد نیاز را، به ساده ترین شکل در دسترس کاربر قرار دهد.

سخت افزار

IMG_9505-w600

بر خلاف ظاهر دستگاه، کامپیوتر گیمینگ ام اس آی از نظر سخت افزاری به شکل قابل توجهی بروزرسانی شده و حالا از پردازنده سری اسکای لیک اینتل بهره می برد، در نتیجه به رغم کاهش مصرف انرژی، کارایی این قطعه نسبت به نسل قبل افزایش یافته است.

برای مثال مدل i7 6700K از این پردازنده 22 درصد قوی تر از i7 4790 عمل می کند و این میزان برای نسخه ی عادی از i7 6700 نیز به 13 درصد می رسد.

البته لازم است توجه داشته باشید که کامپیوتر ام اس آی به چیپ B150 اینتل مجهز است و بر همین اساس امکان اورکلاک کردن آن وجود ندارد.

برای کارت گرافیک دستگاه دو انتخاب دارید که GeForce GTX 970 یا GTX 960 (هردو از نوع GDDR5) را شامل می شود. حافظه ی رم دستگاه هم از نوع DDR4 در نظر گرفته شده که 33 درصد نسبت به نسل قبل از خود سریع تر است و می تواند حداکثر 32 گیگابایت باشد.

IMG_9564-w600

سازنده علاوه بر این می گوید در ساخت قطعات داخلی دستگاه از جمله خازن ها استانداردهای در سطح محصولات نظامی مورد استفاده قرار گرفته که موجب می شود این محصول پایداری، طول عمر و عملکرد مناسب تری برخوردار باشد.

از دیگر نکات مثبت دستگاه در این بخش نیز می توان به پشتیبانی از دایرکت اکس 12 اشاره کرد که اجرای جدیدترین بازی ها را با عملکرد بهینه تر امکان پذیر می کند.

کامپیوتر گیمینگ جدید ام اس آی ضمناً به فناوری Super Charger 2 مجهز است، قابلیتی که تا 10 برابر انرژی بیشتری را از طریق درگاه USB انتقال می دهد، در نتیجه اگر ابزارهای موبایل خود را برای شارژ به این محصول متصل کنید، سرعت شارژ در سطح آداپتور خواهد بود، نه درگاه USB.

نکته ی دیگر اینکه این درگاه حتی در صورت خاموش بودن دستگاه هم فعال است و می توانید آن را بدون مشکل مورد استفاده قرار دهید.

IMG_9514-w600

از دیگر امکانات دستگاه در این بخش نیز می توان به وای فای دوبانده و بلوتوث نسخه 4.1 اشاره کرد که به شکل پیش فرض روی محصول وجود دارند، ضمن اینکه به دلیل قدرت سخت افزاری، امکان استفاده از هدست های واقعیت مجازی با این محصول وجود دارد.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که کامپیوتر «ام آی 2» به یک آمپلی فایر سخت افزاری موسوم به Audio Boost مجهز است و این موضوع طبق اعلام سازنده، به بهبود عملکرد پخش صدا در هدفون های گمینگ منجر خواهد شد.

بنچمارک و عملکرد اجرای بازی ها

IMG_9557-w600

بسته به اینکه «ام آی 2» را با چه مشخصاتی تهیه کنید، کارایی آن می تواند به شکل قابل توجهی متفاوت باشد. برای مثال نسخه ای که برای بررسی در اختیار ما قرار داشت به مدل معمولی از پردازنده ی i7 6700 با قدرت 3.4 گیگاهرتز، در کنار 16 گیگابایت حافظه ی رم و کارت گرافیک 4 گیگابایتی GTX 960 مجهز بود.

این محصول همچنین از یک حافظه ی SSD از نوع M.2 ساخت ADATA با ظرفیت 128 گیگابایت بهره می برد و یک حافظه ی 1 ترابایتی توشیبا هم در کنار آن برای دستگاه در نظر گرفته شده بود.

برای بررسی عملکرد این ترکیب، بنچمارک های متنوعی را مورد استفاده قرار دادیم که در ادامه می توانید نتایج آنها را مشاهده و با محصولات مورد نظر خود مقایسه نمایید.

3D Mark

PCMark 8 Creative

PCMark 8 Creative 2

Screenshot (14)

همانطور که از نتایج بنچمارک ها مشخص است، دستگاه در اجرای نرم افزارهای گرافیکی مشکلی ندارد و از توان کافی برای انجام عملکردها به شکل روان بهره می برد.

البته بخشی از عملکرد مناسب دستگاه به حافظه ی SSD مبتنی بر M.2 باز می گردد. همانطور که در در ادامه مشاهده خواهید کرد، سرعت عملکرد این حافظه (که برای نصب سیستم عامل در نظر گرفته شده) 3 تا 4 برابر از هارد دیسک 1 ترابایتی دستگاه بالاتر است.

Screenshot (15)

Screenshot (16)

اما کارکرد اصلی کامپیوتر گیمینگ به اجرای بازی های کامپیوتری مربوط است، در نتیجه تعدادی از بازی های بهره مند از گرافیک سنگین را به عنوان نمونه (با تنظیمات پیش فرض) روی دستگاه اجرا کردیم که در ادامه، می توانید نتایج عملکرد دستگاه در این زمینه را مشاهده نمایید.

  • Batman: Arkham Knight به طور متوسط 49 فریم در هر ثانیه و حداقل 27 فریم
  • The Witcher 3: Wild Hunt به طور متوسط 33 فریم در هر ثانیه و حداقل 25 فریم
  • Metro: Last Light Redux به طور متوسط 55 و حداقل 46 فریم
  • Doom به طول متوسط 58 فریم و حداقل 50 فریم
  • Deus Ex: Mankind Divided به طور متوسط 31 فریم در هر ثانیه و حداقل 26 فریم

بر اساس این نتایج، بار دیگر اشاره می کنیم که هرچند اجرای بازی روی این دستگاه با هر تنظیمات سخت افزاری ممکن است، اما اگر می خواهید جدیدترین بازی های روز را با تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کنید، لازم است تهیه ی بالاترین مدل های کامپیوتر «ام آی 2» را در نظر داشته باشید.

عملکرد خنک کنندگی

IMG_9546-w600

با توجه به اینکه سخت افزارهای قدرتمند هنگام عملکرد خود حرارت زیادی ایجاد می کنند، خنک کردن و انتقال این حرارت به بیرون از دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار است.

این موضوع با توجه به ابعاد فشرده ی «ام آی 2» بغرنج تر هم می شود چرا که فضای زیادی در داخل کیس برای چرخش هوا وجود ندارد. سازنده ی تایوانی بر همین اساس داخل دستگاه را به دو محفظه ی مجزا تقسیم کرده و خنک کردن این دو محفظه را به سیستم موسوم به Silent Storm Cooling سپرده است.

IMG_9566-w600

هرچند سازنده توضیح زیادی در مورد جزئیات این سیستم ارائه نکرده، اما لازم است بدانید در نهایت «ام آی 2» در این بخش عملکرد مناسبی از خود نشان می دهد.

درجه حرارت کارت گرافیک هنگام بازی کردن در بالاترین حد خود از 73 درجه گذر نمی کند و دمای هسته های پردازنده هم به حداکثر 60 درجه محدود است که حتی بدون توجه به ابعاد فشرده ی دستگاه هم ارقام قابل قبولی هستند.

امکانات نرم افزاری

Screenshot (18)

از سخت افزار که بگذریم، کامپیوترهای گیمینگ، برای بهبود تجربه ی کاربری خریداران، به قابلیت های نرم افزاری متنوعی نیز مجهز هستند. برای نمونه «ام آی 2» از نرم افزار MSI Gaming Center بهره می برد که کاربردهای مختلفی در زمینه ی بازی کردن خواهد داشت.

این نرم افزار از بخش های متعددی تشکیل شده که در ادامه می توانید جزئیات آن را مشاهده نمایید.

  • Utility: به عنوان مرجع و میان بری برای دسترسی سریع به نرم افزارهای مورد نیاز کاربر هنگام بازی کردن.
  • ScenaMax: برای انتخاب حالت نمایش رنگها از بین گزینه های پیش فرض (استاندارد، بازی، سینما، مراقبت از چشمها)، یا تنظیم و شخصی سازی حالت نمایش رنگ نمایشگر.
  • Mystic Light: با استفاده از این بخش می توانید رنگ چراغ های روی کیس را تغییر دهید یا حالت های مختلفی را برای تغییر رنگ آنها انتخاب کنید، از جمله حالت موسوم به نفس کشیدن، یا حالت تغییر رنگ هماهنگ با پخش موسیقی.
  • Device Settings: برای انتخاب روشن یا خاموش بودن قابلیت سوپر شارژ و وایرلس، یا تنظیم بلندی صدای اسپیکر و میکروفون.
  • System Monitor: برای نظارت بر میزان اشغال بودن حافظه و فشار وارده بر پردازنده و کارت گرافیک و میزان استفاده از درگاه LAN یا سرعت اینترنت.
  • EZ-SWAP: پنجره ی پیش فرض نرم افزار که مهمترین قابلیت های آن را می توانید به شکل یکجا درونش در دسترس داشته باشید.

