ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل علاوه بر حذف جک هدفون، دکمه فیزیکی Home را نیز از آیفون 7 کنار گذاشت

اپل چند دقیقه قبل از آیفون 7 رونمایی کرد، و دیدیم که علاوه بر حذف جک 3.5 میلیمتری هدفون، دکمه مکانیکی Home نیز از این اسمارت فون حذف گشته، و به جای آن از دکمه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۳:۱۱

اپل چند دقیقه قبل از آیفون 7 رونمایی کرد، و دیدیم که علاوه بر حذف جک 3.5 میلیمتری هدفون، دکمه مکانیکی Home نیز از این اسمارت فون حذف گشته، و به جای آن از دکمه ای لمسی حساس به فشار استفاده شده. حال برای اطلاع کاربر از عملکرد دکمه، به جای اینکه با جابجایی مکانیکی روبرو باشیم، موتور Taptic Engine بازخورد لازم را به کاربر منتقل می سازد.

گفتنی است لرزش های متنوع این دکمه می تواند برای اعلان هایی همچون پیام متنی یا تماس استفاده شود، ضمن اینکه تولیدکنندگان شخص ثالث نیز قادر خواهند بود بازخوردهای مخصوص به خود را از طریق Taptic Engine API طراحی نمایند.

این دکمه Home جدید به گونه ای مهندسی شده که مشابه با دیگر محصولات اپل عمل کند، اما قابلیت های دیگری را نیز به آن اضافه نماید. کاربران می توانند با فشردن آن عملیات مختلفی را انجام دهند.

گفتنی است همانند معرفی Click Wheel در آیپاد یا تاچ پد مجهز به فورس تاچ در MacBook، این دکمه Home نیز عملکردهای بیشتری را نسبت به دکمه مکانیکی قبلی ارائه خواهد کرد.

طبق اظهارات اپل، قابلیت Apple Pay به همراه TouchID هنوز هم فعال خواهد بود و می توان از دکمه Home جدید برای فراخوانی Siri در کنار دیگر قابلیت ها بهره گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pooria .ka
    pooria .ka | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

    ای بابا شانس نداریم من تو عمرم هنوز از کلید فیزیکی استفاده نکردم یه سامسونگ تب دو داشتم اونم دکمه فیزیکی نذاشت ولی حالا اینم چیز جالبیه

  • masih
    masih | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

    یا حضرت تغییرات

  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

    واقعا آیفون بسیار عالی هست.

مطالب پیشنهادی