ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید گوگل از قابلیت تشخیص پلیس توسط خودروهای بدون راننده حکایت دارد

هرچند خودروهای گوگل بدون راننده و بسیار هوشمند هستند، اما با این حال باید مثل تمام اتومبیل های دیگر هنگام رانندگی در خیابان قوانین را رعایت کنند، از جمله اینکه در بسیاری کشور ها طبق ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

هرچند خودروهای گوگل بدون راننده و بسیار هوشمند هستند، اما با این حال باید مثل تمام اتومبیل های دیگر هنگام رانندگی در خیابان قوانین را رعایت کنند، از جمله اینکه در بسیاری کشور ها طبق قانون رانندگی باید هنگام شنیدن صدای آژیر سریعاً با توقف در گوشه ای از خیابان مسیر عبور را باز کنید.

این موضوع البته فقط عبور آمبولانس و ماشین آتش نشانی را شامل نمی شود و حتی در مواردی ممکن است ناگهان اتوموبیل خود را میان تعقیب و گریز پلیس بیابید.

در چنین شرایطی، خودروهای امدادی با سرعت بالا حرکت می کنند و قوانین رانندگی مثل توقف پشت چراغ راهنمایی را نیز رعایت نخواهند کرد، در نتیجه اگر به این موضوع توجه نداشته باشید، می تواند عواقب ناگواری برای شما و دیگران در پی داشته باشد.

بر همین اساس گوگل یک سیستم هوشمند توسعه داده تا ماشین های بدون راننده ی این شرکت قادر باشند به شکل خودکار خودروهای امدادی مثل پلیس را از روی ظاهر ماشین و چراغ گردانش تشخیص دهند.

این سیستم ضمناً می تواند بر اساس منطقه ی جغرافیایی متفاوت عمل کند؛ برای مثال در آمریکا خودروهای پلیس به 4 چراغ چشمک زن افقی در کنار یکدیگر مجهز هستند که نور آنها آبی و قرمز است، اما این موضوع ممکن است در شهر یا کشورهای دیگر به شکلی متفاوت باشد.

اما در هر حال، ماشین خودکار گوگل به لطف راه حل سازنده می تواند خودروی امدادی را شناسایی کرده و سریعاً با کناره گیری از مسیر، راه عبور را باز کند تا یکی دیگر از نارسایی های اتوموبیل بدون راننده هم رفع شده و یک قدم به تکامل آنها نزدیک تر شویم.

البته در پایان باید توجه داشته باشید که گوگل در حال حاضر تنها پتنتی از سیستم ابداعی خود را به ثبت رسانده و این موضوع را نمی توان الزاماً به معنای اضافه شدن چنین قابلیتی در آینده ی نزدیک در نظر گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی