ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده های Kaby Lake برای تولید مک بوک پروی جدید در اختیار اپل قرار گرفته است

همانطور که می دانید اینتل عرضه ی هفتمین نسل از پردازنده های خود را با نام سری Kaby Lake آغاز کرده و این چیپست در اختیار تولید کنندگان کامپیوتر قرار گرفته تا آن را در ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

همانطور که می دانید اینتل عرضه ی هفتمین نسل از پردازنده های خود را با نام سری Kaby Lake آغاز کرده و این چیپست در اختیار تولید کنندگان کامپیوتر قرار گرفته تا آن را در ساخت محصولات خود مورد استفاده قرار دهند.

اما این موضوع تاکنون تنها تولید کنندگان کامپیوترهای دسکتاپ را شامل می شد، چرا که اینتل اعلام کرده بود هنوز نسخه ی مناسب برای لپ تاپ ها از این پردازنده آماده نشده و در نتیجه نمی توان انتظار داشت آن را در کامپیوترهای قابل حمل امسال مشاهده کنیم.

از طرف دیگر اپل پس از مدتها یک بروزرسانی قابل توجه برای لپ تاپ های مک بوک پرو در نظر گرفته و تصمیم دارد تغییرات قابل توجهی به این محصول اضافه کند.

بر اساس تاکنون تصور می شد که عرضه ی نسخه ی مناسب برای لپ تاپ از پردازنده های سری Kaby Lake به مک بوک پروهای جدید که قرار است پاییز امسال عرضه شوند نخواهد رسید.

اما خبر خوش اینکه بر اساس گزارش های دریافتی، نسخه ی مناسب برای لپ تاپ از پردازنده های Kaby Lake زودتر از پیشبینی ها آماده شده و در اختیار اپل (و دیگر سازندگان) قرار گرفته است.

macbook-pro-concept1-w600

هرچند پردازنده های سری Kaby Lake مثل نسل پیشین مبتنی بر معماری 14 نانومتری ساخته شده اند، اما به شکل مقیم از نسل دوم درگاه USB 3.1 پشتیبانی می کنند و سرعت ارسال و دریافت اطلاعات از این طریق در آنها به 10 گیگابیت در ثانیه می رسد.

برای مقایسه لازم است اشاره کنیم که در نسل پیشین برای افزایش سرعت این درگاه نیاز بود یک چیپ به دستگاه اضافه شود، در نتیجه سرعت ارسال و دریافت درگاه USB 3.1 در محصولاتی که به این چیپ مجهز نبودند (از جمله مک بوک 12 اینچی) به 5 گیگابیت محدود بود.

پردازنده های Kaby Lake علاوه بر این از تاندربولت 30 هم پشتیبانی می کنند، قابلیتی که اینتل آن را به درگاه USB نوع C اضافه کرده است، قابلیتی که با استفاده از آن می توانید این درگاه را برای انتقال ویدیوهای 4K با نرخ 60 هرتز به مانیتور یا تلویزیون ها انتقال دهید.

18054-16149-17167-14403-160609-MacBook-Render-l-l-w600

از دیگر ویژگی های نسل هشتم پردازنده های اینتل نیز می توان به بهبود عملکرد واحد پردازش گرافیکی اشاره کرد که به شکل یکپارچه درون پردازنده تعبیه شده است.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که پردازنده های Kaby Lake در 5 کلاس مختلف رده بندی می شوند که از این تعداد 2 کلاس برای مک بوک های رتینا و ایر، یک کلاس برای مک بوک پرو و دو کلاس باقی مانده هم برای سرورها و ورک استیشن های اپل در نظر گرفته شده اند.

اما برای مشخص شدن جزئیات بیشتر در مورد اینکه دقیقاً کدام مدل در کدام دستگاه به کار رفته است، لازم است تا معرفی سری جدید این محصولات منتظر باقی بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی