ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل آیفون ۷ و ۷ پلاس را معرفی کرد؛ ضدآب، دوربین دوگانه و خداحافظی با درگاه هدفون

مراسم های اپل همواره به این گونه هستند که ابتدا چند دقیقه ای صرف مرور کردن اتفاقات ماه های گذشته می شود و اکنون نیز تیم کوک در حال همین کار است، اما حساب کاربری ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۵۱

مراسم های اپل همواره به این گونه هستند که ابتدا چند دقیقه ای صرف مرور کردن اتفاقات ماه های گذشته می شود و اکنون نیز تیم کوک در حال همین کار است، اما حساب کاربری اپل در توییر، به اشتباه توییت مربوط به رونمایی رسمی را ارسال کرد و تنها چند ثانیه بعد آن را حذف نمود.

همین چند ثانیه البته کافی بود تا تصویر موبایل های اپل در اینترنت منتشر شود. آنچه در فوق می بینیم، تفاوتی با نمونه هایی که چینی ها با دستگاه های CNC می ساختند ندارد و می توان دید که تمام شایعات پیشین، حقیقت داشته اند.

با این حال مدل پلاس، به دوربینی دوگانه مجهز گشته و بالاخره اپل هم به جمع سازندگانی پیوست که از ماژول های دوگانه دوربین در موبایل های خود استفاده می کنند. در حال حاضر تنها از روی تصاویر می توان گفت که دو لنز، در کنار هم قرار گرفته اند در حالی که آیفون ۷ استاندارد که نمایشگری کوچک تر و ۴.۷ اینچی دارد، به ماژول دوربین بزرگتر از آیفون سال پیش مجهز گشته است.

به طور کلی ولی طراحی هر دو موبایل تفاوت چندانی با آیفون 6 و 6s ندارد. اپل در واقع همانطور که شایعات پیشین اشاره کرده بودند، تنها خطوط سیستم آنتن دهی موبایل هایش را اندکی جا به جا کرده و حالا این خطوط به جای زیر لنز دوربین، در بالای آن قرار گرفته است.

iphone7.0

اما ویژگی دیگری که اپل در توییتر آن را چند دقیقه پیش از رونمایی از آیفون افشا کرد، اضافه شدن ویژگی مقاومت در برابر آب است.

این طور که از تصاویر به نظر می رسد، اپل به ویژگی مقاومت آیفون در برابر آب اطمینان بالایی دارد. در نتیجه کاربر می تواند بدون نگرانی از آن در زیر باران استفاده کند. از سوی دیگر اپل اشاره می کند که دوربین آیفون اکنون قادر است زوم 2x اپتیکال را به ارمغان آورد و موبایل های تازه این شرکت قادر هستند عمر باتری بهتری را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

اپل همچنین خبر می دهد که آیفون های جدیدش از تاریخ ۱۶ سپتامبر - ۲۶ شهریور ماه به فروش خواهند رسید. هر چند که کاربران می توانند آیفون های ۷ و ۷ پلاس را از همین امروز پیش خرید کنند.

Screen Shot 1395-06-17 at 22.35.10-w600

اما به سراغ تغییرات جدید در آیفون ۷ برویم. کلید هوم به شکل کامل بازطراحی شده و حالا یک موتور لرزشی کوچک (Taptic Engine) در آن جای گرفته است. به این شکل که دیگر قرار نیست خود کلید هوم، رفت و آمدی به پایین و بالا داشته باشد. در عوض، موتور لرزشی این حس را برای شما شبیه سازی می کند که گویی روی کلید هوم کلیک کرده اید.

این همان راهکاری است که اپل پیشتر در ترک پد مک بوک پروی اخیر خود استفاده کرده بود.

اما اپل توضیحاتی جامع را در خصوص دوربین های آیفون ۷ نیز ارائه داد. برای مثال اکنون دوربین آیفون ۷ استاندارد، به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده؛ قابلیتی که تا کنون صرفا مختص مدل های پلاس بود. این در حالیست که گشودگی دیافراگم هم به F/1.8 رسیده که باعث می شود نور بیشتری به سنسور برسد. در واقع اپل می گوید که آیفون 6s از دوربینی بهره می برد که دیافراگم آن F/2.2 بود و حالا نور رسانی به سنسور تصویر برداری ۵۰ درصد افزایش یافته است.

Screen Shot 1395-06-17 at 22.52.13-w600

با این حال رزولوشن تصویر برداری یکسان باقی مانده اما اپل می گوید که سنسور ۱۲ مگاپیکسلی به کار رفته در آیفون ۷، جدید است و به طور کلی دوربین این موبایل سرعتی ۶۰ درصد بیشتر از موبایل سال پیش دارد در حالی که ۳۰ درصد هم بهینه تر است.

