ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ریزر نخستین کیبورد هیبریدی جهان را با نام Ornata عرضه کرد

اگر برای تهیه ی یک کیبورد به بازار مراجعه کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که دو روش برای ساخت این محصول وجود دارد. روش اول که تولید کیبوردهای عادی رومیزی مورد استفاده قرار می گیرد ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

اگر برای تهیه ی یک کیبورد به بازار مراجعه کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که دو روش برای ساخت این محصول وجود دارد. روش اول که تولید کیبوردهای عادی رومیزی مورد استفاده قرار می گیرد این است که هر کلید از مکانیزم مکانیکی مجزای خود برخوردار باشد و فشار کاربر را از طریق مجموعه ای از قطعات متحرک به دستگاه منتقل کند.

topre-electrostatic-capacitive-switch-w600

در این روش کلید ها حس خشک تری منتقل می کنند و در عین حال از استحکام بالاتری هم برخوردار خواهند بود. اما دکمه های صفحه کلید های مکانیکی از طرف دیگر ارتفاع بلندتری هم دارند و بر همین اساس، بسیاری تولید کنندگان در ساخت لپ تاپ روش دوم را مورد استفاده قرار می دهند تا ارتفاع کلید ها ضخامت دستگاه را افزایش ندهد.

روش دوم به این شکل است که یک سطح پلاستیکی زیر هر دکمه قرار می گیرد که اندکی برامدگی دارد و با فشار هر دکمه آن قسمت به داخل فرو می رود و فرمان تایپ را به دستگاه منتقل می کند، بدون آن که بخش های مکانیکی چندانی در این رویه دخالت داشته باشند.

Keyboard_Construction_Layer-w600

همان طور که انتظار می رود هرکدام از این دو روش مزایا و معایب خود را دارند، برای مثال کاربران بسیاری می گویند تایپ کردن با صفحه کلیدهای نوع اول که Membrane یا غشایی نامیده می شوند ساده تر است، چرا که کلید ها حس نرم تری منتقل می کنند.

از طرف دیگر گیمرها صفحه کلیدهای مکانیکی را برای بازی کردن ترجیح می دهند، حتی با وجود اینکه این کیبوردها هنگام استفاده سر و صدای بالاتری دارند و به دلیل ارتفاع بیشتر، ضخامت لپ تاپ را هم افزایش خواهند داد؛ اما در عوض محکم تر هستند و با خیال راحت می توان هیجان بازی را رویشان خالی کرد.

حالا Razer با ساخت کیبوردهای هیبریدی موسوم به Mecha-Membrane تلاش کرده مزیت های هر دو روش را در یک محصول گرد هم آورد، یعنی هم حس نرم لمس کلیدهای پلاستیکی نوع اول را داشته باشد و در عین حال بازخورد مکانیکی کلیدهای نوع دوم را.

mecha-membrane

هرچند ترکیب این دو روش روی کاغذ جذاب به نظر می رسد، اما چنین ایده ای تاکنون در حوزه ی فناوری امتحان نشده و تا پیش از اینکه آن را در دنیای واقعی امتحان کنیم، نمی توان در مورد ادعاهای سازنده قضاوتی داشته باشیم.

gsmarena_002-w600

بر همین اساس بد نیست بدانید فروش صفحه کلید Ornata از هم اکنون با قیمت 80 دلار برای نسخه ی استاندارد روی وبسایت سازنده آغاز شده که نور تمام کلیدهایش سبز رنگ است.

RZR_Ornata_V01_WristRest-pcgh-w600

علاوه بر این یک مدل موسوم به Ornata Chroma هم با قیمت 100 دلار وجود دارد که می توانید رنگ چراغ کلیدهایش را از بین 16.8 میلیون رنگ انتخاب کنید و عملاً می توان گفت محدودیتی از این نظر نخواهد داشت.

s.aolcdn.com-w600

در نهایت لازم است اشاره کنیم که هر دو مدل به قابلیت های نرم افزاری سازنده برخوردار هستند، از جمله تنظیم ماکرو برای کلیدها و انتخاب حالت های مختلف برای تغییر رنگ مثل حالت مشابه نفس کشیدن یا حتی شبیه به امواج در حرکت.

razer-omata-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir
    Amir | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    این چرا تکراریه

مطالب پیشنهادی