ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست واقعیت مجازی مستقل Vision آلکاتل به چیپست اگزینوس سامسونگ مجهز است

سامسونگ یکی از بهترین هدست های واقعیت مجازی را تحت قالب Gear VR به بازار عرضه کرده، و حال قصد دارد چیپست های خودش را نیز به دیگر تولیدکنندگان ارائه نماید. در همین راستا به تازگی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

سامسونگ یکی از بهترین هدست های واقعیت مجازی را تحت قالب Gear VR به بازار عرضه کرده، و حال قصد دارد چیپست های خودش را نیز به دیگر تولیدکنندگان ارائه نماید. در همین راستا به تازگی مشخص شده هدست واقعیت مجازی مستقل آلکاتل تحت عنوان Vision از چیپست اگزینوس 7420 ساخت سامسونگ با هشت هسته پردازشی بهره می گیرد.

گفتنی است این چیپ مجتمع که پردازشگر گرافیکی Mali-T760 را به همراه دارد، برای اولین بار در موبایل های گلکسی S6 و مدل Edge آن به کار گرفته شد، و با توجه به عملکرد خوبش در گلکسی نوت 5 نیز تعبیه گشت.

در مورد دیگر مشخصات سخت افزاری Alcatel Vision علاوه بر چیپست اگزینوس 7420 می توان به 3 گیگابایت رَم، 32 گیگابایت حافظه داخلی، دو نمایشگر 3.8 اینچی امولد (هرکدام با رزولوشن 1200×1080) و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

Alcatel-Vision-VR-Headset

البته هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد پلتفرم مورد استفاده در این گجت وجود ندارد، اما ظاهراً قیمت آن بین 500 تا 600 یورو خواهد بود.

لازم به ذکر است پیش از این کمپانی DeePoon نیز از همین چیپست برای ساخت هدست مستقل واقعیت مجازی M2 با مشخصاتی مشابه Alcatel Vision استفاده کرده. بنابراین به نظر می رسد برندهای مختلف استفاده از چیپ های مجتمع ساخت سامسونگ را به دیگر راهکارهای موجود در بازار برای ساخت هدست های واقعیت مجازی مستقل ترجیح می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • soheil abbasi
    soheil abbasi | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    میگم یه این داره باسامسونگ همکاری میکنه ، یه وقت منفجر نشه .

    این اگه منفجر بشه ، چشم و صورت و باهم نابود میکنه هااااااا .

    از من گفتن بود ...

  • رضا H
    رضا H | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    آها راستی اینم بگم سامسونگ خدااااس ،با خدای دیجیتال در نیفتیید

  • رضا H
    رضا H | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    ای دوستان ،آلکاتل که مال نوکیااس و اوناام هم که از چیپ های سامسونگ استفاده کردند، پس یعنی نوکیاا در حال ورود اونم با کمک غول بزرگ سامسونگ ----» بزودی نوکیا وارد شده

مطالب پیشنهادی