ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

پنج عنوانی که می توانستند به لیست بهترین های فستیوال گوگل راه پیدا کنند

با سیاست های جدیدی که گوگل برای بازی های مستقل به کار گرفته، اندروید را می توانیم بهشت توسعه دهندگان بنامیم. پس از رونمایی از بخش Indie Corner، اکنون نوبت به فستیوال این کمپانی رسیده ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

با سیاست های جدیدی که گوگل برای بازی های مستقل به کار گرفته، اندروید را می توانیم بهشت توسعه دهندگان بنامیم. پس از رونمایی از بخش Indie Corner، اکنون نوبت به فستیوال این کمپانی رسیده تا طی جشنواره ای بهترین عناوین مستقل اسمارت فون ها معرفی شوند؛ مشابه رویداد Level Up که شرکت معروف فن افزار پیشتر برای توسعه دهندگان ایرانی برگزار کرده بود.

با وجود این که انتخاب های داوران جای هیچ گونه انتقادی را باقی نگذاشته و نام عناوین فوق العاده ای دیده می شود ولی همچنان هستند بازی هایی که قابلیت حضور بین بهترین ها را داشتند. ما هم با مقاله پیش رو می خواهیم به همین مسئله بپردازیم؛ عناوینی که توسط توسعه دهندگان مستقل ساخته شده و می توانستند راه خود را به لیست پیدا کنند. اگر دوست دارید بدانید جدا از انتخاب های داوران گوگل، امسال چه بازی های سرگرم کننده ای به انتشار رسیدند با ما همراه باشید.

پ.ن: نبود هر کدام از عناوین زیر بین بهترین ها، بدین معنی نیست که داوران از گزینش آن ها سر باز زده اند. ممکن است خود سازنده ساخته خود را ثبت نکرده باشد.

Mekorama

ساخته Martin Magni را می توانیم به یک معجزه تشبیه کنیم؛ چگونه حجم چنین اپلیکیشن فوق العاده ای تنها پنج مگابایت است؟ اگر همچنان دست به تجربه این عنوان نزده اید، اشتباه بزرگی کرده اید. چون مکوراما بیش از آن که یک بازی باشد، الگویی برای سازندگان است؛ مارتین با پرداخت استثنایی به ایده ای سرگرم کننده و ساخت رباتی به یاد ماندنی نشان داد که با داشتن «خلاقیت» می توانید به موفقیت های گوناگونی برسید.

حتی تصور حرکت کاراکتر مکوراما میان مرحله های مارپیچی هم بازیکن ها را به وجد می آورد. چه برسد هنگام تجربه، واکنش های او را ببینید. اگر بررسی مکوراما را خوانده باشید، حتما می دانید او را از دیدگاه جذابیت هم رده BB-8 استاروارز قرار دادیم. جالب اینجاست ساخته مارتین هیچ گونه پرداخت درون برنامه ای یا تبلیغات آزار دهنده ندارد. چون او این انتخاب را به خود بازیکن واگذار کرده است؛ اگر می خواهید با خرید بسته هایی به سازنده کمک کنید.

Mekorama

Mekorama

سازنده: Martin Magni قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 7.3 / 5.2 مگابایت زبان:

Psebay

همچنان باور داریم «پارادوکس» موجود میان المان های Psebay توانست ساخته Eugeny Butakov را متفاوت به نمایش بگذارد. شاید ابتدای تجربه این عنوان، با تماشای محیط و رنگ بندی هنری منطقه ها به آرامش برسید ولی کافیست چند ثانیه موتور را حرکت دهید تا ناگهان چالش های گیم پلی ذهن بازیکن را درگیر خود کنند؛ اینجاست که نمی دانید چه احساسی نسبت به بازی دارید.

Psebay از نگاه بخش دیداری یکی از بهترین های امسال است، به گونه ای که شاید تنها رقیب این عنوان را بتوانیم Badland 2 بنامیم. بوتاکو با استفاده مناسب از رنگ های مرده و نورپردازی به جا، اتمسفری را به وجود آورد که هیچگاه نمی توانید فراموش کنید. جدا از این که گیم پلی هم با وجود المان های سرگرم کننده خود جای انتقادی را باقی نمی گذارد. اگر می خواهید به چشم های خود استراحت دهید، تجربه Psebay را از دست ندهید.

Psebay

Psebay

سازنده: Eugeny Butakov قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 48.7 / 32.1 مگابایت زبان:

Reigns

reigns-mobile-game

شاید «بازی سلطنت» بهترین واژه ای باشد که بتوانیم برای Reigns به کار ببریم. هر کنشی، یک واکنشی دارد و این چیزی است که ساخته Nerial می خواهد به نمایش بگذارد. تاکنون به تاثیرات تصمیماتی که می گیرید، فکر کرده اید؟ این که چه تعدادی از مردم را درگیر می کنید. طبیعتا بسته به موقعیت انسان ها گستره تاثیرات چنین رفتارهایی افزایش می یابد. Reigns هم همین ایده را به کار گرفته است؛ تصمیمات شما چه تاثیراتی روی مردم یک منطقه خواهند گذاشت.

ساخته Nerial به بازیکن نقش پادشاهی را داده و او باید با سیاست های خود، آسودگی را به زندگی انسان ها بیاورد. فکر نکنید همانند اپلیکیشن های مشابه، با عنوان ساده ای مواجه هستید. هر رفتاری که انجام می دهید روی روند سلطنت شما تاثیرگذار بوده و می تواند واکنش های گوناگونی از سوی بخش ها داشته باشد. بنابراین گاهی اوقات مجبورید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنید. تا اینجا که آمدیم بد نیست نگاهی هم به مکانیزم های گیم پلی بیاندازیم.

با عناوین جمله محور آشنایی دارید؟ این گونه بازی ها معمولا سوالاتی از بازیکن پرسیده و او باید یکی از گزینه ها برگزیند. بسته به موضوعات هم این پرسش ها متفاوت خواهند بود. Reigns همین گونه است. هر شخصیت به گفت و گو پیرامون مباحث مملکت نشسته و انتظار واکنش هایی از سوی بازیکن را دارد. نگران چیزی هم نباشید، Reigns به این زودی ها تکراری نخواهد شد. چون کنار سادگی، توانسته به گستردگی المان ها هم اهمیت بدهد.

Reigns

Reigns

سازنده: Nerial قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 124 / 65 مگابایت زبان:

Crashlands

Crashlands - mobile game

جالب اینجاست اگر به بهترین بازی های مستقل گوگل پلی سر بزنید، نام Crashlands را خواهید دید. با این وجود ساخته Butterscotch Shenanigans بین برترین های فستیوال قرار ندارد. جای نگرانی هم نیست، مطمئنیم امسال که به پایان برسد و وب سایت ها تصمیم به انتخاب بهترین ها کنند، Crashlands پای ثابت این لیست ها خواهد بود. چون با عنوانی مواجه هستید که توانسته محدودیت ها را از بین ببرد.

Crashlands ترکیبی از سبک های نقش آفرینی، بقا و جهان باز است. بنابراین باید به جستجوی محیط پرداخته و ضمن ساخت آیتم یا ساختمان های گوناگون، با دشمنان به مبارزه بپردازید. اشتباه نکنید، ساخته Butterscotch Shenanigans مشابه Deiland نیست. چون نه تنها Crashlands المان های بسیار گسترده تری داشته و سیستم نبردهایش هم متفاوت است، از دیالوگ های فوق العاده ای هم پشتیبانی می کند.

Crashlands

Crashlands

سازنده: Butterscotch Shenanigans قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 86.6 / 59 مگابایت زبان:

Chameleon Run

Chameleon Run

پرداخت مناسب به یک ایده کلیشه ای؛ Ján Ilavský تنها با انجام این کار توانست به موفقیت برسد. تاکنون چندین بازی دیده اید که کاراکتری مسیری را دویده و بازیکن باید با واکنش ها مناسب، دست به رکوردشنی بزند؟ Chameleon Run هم همین گونه است ولی سازنده با خلاقیت خود، تجربه ای متفاوت را به مخاطب هدیه داد.

جدا از هیجان فوق العاده بالای این عنوان، مسیرهایی که قدم می گذارید، چندین رنگ دارند. بنابراین باید رنگ کاراکتر با محیط یکسان باشد. با این وجود، به اعتقاد ما جذابیت واقعی Chameleon Run به طراحی مرحله هایش باز می گردد که کنار دو مکانیک گوناگون برای پرش و رنگ هایی که پیشتر گفتیم، توانسته آدرنالین خون بازیکن را افزایش دهد.

Chameleon Run

Chameleon Run

سازنده: Hyperbolic Magnetism قیمت: 2.00 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 93.2 / 26 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Alone Hero
    Alone Hero | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    جاي mekorama واقعا خالي است

  • ershad
    ershad | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    مشخصه جناب نویسنده با سوییفت و ایکس کد آشنایی ندارن که لقب بهشت توسعه دهندگان رو دادن به اندروید.

    • Amir
      Amir | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

      شما هم مثل اینکه با اندروید استدیو آشنایی ندارید!

مطالب پیشنهادی