در نهایت پنجره ی کوچک دیگری نیز به شکل مجزا وجود دارد که با استفاده از آن می توانید با یک کلیک سرعت پردازش دستگاه را تنظیم کنید تا هنگام بازی کردن روی بالاترین میزان و در حالت عادی، روی مصرف بهینه ی انرژی قرار داشته باشد.

این کامپیوتر ضمناً مثل دیگر محصولات گیمینگ همین سازنده، به نرم افزار Nahimic برای بهبود عملکرد پخش صدا مجهز است. این نرم افزار از قابلیت های متنوعی در زمینه ی صدا بهره می برد.

Nahimic

 از جمله امکانات این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • انتخاب حالت پخش صدا از بین گزینه های فیلم، موسیقی و بازی
  • امکان شبیه سازی صدای فراگیر شخصی سازی پخش صدا و اضافه کردن افکت های مختلف
  • ضبط صدای میکروفون با کیفیت HD که می تواند برای کاربران علاقه مند به استریم ویدیو از بازی های خود کاربردی باشد.

جمع بندی

IMG_9571-w600

امکانات و قدرت کامپیوتر MSI Nightblade MI2 در مجموع با توجه به اندازه ی دستگاه قابل توجه است، اما در هر حال باید توجه داشته باشید با به دست آوردن این محصول جمع و جور، چه چیزهایی را از دست خواهید داد.

برای مثال باید توجه داشته باشید که هرچند سازنده موفق شده کارت گرافیک های GTX 970 و 960 را در کیس 10 لیتری این محصول جا دهد، اما به دلیل محدودیت اندازه ی منبع تغذیه (350 W 80-plus Bronze)، امکان استفاده از کارت گرافیک های قدرتمندتر وجود نخواهد داشت، حتی اگر ابعاد آنها برای قرار دادن در کیس مناسب باشد.

این محصول همچنین به برخی امکانات اختصاصی سازنده در زمینه ی گیمینگ مجهز نیست، در نتیجه اگر می خواهید بالاترین قدرت سخت افزاری و پیشرفته ترین امکانات را برای بازی کردن در اختیار داشته باشید، Nightblade MI2 به دلیل محدودیت های خود انتخاب مناسبی برای شما به حساب نمی آید.

اما برای دیگران، کامپیوتر جدید ام اس آی محصولی است که قدرت سخت افزاری لازم برای اجرای بازی های امروزی را روی درجه گرافیکی مناسب فراهم می آورد.

IMG_9510-w600

این محصول به بدنه ی مستحکم فلزی مجهز است و سازنده امکان انتخاب رنگ چراغ های جلوی دستگاه را به کاربر سپرده تا با وجود اندازه ی کوچک مشخص باشد این کامپیوتر به دنیای گیمینگ تعلق دارد.

از ویژگی های مناسب دستگاه در زمینه ی سخت افزاری می توان به پشتیبانی از حافظه های متنوع 2.5 اینچی، 3.5 اینچی و حتی M.2 اشاره کرد که سرعت عملکرد آخری به شکل قابل توجهی از دیگران بالاتر است و عملکرد اجرای سیستم عامل دستگاه را بهبود می بخشد.

قطعات داخلی دستگاه مبتنی بر استانداردهای نظامی ساخته شده که میزان کارایی و عمر مفید آنها را افزایش می دهد و به لطف طراحی سازنده، تعمیر و ارتقای سخت افزار داخلی به سادگی باز کردن 2 پیچ انجام می گیرد.

این محصول همچنین از درگاه USB نوع C به عنوان جدیدترین نسل از این استاندارد ارتباطی پشتیبانی می کند و در مجموع درگاه های متنوعی دارد که انواع نیازهای کاربران را شامل می شود، از PS/2 گرفته تا صدای فراگیر 7.1 کاناله.

علاوه بر این باید توجه داشته باشید که به دلیل قدرت سخت افزاری مناسب دستگاه، امکان استفاده از هدست های واقعیت مجازی با این کامپیوتر گیمینگ وجود خواهد داشت.

IMG_9542-w600

هرچند کارت گرافیک های GTX 970 و 960 از امکان اجرای بازی ها با رزولوشن 4K پشتیبانی نمی کنند، اما توان دستگاه برای اجرای اکثر بازی ها با رزولوشن 1080 و نرخ حداقل 60 فریم در هر ثانیه کفایت می کند.

محدودیت دیگر نیز این است که Nightblade MI2 مبتنی بر چیپ B150 اینتل ساخته شده و بر همین اساس امکان اورکلاک کردن آن وجود ندارد. در نتیجه باید بگوییم اگر می خواهید روی لبه ی تکنولوژی حرکت کنید، این محصول برای شما نیست اما محصولی است که به خوبی از حداقل های لازم برای اجرای قابل قبول بازی های کامپیوتری، آن هم در یک ابعاد بسیار جمع و جور، پشتیبانی می کند.

در نهایت بد نیست اشاره کنیم که قدرت مدل مجهز به کارت گرافیک GTX 960 برای اجرای تمام بازی ها روی بالاترین درجه کافی نیست و در صورت تمایل به این موضوع توصیه می کنیم مدل مجهز به GTX 970 را تهیه نمایید.

اما هر کدام از نسخه ها را که خریداری کنید، حداقل می توانید در این مورد اطمینان داشته باشید که اگر قطعات کامپیوتر مشابهی را جداگانه تهیه و سر هم کنید، از نظر قیمت تمام شده تفاوت چشمگیر و تاثیر گذاری با محصول MSI نخواهد داشت.

نکات مثبت

  • ابعاد بسیار کوچک
  • درگاه USB نوع C
  • پشتیبانی از درگاه PCIe M.2
  • ارتقای آسان قطعات و تنوع درگاه ها
  • عملکرد بی صدا
  • درایو نوری با وجود ابعاد کوچک

نکات منفی

  • عدم وجود امکان اورکلاک به دلیل استفاده از چیپ B150 اینتل
  • پشتیبانی از کارت گرافیک تا حداکثر GTX970
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • رضا H
    رضا H | ۳۰ شهریور ۱۳۹۵

    سلام آقا سینا , من توان برقی گرافیک nvidia 1060 رو درآوردم حدودا ۲۰ وات از Gtx 970 کمتره، فک کنم بدون مشکل سوار بشه، مشکلی ایجاد میکنه آیا، سوار مییشه بنظرتون !!!؟؟؟؟

  • سجاد سحری
    سجاد سحری | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    یه سری بررسی ها تو دیجیاتو اتفاق نمی افته
    مثلا یه سری گوشی ها که خیلی وقته تو بازار هست و عموما پرفروش هم بودند و هستند بررسی هاش رو نمی بینیم
    مثلا galaxy j5و j7
    هواوی جی8
    galaxy a5 2016
    و ........

  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    ایسوس خیلی حرفه ای تر و بهتره, علاوه بر این بت قیمت کمتر آدم خودش میتونه ببنده

    • THEBEST
      THEBEST | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

      ایسوس توی گیمینگ به پای msi نمیرسه

  • mostafa
    mostafa | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵

    قیمت چهار و صد
    با این قیمت میشه کیس با 1070 بست

    • darksider
      darksider | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

      شما احیانا چجوری حساب کردی که با 4 میلیون یه کیس اونم با گرافیک 1070 میبندی؟
      من فقط قیمت 3 قلم از این کیس رو بهت میگم که سی پی یو مادربورد و گرافیک هستن
      فقط همین 3 قلم میشه حدودا 5200

    • Majid Rokhzade
      Majid Rokhzade | ۲۴ شهریور ۱۳۹۵

      با این قیمت نمیشه سیستمی با کارایی این کیس بست. شاید بشه سخت افزار قوی تری گذاشت ولی به دلیل گرما حتما کارایی پایینتری خواهد داشت. این کیس مهندسی شده است و سیستم خنک کننده منحصر به فردی داره که باعث میشه سخت افزارهاش در بالاترین کارایی خود عمل کنند.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی