ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اداره هوانوردی فدرال آمریکا و احتمال ممنوعیت گلکسی نوت 7 در پروازهای هوایی

هفته گذشته بود که سامسونگ برای جمع آوری 2.5 میلیون موبایل گلکسی نوت 7 موجود در بازار فراخوان داد؛ فبلت پرچمداری که حداقل 35 واحد از آن هنگام شارژ دچار آتش سوزی و انفجار شده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

هفته گذشته بود که سامسونگ برای جمع آوری 2.5 میلیون موبایل گلکسی نوت 7 موجود در بازار فراخوان داد؛ فبلت پرچمداری که حداقل 35 واحد از آن هنگام شارژ دچار آتش سوزی و انفجار شده و در آخرین سانحه، اتاق یک هتل را به صورت کامل به آتش کشید. حالا در راستای همین مسئله، اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) می گوید که هنوز تصمیمی قطعی در رابطه با امکان آوردن موبایل های نوت 7 سامسونگ به هواپیما اتخاذ نکرده است.

وب سایت Gizmodo اخیراً با اداره هوانوردی فدرال، اداره امنیت حمل و نقل (TSA) و اکثر خطوط هواپیمایی بزرگ ایالات متحده ارتباط برقرار کرده و از آنها پرسیده که آیا آوردن موبایل های گلکسی نوت 7 به داخل هوایپما ممنوع خواهد شد یا خیر. سازمان هوانوردی فدرال آمریکا نیز در پاسخ به این پرسش اعلام کرده که گرچه هنوز تصمیمی قطعی اتخاذ نشده اما هرگونه فراخوان رسمی برای تعویض باتری دستگاه هایی این چنینی، احتمالاً ممنوعیت حمل آنها در پرواز را به دنبال خواهد داشت.

یکی از سخنگویان FAA به تازگی گفته است: «اداره هوانوردی فدرال و وزارتخانه امنیت مواد خطرناک در حال کار روی راه حلی برای کنار زدن این مشکل هستند. اگر تولیدکننده فراخوانی برای دستگاه صادر کرده، خدمه هواپیما و مسافران نمی توانند باتری های فراخوان داده شده یا هر وسیله الکترونیکی که این باتری ها را در خود جای می دهد را به کابین هواپیما بیاورند یا آن را در کیف خود حمل کنند.»

note7-explode-australia-1

ناگفته نماند که سامسونگ در حال حاضر فراخوان جمع آوری واحدهای ابتدایی نوت 7 را اعلام کرده، اما این کمپانی کره ای روند درست چنین کاری را طی نکرده است که سبب شده ناهماهنگی هایی میان سازمان های مختلف پیش آید. در واقع برای فراخوان جمع آوری در ایالات متحده، لازم است پای کمیسیون امنیت محصولات مصرف کنندگان این کشور نیز به ماجرا باز شود اما سامسونگ چنین کاری نکرد. بنابراین حالا ادارات فدرال ایالات متحده مانند FAA هنوز نمی دانند باید چه تصمیمی درباره این اتفاق اتخاذ کنند.

سامسونگ در حال حاضر 1 میلیون واحد از گلکسی نوت 7 را در سراسر جهان به فروش رسانده و حاضر است تمام دیوایس های ابتدایی این فبلت را جمع آوری کرده و به ازای آن، مبلغ پرداختی را به خریداران بپردازد یا طی چند هفته، واحدی جدید در اختیارشان بگذارد. با این حال به دلیل عدم هماهنگی با کمیسیون امنیت محصولات مصرف کنندگان ایالات متحده، هنوز بسیاری از واحدهای نوت 7 در خرده فروشی های سراسر آمریکا به فروش می رسند.

باید افزود که هیچ یک از خطوط هواپیمایی ایالات متحده برنامه ای برای ممنوعیت ورود فبلت پرچمدار سامسونگ به هواپیماهای خود ندارند. آلاسکا ایرلاین، ساوث وست ایرلاین و آمریکن ایرلاین از جمله این هواپیمایی ها به شمار می روند. اما اگر FAA تصمیم به ممنوعیت موبایل مورد اشاره بگیرد، تمام هواپیمایی ها نیز مجبور به پیروی از این قانون خواهند بود

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • مهرداد علیخانی
    مهرداد علیخانی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    واقعا حق دارن. احتمال 1 در 1000 اگر اتفاقی تو هواپیما بیفته جون صدها نفر اون بالا و حتی روی زمین اگر هواپیما روی یک شهر سقوط کنه به خطر میفته

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی