ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی EMC با عقد بزرگترین قرارداد ادغام تاریخ تکنولوژی به Dell پیوست

کمپانی Dell به تازگی اعلام کرده که قرارداد 60 میلیارد دلاری اش برای خرید EMC نهایی شده است؛ قراردادی که بزرگترین ادغام تاریخ تکنولوژی تا به امروز به شمار می رود. کمپانی جدید که از ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

کمپانی Dell به تازگی اعلام کرده که قرارداد 60 میلیارد دلاری اش برای خرید EMC نهایی شده است؛ قراردادی که بزرگترین ادغام تاریخ تکنولوژی تا به امروز به شمار می رود. کمپانی جدید که از این پس Dell Technologies نام خواهد گرفت، 140 هزار کارمند در سراسر جهان دارد و مقر اصلی آن در شهر هاپکینستون ایالت ماساچوست آمریکا واقع خواهد بود.

«مایکل دل» (Michael Dell)، مدیر عامل کمپانی دل ضمن اشاره به ارزش 74 میلیارد دلاری Dell Technologies طی مصاحبه ای گفته است: «با در نظرگیری زنجیره عرضه، قدرت ما در بازار فعلی و وسعت مان، احساس می کنیم که از جایگاه خوبی در حوزه های جدید تکنولوژی و حوزه های فعلی تکنولوژی برخوردار هستیم.»

خبرهای مربوط به قرارداد اخیر Dell و EMC برای اولین بار در ماه اکتبر سال گذشته میلادی به گوش رسید و نزدیک به 11 ماه طول کشید تا به فرجام برسد. دل و کمپانی سرمایه گذار شریک آن، یعنی Silverlake برای به سرانجام رسیدن این قرارداد، نزدیک به 40 میلیارد دلار بدهکار شدند و دل برای تامین 5 میلیارد دلار دیگر مورد نیازش، توافقاتی را هم بر سر فروش واحد نرم افزار و تجارت سرویس های فناوری اطلاعات خود با طرف های دیگر انجام داد.

ادغام اخیر دو کمپانی مورد اشاره، بسیار عظیم بوده و مشابه آن هیچوقت در تاریخ تکنولوژی دیده نشده است. دل که یک کمپانی خصوصی به شمار می رود، نه تنها EMC را خریداری کرده بلکه تمام زیرمجموعه های آن را نیز تحت تملک خود درآورده است. از جمله این زیرمجموعه ها می توان به کمپانی امنیت سایبری RSA Security، شرکت تولیدکننده نرم افزار Pivotal Software و کمپانی سازنده نرم افزارهای ابری Virtustream اشاره کرد که البته تمام آنها سهامی عام باقی خواهند ماند.

بنابر اعلام کمپانی VMWare، یکی دیگر از زیرمجموعه های EMC، مایکل دل به عنوان رییس هیئت مدیره کمپانی جدید برگزیده شده است و «ایگان دوربان» (Egon Durban) یکی از مدیران Silverlake هم در هیئت رییسه آن فعالیت خواهد کرد. در همین حال، «جوزف توچی» (Joseph Tucci)، رییس هیئت مدیره VMware که این مسئولیت را از سال 2007 برعهده داشته، از سمت مدیریت Dell Technologies کناره گیری کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۱ شهریور ۱۳۹۵

    نه باو! دل چی کار میخواد بکنه! یه شرکت هم قدو قواره خودش رو خریده! البته تقریبا نصف خودش!

  • | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

    دویست و ده هزار میلیارد تومن :\\\:

مطالب پیشنهادی