ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جمع آوری گلکسی نوت 7 اقدام تازه ای نیست؛ با سابقه فراخوان های سامسونگ آشنا شوید

شاید فراخوان عمومی جمع آوری گلکسی نوت 7 از بازارهای جهان به عنوان حرکتی بی سابقه و زیانبار برای سامسونگ تلقی شود، اما به عقیده کارشناسان، این اقدام نشان دهنده فلسفه حاکم بر کسب و ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

شاید فراخوان عمومی جمع آوری گلکسی نوت 7 از بازارهای جهان به عنوان حرکتی بی سابقه و زیانبار برای سامسونگ تلقی شود، اما به عقیده کارشناسان، این اقدام نشان دهنده فلسفه حاکم بر کسب و کار آنهاست.

برخی افراد پیش بینی می کنند این فراخوان گسترده، به خصوص در بزنگاه معرفی محصولات اپل، باعث تزلزل پایه های تجارت این کمپانی خواهد شد، اما دیگران معتقدند تعویض داوطلبانه فبلت مذکور به تثبیت جایگاه کره ای ها در سطح اول تکنولوژی و صنعت جهان کمک خواهد کرد.

طبق گزارش KoreaHerald آنچه اکنون شاهدش هستیم، بازتابی از تغییر سیاست کلی این کمپانی است که در سال 1993 به وقوع پیوست. در آن زمان، سامسونگ از نرخ خرابی بسیار بالایی در خط تولید رنج می برد. محصولات آنها با استفاده از قطعاتی ساخته می شدند که کیفیت فوق العاده پایینی داشتند، و مثلاً کارگران باید با چاقو به جان قطعات پلاستیکی بدفُرم می افتادند تا آنها را به شکل عادی برای تعبیه در بدنه ماشین لباسشویی درآورند.

Lee_Kun-Hee
لی کان هی

«لی کان هی» مدیر مجموعه سامسونگ در آن زمان با مشاهده وضعیت خط تولید، تمامی مدیران اجرایی را فراخواند و تصمیماتش مبنی بر تغییر رویه کاری را به آنها گوشزد نمود. او به کارگران و کارمندان اعلام کرد «به جز همسر و فرزندانتان، همه چیز را عوض کنید.»

طی چند سال بعد، رویه های کسب و کار ویژه ای به منظور ارتقاء کیفیت تولید به کار بسته شد، و بالاخره در سال 1994 سامسونگ مجبور شد برای اولین بار این سیاست را عملی سازد.

در این سال، آنها اولین تلفن بیسیم را به بازار عرضه کردند، که در زمان خودش محصولی انقلابی محسوب می شد. با این حال، نرخ خرابی دستگاه بسیار بالا بود و به 11.8 درصد می رسید.

پس از بالا گرفتن مشکلات، سامسونگ مجبور شد 150 هزار عدد تلفن بیسیم را از بازار جمع آوری کند، و همه آنها را جلوی چشم بیش از 2000 کارمندش نابود نماید. ارزش کلی این تلفن ها بالغ بر 5 میلیارد وون بود.

همچنین در سال 2009 نیز کره ای ها بیش از 210 هزار یخچال را از بازار جمع آوری کردند، چون برخی از آنها به صورت خودبخودی منفجر می شدند. این اقدام بزرگ ترین فراخوان محصولات خانگی در زمان خود به شمار می رفت.

samsung-refrigerator-explosion

با این تفاسیر، باید دید جمع آوری بیش از 2.5 میلیون دستگاه گلکسی نوت 7 از بازار تأثیر منفی بر اعتبار سامسونگ وارد خواهد کرد، یا اینکه تعهد و پیروی از سیاست پاسخگویی آنها را به همگان نشان خواهد داد. به هر حال، اکنون می دانیم چنین رخدادهایی برای غول تکنولوژی کره جنوبی تازگی ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    یعنی دیجیاتو قشنگ داری خصومتت رو با سامسونگ نشون میدی
    همینه,که قبلا زیر هر پستت بطور میانگین10-15 کامنت وجود داشت ولی الان به 3 یا 4 رسیده
    کاربر هات همه رفتن زومیت
    اعتماد و اعتبار دراز مدتت لطمه دارشده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی