ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و آموزش برنامه نویسی با زبان سوییفت در 100 مدرسه منتخب ایالات متحده

کمپانی اپل طی رویداد امشب خود علاوه بر رونمایی از دستگاه های جدیدش، اطلاعات جالب دیگری نیز با طرفداران به اشتراک گذاشتو تیم کوک، مدیر عامل اپل در بخش های آغازین کنفرانس روی استیج آمد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۳:۱۰

کمپانی اپل طی رویداد امشب خود علاوه بر رونمایی از دستگاه های جدیدش، اطلاعات جالب دیگری نیز با طرفداران به اشتراک گذاشتو تیم کوک، مدیر عامل اپل در بخش های آغازین کنفرانس روی استیج آمد و از برنامه های خود برای کمک به بهبود مدارس و سیستم های آموزشی رونمایی کرد.

اپل در حال حاضر اسپانسر رسمی ConnectED به شمار می رود؛ سازمانی ملی که توسط باراک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا راه اندازی شد و برنامه دارد تا به کمک کمپانی های بزرگ فعال در زمینه تکنولوژی، وضعیت آموزش در مدارسی خاص را بهبود بخشد. حالا کوک می گوید که اپل به 114 مدرسه در سراسر ایالات متحه کمک مالی کرده، آیپدهای خود را به دست 4500 معلم و 50 هزار دانش آموز رسانده و یک اپل تی وی در تمام کلاس های این مدارس قرار داده است.

اما نکته مهم تر از این، آن است که به گفته کوک، 100 عدد از این مدارس از این پس زبان برنامه نویسی محبوب اپل، یعنی سوییفت را به دانش آموزان آموزش خواهند داد. مدارس برای آموزش این زبان برنامه نویسی، از نرم افزار PlayGround استفاده خواهند کرد که ابزاری برای آموزش ساده برنامه نویسی به کودکان به شمار می رود. ناگفته نماند که سوییفت یکی از اصلی ترین زبان های برنامه نویسی برای اپلیکیشن های آیفون به شمار می رود.

گذشته از این، همانطور که پیش تر نیز برایتان نوشتیم، اپل از قابلیت همکاری همزمان روی مستندات اپلیکیشن iWork رونمایی کرده که نه تنها در ادارات و محیط های کاری کاربرد دارد، بلکه به کودکان کمک خواهد کرد تا به کمک هم کلاسی هایشان روی پروژه های خاصی به صورت همزمان همکاری کنند. اما گذشته از تمام برنامه های خیرخواهانه اپل، مسلماً چنین حرکاتی، تبلیغات خوبی برای اپل به حساب می آید و به نظر می رسد اهالی کوپرتینو در حال تربیت نسل بعدی طرفداران محصولات خود هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • مهدی ربانی
    مهدی ربانی | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

    آموزش برنامه نویسی و ساخت بازی های رایانه ای
    ویژه ی کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 15 سال
    به صورت عمومی و خصوصی
    تماس بگیرید: 09354395630

  • alireza alpanah
    alireza alpanah | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

    دارن توی خارج به دانش اموزاشون از همین سنین کم برنامه نویسی یاد میدن اونوقت من بدبخت که 14 سالمه و بر نامه نویسی علاقه دارم و حتی توی مدرسه نمونه دولتی هستم خودم دارم میرم دنبالش.نکته جالب اینجاس که حتی کلاس های کامپیوترمون هم خیلی پیش پا افتادس و توی سال جدید هم باید درس های بدرد نخوری مثل آمادگی دفاعی بخونم(خدایی من متوجه نمیشم این به چه درد من میخوره? )
    به هر حال مرسی از دیجیاتو

  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

    فکر کنید سایپا و ایرانخودرو مثل اپل بخواهند عمل کنند.
    مثلا ما به ۱۱۴ تا مدرسه کمک هزینه داده ایم و به ۴۵۰۰ معلم پراید داده ایم و قرار است به ۵۰هزار دانش آموز که گواهینامه رانندگی را در سن ۱۸ سالگی بگیرند پراید دهیم.
    وهمچنین در مدارس پریدن بیرون از ماشین را در هنگام تصادف یا نقص فنی را آموزش میدهیم.
    ما میتوانیم. ما کشوری کاملا مستقل هستیم. پس همگی پیش به سوی مرگهای ناخواسته.

  • shayan rashidian
    shayan rashidian | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    بیا اینا داخل کشورشون میخوان برنامه نویسی به بچه ها شون یاد بدنند اون وقت ما باید تاریخ عرب ها را بخوانیم?????

    • مهدیار
      مهدیار | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

      اخه چرا حرف مفت می زنی، ما دینی و عربی زبان دینمون رو می خونیم، اما متأسفانه یه عده بیشعور مثل شما برداشت می کنند که این مال اعرایه، اما هیچ ربطی نداره

مطالب پیشنهادی