ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل هفتم پردازنده های فوق بهینه AMD برای کامپیوترهای شخصی عرضه شد

در حالی که اینتل به معرفی هفتین نسل پردازنده های لپ تاپ مشغول است، AMD توجهش را معطوف کامپیوترهای شخصی دسکتاپ نموده. این شرکت به تازگی ارسال نسل هفتم چیپ های سری A برای PC را آغاز ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

در حالی که اینتل به معرفی هفتین نسل پردازنده های لپ تاپ مشغول است، AMD توجهش را معطوف کامپیوترهای شخصی دسکتاپ نموده. این شرکت به تازگی ارسال نسل هفتم چیپ های سری A برای PC را آغاز کرده که برای اولین بار در محصولات HP و لنوو به کار گرفته خواهند شد.

در این سری APU حداکثر چهار هسته مبتنی بر ریزمعماری Excavator قرار گرفته، و خبری از هسته های Zen که مانور تبلیغاتی زیادی روی آنها انجام شده بود، نیست. با این حال، هنوز هم شاهد عملکرد بسیار خوبی به ازای هر وات توان مصرفی خواهیم بود.

طبق اظهارات AMD این پردازنده های 35 و 65 واتی قادر به انجام محاسبات با سرعتی هستند که در دیگر چیپ های موجود در بازار به 90 وات توان نیاز دارد. در بنچمارک های انجام شده نیز می بینیم پردازنده A12-9800 این کمپانی در محاسبات عمومی (PCMark) قدرتی در حد و اندازه Core i5-6500 اینتل دارد، ضمن اینکه عملکرد گرافیک مجتمع آن (بر اساس 3DMark) تقریباً دو برابر بهتر از چیپ های گرافیکی مجتمع اینتل است.

amd-7th-gen-cpu-1

همان طور که انتظار می رود، کارآیی بصری نقش مهمی را در این سری محصول ایفا می کند. علاوه بر معماری گرافیکی با پشتیبانی از DirectX 12 پردازنده های جدید از رمزگشایی داخلی ویدیوهای 4K در هر دو فرمت H.264 و H.265 پشتیبانی کرده، و بنابراین بار محاسباتی عظیمی را از روی دوش سیستم به هنگام تماشای فیلم های Ultra HD بر می دارند.

گفتنی است ویژگی «بهره وری» یکی از نقاط قوت محصولات AMD در مقایسه با رقبا به شمار می رود، و این خصیصه در نسل هفتم چیپ های آنها نیز دیده می شود، در حالی که اگر بخواهیم عملکرد بی نقصی در دسکتاپ مجهز به پردازنده های اینتل داشته باشیم، چاره ای نداریم جز اینکه به سراغ سری های Core i5 یا Core i7 با توان مصرفی بالاتر برویم.

نسل هفتم پردازنده های سری A اولین محصولات پلتفرم نوین AM4 خواهند بود، و اینترفیس تعبیه شده در آنها از USB 3.1 و درایوهای حالت جامد با رابط NVMe نیز پشتیبانی می کنند، بنابراین می توان مطمئن بود که APUهای جدید AMD تا چند سال آینده با سخت افزارهای موجود مشکلی نخواهند داشت.

در ادامه ویدیوی معرفی نسل هفتم چیپ های پردازشی AMD را تماشا کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • masoud4584
    masoud4584 | ۱۶ شهریور ۱۳۹۵

    قيمت؟
    مقايسه سطحي با همطرازاش تو اينتل؟
    لطفا اطلاعاتي تكميلي بيشتري در موردش بزارين

  • رضا H
    رضا H | ۱۶ شهریور ۱۳۹۵

    آقای مقدسی لیتوگرافی ساخت !!! ؟؟!

مطالب پیشنهادی