ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پس از ۹ سال بالاخره هیاهوی دنیای موبایل در حال پایان یافتن است

رونمایی و عرضه آیفون در سال ۲۰۰۷ یک اتفاق بزرگ بود که موجب آغاز انقلاب دیجیتالی تلفن های هوشمند شد. تقاضا به حدی برای این محصولات بالا رفت که تمام شرکت های با سابقه در امر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

رونمایی و عرضه آیفون در سال ۲۰۰۷ یک اتفاق بزرگ بود که موجب آغاز انقلاب دیجیتالی تلفن های هوشمند شد. تقاضا به حدی برای این محصولات بالا رفت که تمام شرکت های با سابقه در امر ساخت لوازم الکتریکی تلاش کردند تا سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهند.

اکنون ۹ سال از زمان عرضه اولین آیفون سپری می شود و به نظر می رسد که آن هیاهو، دیگر به پایان راه خود رسیده باشد. داده های اخیری که از سوی موسسه آماری IDC منتشر شده، حکایت از آن دارد که در سال ۲۰۱۶ رشد تقاضا و فروش موبایل تنها ۱.۶ درصد از سال ۲۰۱۵ بیشتر خواهد بود و در سال جاری میلادی، تمام شرکت ها موفق به فروش ۱.۴۶ میلیارد دستگاه موبایل هوشمند می شوند.

جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۵، رشد تقاضا و فروش در مقایسه با سال ۲۰۱۴ برابر با ۱۰.۶ درصد بود. بر همین اساس می توان گفت که دیگر هیجانی در جهان موبایلی امروز وجود ندارد.

IDC حتی پیش بینی می کند که اوضاع از این هم بدتر خواهد شد. برای مثال در مناطق توسعه یافته نظیر آمریکا، کانادا، ژاپن و اروپای غربی شاهد رشد بسیار کمتری هستیم و در حال حاضر رشد در فروش بیشتر از مناطق در حال توسعه حاصل می گردد.

در این میان بر تعداد کاربرانی که تصمیم دارند برای مدت بیشتری از موبایل های فعلی خود استفاده کنند، افزوده می شود و بر همین اساس تعداد افراد کمتری به خرید موبایل جدید فکر می کنند. به همین دلیل است که شرکت ها تلاش می کنند کاربران را در یک چرخه به روز رسانی قرار داده و آنها را ترغیب کنند تا به شکل سالانه موبایل های خود را آپدیت نمایند. چرخه به روز رسانی سالانه آیفون از سوی اپل که از سال پیش در آمریکا آغاز به کار کرده هم از همین جا سرچشمه می گیرد.

slide014-7-w600

البته در این میان IDC پیش بینی می کند که در آینده تقاضا برای موبایل هایی با نمایشگر بزرگ دوباره قوت گیرد. علت این موضوع در فراگیرتر شدن تکنولوژی واقعیت مجازی نهفته است. در حال حاضر شرکتی مانند سامسونگ مشغول ساخت هدست های واقعیت مجازی متکی بر موبایل است و گوگل هم وارد این گود شده تا با پلتفرم «DayDream»، واقعیت مجازی از نوع موبایلی اش را محبوب تر کند. همین مسئله در آینده موجب افزایش تقاضا برای موبایل های مجهز به صفحه نمایش های بزرگ و باکیفیت خواهد شد.

ولی به طور کلی تقاضا برای موبایل های هوشمند رو به کاهش است. با این همه شاید واقعیت مجازی، و یا موبایلی که اپل در سال آینده و در تولد ۱۰ سالگی آیفون ارائه می دهد بتواند دوباره هیجان را به این بخش از بازار تزریق کند.

IDC در پایان گزارش خود پیش بینی می کند که سهم پلتفرم اندروید از کل بازار تلفن های هوشمند به ۸۵.۳ درصد در پایان سال ۲۰۱۶ خواهد رسید و موبایل های ویندوزی مایکروسافت با سقوطی ۷۵ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۵، سهمی نیم درصدی از بازار موبایل را تا پایان سال جاری میلادی در اختیار خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امینnew
    امینnew | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    بنظرم این حرف اشتباه، تکنولوژی و پیشرفت در این زمینه همیشه چیز جدیدی برای ارایه داشته و هر از چندگاهی واقعا همگان رو غافلگیر میکنه، بنظرم نه تنها هیاهوی گوشی های هوشمند نمیخوابه که بلکه بیشتر هم میشه گرچه، بازار از این گوشی ها اشبا شده اما بنظرم خیلی جای پیشرفت داره گوشی هامون من مطمین هستم بازم باید منتظر این بازار داغ و پر سرصدای گوشی های هوشمند باشیم چون خیلی از شرکت های بزرگ به دلیل سود اصلی خودشون توی زمینه مطمینا همیشه به فکر نوآوری و ارتقاء گوشی های خودشون هستند و نمیزارن این بازار به راحتی راکت بشه و از دست بره

  • Meysam
    Meysam | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    خب مسئله ای که وجود داره اینه که دیگه پیشرفت چشم گیری تو پرچم دارا دیده نمیشه. مثلا تفاوت آیفون 7 با 6S واقعا هیجان انگیز نیست و یه طراحی تکراریه که کسل کنندست.

مطالب پیشنهادی