ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده جدید اپل A10 Fusion چهل درصد از A9 سریع تر است

پردازنده ی A9 اپل که در آیفون 6s به کار گرفته شد ۷۰ درصد سریع تر از نسل قبلی خود یعنی A8 و برای عملکردی در سطح رایانه های رومیزی طراحی شده بود. حال شرکت ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۳:۲۹

پردازنده ی A9 اپل که در آیفون 6s به کار گرفته شد ۷۰ درصد سریع تر از نسل قبلی خود یعنی A8 و برای عملکردی در سطح رایانه های رومیزی طراحی شده بود. حال شرکت اپل پردازنده ی جدید خود یعنی A10 Fusion را نیز در کنار آیفون 7 معرفی کرد.

این چیپ جدید در مجموع ۴ هسته دارد و از ۲ هسته با عملکرد بالا بهره می برد. این پردازنده ی جدید به گونه ای طراحی شده که نسبت به نسل قبلی خود یعنی A9 چهل درصد، و در مقایسه با A8 دو برابر سریع تر باشد. فیل شیلر اعلام کرد چیپ A10 Fusion صد و بیست برابر سریع تر از آن چیزی است که در ابتدا در آیفون به کار گرفته شد.

در حالی که دو هسته ی این پردازنده در حالت عملکرد بالا کار می کنند، دو هسته ی دیگر برای اپلیکیشن هایی طراحی شده اند که انرژی کمتری نیاز دارند تا مصرف انرژی بهینه تر شود. همه ی اینها توسط یک کنترلر جدید انرژی به صورت خودکار تنظیم می شود.

عملکرد گرافیکی A10 Fusion نیز بهبود یافته است و اپل در نتیجه ی این تغییرات قول پشتیبانی از بازی هایی در سطح کنسول های بازی را می دهد. داخل A10 Fusion یک چیپ گرافیکی ۶ هسته ای جا خوش کرده که نسبت به A9 آیفون 6s پنجاه درصد، و در مقایسه با A8 آیفون 6 سه برابر سریع تر عمل می کند. اپل ادعا می کند A10 Fusion قدرتمند ترین چیپی است که تا کنون در تلفن های هوشمند به کار گرفته شده است.

اما شاید مهم ترین ویژگی تازه ی A10 Fusion برای کاربران آیفون، طول عمر باتری باشد. اپل می گوید این چیپ جدید اجازه می دهد باتری آیفون 7 بیش از ۲ ساعت بیشتر از آیفون 6s دوام بیاورد که این امر، آیفون 7 را به «طولانی ترین طول عمر باتری در میان تلفن های آیفون» مجهز می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی