ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل یکی از شرکای سابق گوگل و DJI را خریداری کرد

شرکت Movidius به سبب فعالیت های گسترده اش طی چند سال اخیر و همکاری هایی که با کمپانی های نام آور نظیر گوگل داشته، شهرت بسیاری کسب کرده است. این شرکت چیپ های مخصوصی می ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

شرکت Movidius به سبب فعالیت های گسترده اش طی چند سال اخیر و همکاری هایی که با کمپانی های نام آور نظیر گوگل داشته، شهرت بسیاری کسب کرده است. این شرکت چیپ های مخصوصی می سازد برای آنکه به کامپیوترها قدرت بینایی دهد تا کامپیوتر بر اساس آنچه که می بیند تصمیم گیری کند.

گویا این فناوری به قدری جذاب و حائز اهمیت بوده که شرکت اینتل راضی شده تا میلیون ها دلار بپردازد و این شرکت را از آن خود کند. Movidius چیپ های خود را برای اولین نسل دستگاه های تانگوی گوگل ساخت و سپس در پروژه بزرگ دیگری با شرکت DJI و سر پهپاد فانتوم 4 همکاری کرد. تجهیز این پهپادها به چیپ های Movidius سبب می شد تا پهپادها قادر به تشخیص موانع باشند و قدرت مانور خودکار بالایی پیدا کنند.

حالا Movidius قصد دارد با بهره گیری از قدرت هوش مصنوعی و رایانش ابری اینتل یک قدم جلوتر رفته و ضمن متمرکز ماندن روی اهدافش، با خیالی آسوده تر به جلو حرکت کند. گفته شده که تمامی 180 کارمند Movidius به گروه Perceptual Computing اینتل ملحق خواهند شد تا پروژه های هر دو شرکت با یکدیگر ادغام شود.

گفته شده که از تکنولوژی Movidius در فناوری های واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی، پهپادها، رباتیک، دوربین های امنیتی دیجیتالی و... استفاده خواهد شد. در مورد قیمتی که اینتل بابت خرید این شرکت پرداخته هنوز حرفی به میان نیامده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی