ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هر آنچه از کنفرانس امشب سونی انتظار داریم

سه ماه از زمانی که سونی اعلام کرد قصد دارد پلی استیشن 4 پیشرفته ای با نام رمز Neo بسازد می گذرد اما پس از آن تقریبا هیچ خبر موثق و مطمئنی در مورد قدرت ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۱

سه ماه از زمانی که سونی اعلام کرد قصد دارد پلی استیشن 4 پیشرفته ای با نام رمز Neo بسازد می گذرد اما پس از آن تقریبا هیچ خبر موثق و مطمئنی در مورد قدرت این کنسول اعلام نشده است. حالا امشب و کمتر از 12 ساعت دیگر، سونی در میدان تایمز نیویورک قصد معرفی آن را دارد.

علی رغم اخباری که از کنفرانس سونی لو رفته اند اما هنوز هم نادانسته هایی هستند که می توانند در جریان مراسم ما را شگفت زده کنند. جالب است بدانید که پلی استیشن 4 اسلیم هنوز نه تایید شده و نه وجود آن توسط مدیران سونی تایید شده اما همین حالا با پرداخت دو میلیون تومان ناقابل می توانید صاحب آن شوید.

با این حال، کوچکترین اطلاعات و تصاویری از پلی استیشن نئو در دست نیست. در ادامه لیستی از انتظارات منطقی ما را می خوانید.

پلی استیشن 4 اسلیم

ps4_slim.0-w600

همانطور که اشاره شد، پلی استیشن 4 اسلیم حقیقی است و در سراسر اینترنت صدها نفر از تجربه کاربری خود گفته اند و حتی گزارش ها و تصاویری از کنسول در ایران نیز به دست ما رسیده که نشان می دهد پلی استیشن 4 اسلیم یکی از بخش های اصلی مراسم امشب سونی است.

ژاپنی ها در کنفرانس E3 2016 هیچ سخت افزار جدیدی معرفی نکردند و همه را برای امروز نگه داشتند تا E3 صرفا به نرم افزارهای برند پلی استیشن اختصاص یابد. حالا اما تا 12 ساعت دیگر دست کم شاهد رونمایی از دو کنسول خواهیم بود که پلی استیشن 4 اسلیم یکی از آن ها است.

تمام اطلاعات سخت افزاری لازم در مورد این کنسول را به دست آورده ایم و می دانیم که ورژن اسلیم پلی استیشن 4 قرار نیست مانند اکس باکس وان اس بازی ها را به حالت 4K آپ اسکیل کند یا HDR را به بازی ها بیافزاید. تنها نکات مهمی که هنوز اطلاعاتی در مورد آن ها نداریم، تاریخ انتشار و قیمت کنسول جدید است.

پلی استیشن نئو

playstation-4-neo-750x400-w600

مایکروسافت در کنفرانس E3 2016 همه ما را با رونمایی از دو کنسول اکس باکس وان اس و اکس باکس اسکورپیو شگفت زده کرد. از ماه ها پیش که شایعه پلی استیشن قدرتمندتر شنیده می شد، مدیر برند اکس باکس گفت که مایکروسافت قصد ارائه اکس باکس 1.5 را ندارد اما به هر حال اسکورپیو معرفی شد، آن هم زودتر از پلی استیشن نئو.

امشب قطعا بخش اعظم مراسم به پلی استیشن نئو اختصاص خواهد یافت و بعید نیست که ظاهر نهایی، قیمت و زمان عرضه آن را هم متوجه شویم. برخی منابع اخیرا گفته اند که پلی استیشن نئو هفته آینده عرضه می شود در حالی که اسکورپیو دست کم تا یک سال دیگر به بازار نخواهد آمد.

گزارش های پیشین نیز به عرضه نئو در نوامبر سال جاری اشاره داشته اند. به هر حال، فارغ از قدرت سخت افزاری، قیمت و زمان عرضه می توانند مهم ترین برگ های برنده سونی در برابر «قدرتمندترین کنسول دنیا» باشد که مایکروسافت در حال ساخت آن است.

دوال شاک جدید برای پلی استیشن های جدید

ps4slim-ds4-800x420-w600

همراه با پلی استیشن 4 اسلیم و به احتمال تقریبا صد در صد، پلی استیشن نئو همراه با دوال شاک های جدیدی عرضه می شود که شاید بارزترین مولفه ظاهری شان نوار رنگی روی تاچ پد باشد.

چهار دکمه مثلث، مربع، ضربدر و دایره به همراه دکمه های Share ،Options و تغییر جهت نیز تغییر رنگ داده اند و حالتی خاکستری به خود گرفته اند. اما اینکه چه تغییراتی درون کنترلر رخ داده و دقت تا چه حد بالاتر رفته را باید منتظر باشیم تا از زبان سونی بشنویم.

پلی استیشن وی آر

3022752-psvr_s_04_1458057143-w600

زمان عرضه نزدیک است. تا یک ماه دیگر هدست واقعیت مجازی سونی قرار است به بازار عرضه شود و سونی یک بار دیگر فرصت دارد تا در کنفرانسی اختصاصی برای برند پلی استیشن، میلیون ها دارنده پلی استیشن 4 را قانع کند که هدست واقعیت مجازی اش را بخرند.

مهم نیست که کدام یک از پلی استیشن ها را دارید و اصلا می خواهید یکی از دو کنسول جدید را بخرید یا نه، در هر صورت پلی استیشن وی آر روی همه پلی استیشن 4 ها کار می کند. مهم حالا بازی هایی است که عطش خرید هدست را ایجاد می کنند.

بازی ها

RDR1-w600

شاید مهم ترین چیزی که انتظارش را می کشیم رونمایی از نسخه جدید Red Dead توسط راک استار باشد. گرچه رونمایی از Red Dead Redemption Remaster بسیار واقع گرایانه تر است اما راک استار از 3 سال پیش که GTA V را عرضه کرد، هیچ عنوان جدیدی را نمایش نداده.

تا پیش از این، راک استار به فاصله سه ساله، نسخه های جدیدی از GTA و Red Dead را معرفی و عرضه می کرد و اگر بگوییم GTA Online باعث تاخیر شده، منطقی است که حداقل یک ریمستر از RDR را امشب ببینیم.

انتخاب بازی های خوش گرافیکی که مردم را به خرید کنسول های جدید علاقه مند کند قطعا از اولویت های سونی هستند و بعید است که شاهد هنرنمایی بازی های مستقل و ایندی باشیم.

در هر صورت، کنفرانس را امشب با وبلاگ نویسی زنده دیجیاتو دنبال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Behnam Mohammedpour
    Behnam Mohammedpour | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    خدا حسودا رو از زمین بر ندار

  • mmnacr
    mmnacr | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    خدایا ps4 neo معرفی نشه

  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    اوفففف

مطالب پیشنهادی