ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تقاضا برای هدست پلی استیشن وی آر از پلی استیشن وان پیشی گرفت

مطمئنا بسیاری از بازیکنان منتظرند که دست شان به پلی استیشن وی آر، هدست واقعیت مجازی سونی برسد تا بتوانند این تکنولوژی نوپا را با تمامی کم و کاستی هایش تجربه کنند. پیش فروش بالای هدست سونی ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

مطمئنا بسیاری از بازیکنان منتظرند که دست شان به پلی استیشن وی آر، هدست واقعیت مجازی سونی برسد تا بتوانند این تکنولوژی نوپا را با تمامی کم و کاستی هایش تجربه کنند. پیش فروش بالای هدست سونی تا به امروز چندان غیر منتظره نبوده، اما نکته عجیب این است که تقاضا برای این هدست از اولین کنسول خانواده پلی استیشن هم پیشی گرفته. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می کنند باید چندین سال به واقعیت مجازی فرصت داد تا بتواند در صنعت ویدیو گیم خودی نشان دهد.

پلی استیشن یک امروزه از آن کنسول های کلاسیک و  تکرار نشدنی به شمار می رود. حتی در نسل خودش که با رقیبانی چون نینتندو 64، آتاری جگوار و سگا ساترن سر و کله می زد هم پیروز میدان بود. جالب است که بدانید حتی خود طراح ساترن هم شیفته پلی استیشن شده بود؛ اما با این حال، پلی استیشن وی آر تا به این لحظه موفق شده گیمرهای بیشتری را نسبت به این کنسول ماندگار به سمت خود جذب کند.

PSVR_08.0.0

اخبار مربوط به تقاضا برای پلی استیشن وی آر از زبان شوهی یوشیدا، رئیس بخش پلی استیشن منتشر می شوند. البته این اخبار هیچ گاه شامل آمار کامل و اعداد و ارقام نبوده اند و یوشیدا همواره به یک سری مقایسه های ساده با سایر محصولات سونی بسنده کرده. اما هر بار که این هدست واقعیت مجازی برای پیش فروش قرار گرفته، موجوی اش به سرعت به اتمام رسیده. بنابراین می تواند مطمئن بود که تقاضا برای هدست پلی استیشن وی آر بسیار بالا است.

متاسفانه به دلیل در دسترس نبودن آمار، نمی دانیم که فروشگاه هایی چون آمازون و یا گیم استاپ در انبار شان چه تعداد پلی استیشن وی آر ذخیره کرده اند. سران سونی در ابتدا از بابت فروش این هدست نگران بودند، زیرا تکنولوژی واقعیت مجازی بیش از حد جدید بود و احتمال می دادند که کاربران تمایلی به خرید این هدست از خود نشان ندهند. حتی بسیاری از عناوین انحصاری واقعیت مجازی هم بازی هایی کوتاه و آرکید مانند اند و بیشتر به یک سری دمو تکنیکی برای این هدست شبیه می مانند.

اما با تمام این تفاسیر، تقاضا برای پلی استیشن وی آر بالا است. یکی از مهم ترین دلایل این تقاضای بالا را می توان قیمت کمتر هدست سونی در قیاس با رقیبانش دانست. در حالی که آکیلس ریفت و اچ تی سی وایو به ترتیب 600 و 800 دلار قیمت گذاری شده اند، مشتاقان تجربه واقعیت مجازی می توانند هدست سونی را با قیمت 400 و یا 500 دلار تهیه کنند. بنابراین می توان با اطمینان گفت که در رقابت هدست های واقعیت مجازی، قیمت فاکتوری بسیار مهم است که تا به این جای کار، پلی استیشن وی آر را به پیش انداخته.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ناصر
    ناصر | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    عشق است سونی

مطالب پیشنهادی