ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کامیون خودران FMX ولوو را به هنگام ناوبری خودکار در معادن تاریک سوئد تماشا کنید

اوایل سال جاری میلادی بود که که کمپانی Volvo از کامیون خودران جدیدی رونمایی کرد و گفت این کامیون می تواند «انقلابی در صنعت معادن» به وجود آورد. این کمپانی اخیراً فاز آزمایش کامیون FMX ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

اوایل سال جاری میلادی بود که که کمپانی Volvo از کامیون خودران جدیدی رونمایی کرد و گفت این کامیون می تواند «انقلابی در صنعت معادن» به وجود آورد. این کمپانی اخیراً فاز آزمایش کامیون FMX خود را در معادن سوئد آغاز نموده و ویدیویی از ناوبری خودکار آن به انتشار رسانده است.

کامیون FMX ولوو، یکی از دستاوردهای پروژه تحقیقاتی اخیر کمپانی مورد اشاره به شمار می رود که با هدف افزایش امنیت و کارایی در اماکن پرتعدد و خطرناک نظیر معادن و بنادر ساخته شده است؛ اماکنی که تحت شرایطی کنترل شده به سر می برند و حرکت اتومبیل ها و کامیون ها در آن به صورت مداوم صورت می گیرد.

volvo-fmx-autonomous-truck-testing-boliden-mine-kristineberg-sweden-3-w600

ولوو آزمایش های نخست خود را معدن Boliden، واقع در شهر کریستینبرگ سوئد به انجام رسانده است. FMX، که به گفته ولوو اولین کامیون خودران جهان به شمار می رود، می تواند مسافتی معادل 7 کیلومتر را در معادن پوشش دهد و تا عمق 1320 متری وارد زمین خواهد شد.

شش سنسور مختلف، شامل جی پی اس، رادار و LiDAR در این کامیون قرار گرفته اند که سبب می شود دائماً شرایط پیرامون خود را بسنجد. سیستم توسعه یافته برای FMX، نقشه ای از داخل معدن تهیه می نماید و با استفاده از آن، مسیری برای حرکت کامیون به وجود می آورد. ضمناً هر بار ورود به معدن سبب خواهد شد تا سیستم مورد بحث نقشه خود را بهبود ببخشد و مسیر حرکت و میزان مصرف سوخت را بهینه سازی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی