ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با قابلیت های برتر ماژول دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس آشنا شوید

اپل امشب از آیفون 7 و مدل پلاس آن رونمایی کرد، موبایل هایی که باعث می شوند اپل تا مدتی از اتهام «فقدان نوآوری» بیرون رود. همان طور که دیدید، آیفون 7 پلاس از ماژول دوربین ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۳:۵۸

اپل امشب از آیفون 7 و مدل پلاس آن رونمایی کرد، موبایل هایی که باعث می شوند اپل تا مدتی از اتهام «فقدان نوآوری» بیرون رود. همان طور که دیدید، آیفون 7 پلاس از ماژول دوربین دوگانه برخوردار شده، اما چیزی که این موبایل را از دیگر نمونه های مشابه در بازار متمایز می سازد، قابلیت های پیشرفته تعبیه شده در این ماژول دوربین است.

iphone7-camera-5

با استفاده از این فناوری، کاربر قادر خواهد بود بزرگنمایی اپتیکال را انجام دهد، ضمن اینکه عمق میدان کمتر باعث محو شدگی بیشتر پس زمینه و زیباتر شدن تصاویر خواهد شد. همچنین فوکوس انتخابی به شیوه ای شبیه به محصولات لیترو انجام می شود.

طبق اظهارات اپل، در آیفون 7 پلاس زوم اپتیکال دو برابری ممکن خواهد بود، که اگرچه خیلی زیاد نیست، اما در مقایسه با فقدان این قابلیت در دیگر موبایل های موجود در بازار، ویژگی خوبی محسوب می گردد. حداکثر زوم دیجیتال در رزولوشن های مختلف به 10 برابر می رسد.

اما اپل چگونه زوم اپتیکال را بدون لنزهای بزرگ ارائه می دهد؟ پاسخ این است که آنها از دو دوربین، یکی با لنز معمولی (28 میلیمتر شبیه به لنز آیفون 6s) و دیری با لنز تله فتو بهره می گیرند. پردازشگر تصویر، عکس های به دست آمده از دو دوربین را با یکدیگر ترکیب نموده و نتیجه نهایی را با بزرگنمایی ارائه می کند.

iphone7-camera-6

ایده به کار گیری از دوربین های دوگانه به این ترتیب، ابتدا توسط گوگل و موویدیوس تحت پروژه تانگو به اجرا درآمد، و سپس توسط هواوی و ال جی به کار گرفته شد، اما هیچکدام از این شرکت ها نتوانستند از فناوری مذکور به شیوه اپل استفاده کنند و اگرچه هوآوی قابلیت فوکوس انتخابی و عمق میدان کم را پیاده ساخت، اما از زوم اپتیکال بهره نگرفت.

گفتنی است دوربین به کار رفته در آیفون 7 پلاس برتری های دیگری نیز نسبت به ماژول دوربین آیفون 7 دارد. این قطعه از لرزشگیر اپتیکال، لنز سریع تر با گشودگی دیافراگم f/1.8، چهار LED فلاش با ارائه نور بیشتر به میزان 50 درصد، و حسگری برای کاهش لرزش نور محیط های داخلی استفاده می کند، ضمن اینکه گستره رنگ های به کار رفته در آن نیز بیشتر خواهد بود.

یکی از ویژگی های مهم API جدید دوربین اپل، پشتیبانی از فرمت خام یا RAW است که قطعاً مورد توجه دوستداران عکاسی قرار خواهد گرفت.

iphone7-camera-4

در هر دو اسمارت فون اپل از پردازشگر تصویر جدیدی استفاده شده که سرعت آن دوبرابر نسبت به نسل قبل بیشتر است، و امکان عکسبرداری در زمان 25 میلی ثانیه را فراهم می سازد. این حسگر 30 درصد بهره وری بیشتر و 60 درصد سرعت بالاتری دارد، ضمن اینکه حساسیت آن نسبت به نور نیز افزایش یافته.

لازم به ذکر است طی مراسم رونمایی، اپل نمونه تصاویر ثبت شده آیفون های 2016 را که توسط عکاسی حرفه ای گرفته شده بود، به نمایش گذاشت. طبق نظر کارشناسان، تصاویر فوق از جزئیات سایه و روشن بسیار خوبی برخوردار بوده و نویز آنها در محیط کم نور، بسیار کمتر از قبل بود، اما بهتر است برای نتیجه گیری نهایی، منتظر بمانیم تا این موبایل ها در اختیار متخصصین سایت های عکاسی قرار بگیرد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • بیژن
    بیژن | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

    زوم به چه درد میخوره آخه. اونم 2x

  • mohsen
    mohsen | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

    کاش دوربینش بیرون نزده بود

مطالب پیشنهادی