Screen Shot 1395-06-17 at 22.54.55-w600

اپل خبر می دهد که یک چیپ جدید برای پردازش تصاویر را در آیفون قرار داده که به بهبود عملکرد دوربین یاری می رساند. از سوی دیگر آیفون ۷ مشمول یک فلاش چهارگانه شده است که می تواند به ثبت تصاویر با کیفیتی بهتر در محیط های کم نور یا بی نور کمک کند و البته از فلاش به کار رفته در مدل سال قبل، ۵۰ درصد بیشتر نور تولید می کند.

اما به روز رسانی اصلی مربوط به دوربین دوگانه به کار رفته در آیفون ۷ پلاس است. همانگونه که در فوق گفتیم، اپل می گوید که سیستم دوربین دوگانه به کاربر اجازه می دهد تا بتواند تا 2x زوم اپتیکال داشته باشد بدون اینکه کیفیت کوچک ترین تغییری کند.

Screen Shot 1395-06-17 at 23.04.40-w600 Screen Shot 1395-06-17 at 23.04.45-w600

یکی از لنزها ۲۸ میلیمتری و برای ثبت تصاویر واید است و اپل می گوید که سوییچ کردن میان دو دوربین کاری بسیار آسان در آیفون ۷ پلاس است. صرفاً کافیست روی 1x یا 2x  ضربه بزنید. لازم به اشاره است که هر دو لنز با همکاری یکدیگر عمق‌ میدانی مشابه آنچه در دوربین‌ های DSLR شاهد هستیم را ارائه می‌دهند. شما در آیفون ۷ پلاس می توانید تا 10x زوم داشته باشید اما صرفا تا 2x کیفیت کاهش نخواهد یافت و پس از آن، عملیات زوم به شکل نرم افزاری انجام می شود.

هر دو موبایل از نمایشگرهایی به روز رسانی شده برخوردار بوده که از صفحه نمایش آیفون قبلی ۲۵ درصد روشن تر است در حالی که اپل می گوید نمایشگر تازه می تواند رنگ ها را با وضوح بالاتری به نمایش کشد. طبیعتاً هر دو موبایل به تکنولوژی 3D Touch در صفحه نمایش خود مجهز هستند.

با این حال اپل رزولوشن تصویر را افزایش نداده است. رزولوشن تصویر آیفون ۷ به ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل می رسد در حالی که رزولوشن تصویر آیفون ۷ پلاس برابر با ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است.

Screen Shot 1395-06-17 at 23.12.15-w600

همانگونه که ماه هاست می دانیم، آیفون ۷ به یک درگاه ۳.۵ میلیمتری هدفون مجهز نیست. به جای این درگاه، اپل یک اسپیکر ثانویه در موبایل خود جای داده و حالا خبر می دهد که آیفون های ۷ و ۷ پلاس، هر دو مجهز به اسپیکرهای استریو شده اند.

Capture 2

هدفونی که در جعبه آیفون ها قرار گرفته هم به درگاه Lightning مجهز شده و از این طریق به موبایل یاد شده متصل می گردد. خبر تقریباً خوب اینکه اپل این بار آداپتور یا همان مبدل Lightning به درگاه ۳.۵ میلیمتری را در جعبه آیفون قرار می دهد.

در کنار هدفون های مجهز به پورت لایتنینگ، اپل هدفون های کاملاً بی سیمی توسعه داده و نام «AirPods» را برای آنها انتخاب کرده است. هدفون بی سیم اپل هوشمند است و این هوشمندی را مدیون سنسورهای خود است. به گونه ای که هدفون می تواند تشخیص دهد که چه زمان در گوش شما قرار گرفته است.

Screen Shot 1395-06-17 at 23.12.55-w600

Screen Shot 1395-06-17 at 23.12.40-w600

اپل می گوید که AirPods از ۵ ساعت عمر باتری برخوردار بوده و جعبه آن هم به گونه ای طراحی شده تا یک باتری در آن جای گیرد. بر همین اساس، می توانید با استفاده از شارژری که همان جعبه باشد، تا ۲۵ ساعت از آنها استفاده کنید. هدفون های بی سیم اپل در انتهای اکتبر با قیمت ۱۶۹ دلار عرضه می شوند.

Screen Shot 1395-06-17 at 23.30.40-w600

آیفون ۷ و ۷ پلاس به چیپست مجتمع «A10 Fusion» مجهز شده اند که ۴۰ درصد از A9 سریع تر است. در این چیپست مجتمع اپل یک پردازشگر گرافیکی را هم قرار داده که آن نیز ۵۰ درصد از پردازشگر گرافیکی A9 سریع تر گزارش می شود. اپل همچنین در رویداد خود عنوان کرد که آیفون های جدید، بالاترین عمر باتری را در میان کل آیفون هایی که تا کنون توسعه یافته اند دارند. به طور کلی عمر باتری آیفون ۷ حدود ۲ ساعت از آیفون 6s بیشتر است.

اپل می گوید که نسخه پایه آیفون ۷، با حافظه ۳۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد و قیمتی ۶۴۹ دلاری دارد. این در حالیست که بالاترین نسخه، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داشته و ۸۴۹ دلار قیمت دارد. آیفون ۷ پلاس اما گران تر از پلاسِ نسل قبل شده و حالا مدل پایه آن برابر با ۷۶۹ دلار است و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی اش ۹۶۹ دلار قیمت گذاری شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (46 مورد)
  • aminamini
    aminamini | ۲۴ شهریور ۱۳۹۵

    گوشی گوشت کوبی های خیلی قدیمی نوکیا هم کاملا ضد آب و ضد گرد و غبار بودن و جک هدفونم نداشتن چیزایی که برای اپل نواوریه برای نوکیا خاطرست.خخخخخخخ

  • محمد علی
    محمد علی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

    لعنت بر دیجیاتو.اومدم میبینم مطلبی رو که تا حالا باز نکردم لایک یا دیس لایک کرده.یکی و دو تا هم نه

  • pooria .ka
    pooria .ka | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

    حالا صبر کنیم ببینیم این منفجر میشه یا نه اگه تا عید بیاد و مشکل نداشته باشه مقبوله خداکنه جانبیاش تو ایران گیر بیاد مثلا داک لیتنینگ ایفون و... فکر کنم مدلای اس هم براش بیاد ایفون هرچی ساخته نسخه اسش هم داده مثلا هفت اس اما خب چیز دیگه ای هم نداره رو کنه لامصب به حافظه رم هم که اعتقاد نداره مثلا رمش چار یا شیش همیشه دو زده با یک الانم برای دوربینش رمش سه کرده برا مدله پلاس ،ولی خوشم میاد هنوز مدل کوچیکم میزنه مثلا چهار و هفت اینچیش گوشیه کوچیک هنوزم چیز دیگه ایه سبک خوش دسته راحت توجیب جا میشه اگه دوربینش پیکسلش بالاتر بود بهتر بود مثلا شونزده حتما هفت بر میداشتم اما خب دوربین دوگانه تاحالا نداشتم میخام ببینم چه جوریه

  • kasra_sh
    kasra_sh | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

    IPhone 6 دارم، دلم میخاست 7 یه چیز بهتر میبود که گوشیمو عوض میکردم باهاش،حالا که دلسرد شدم ازش یا صبر میکنم تذ سال دیگه یا گلکسی جدید که اومد رو میگیرم

    • shayan rashidian
      shayan rashidian | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

      لابد گلگسی جدیدم ته بیاد اونم منفجر میشه

  • محمد عامری
    محمد عامری | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

    رنگ مشکی براق به معنای واقعی بده. برای اینکه فلز براق بشه باید یه لایه رنگِ بسیار کلفت روی فلز باشه که بتونه انعکاس خوبی رو انجام بده ، همین باعث میشه که آیفون جدید نتونه حسه فلزی بودن رو خوب انتقال بده و بدتر، راحت اون لایه رنگ خش بیوفته که خوده اپل هم به این موضوع اشاره کرد. رنگ مشکی هم به نظره من برای این اومد که اون خط آنتن دهی رو پوشش بده و زشت بودن اون رو کمی لاپوشونی کنه. دکمه جدید هم فکر نکنم حسه خوبی رو انتقال بده با توجه به اینکه دکمه مکانیکی واقعا عملکرد خوبی رو داشت. شاید کمی زیاده روی باشه ولی دوربین دوگانه اپل اصلا خوب نیست و گیج کنندست، اینکه یه بار فشار بدی یه عکس واید بگیره و اگه دوبار فشار بدی یه عکسه تله اصلا کار آمد نیست( شرط میبندم کمتر کسی اون دکمه رو دوبار فشار بده )
    در کل میتونم بگم در این چند روزه هیچ شرکتی موبایله خوبی رو معرفی نکرده.

    • میلاد محمدلو
      میلاد محمدلو | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

      فقط فقط باید منتظر ورود منجی عالم فناوری موبایل،نوکیا با بهترین سیستم عامل جهان(اندروید)باشیم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی