ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حذف جک هدفون در آیفون ۷
تکنولوژی

دفاع مدیران اپل از حذف جک هدفون در آیفون 7

بالاخره شب موعود فرا رسید و اپل طی یک مراسم رسمی در شهر سانفرانسیسکو از آیفون های جدید رونمایی کرد. به طور قطع بحث برانگیز ترین مسئله در خصوص آیفون ۷ امسال، حذف جک هدفون ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

بالاخره شب موعود فرا رسید و اپل طی یک مراسم رسمی در شهر سانفرانسیسکو از آیفون های جدید رونمایی کرد. به طور قطع بحث برانگیز ترین مسئله در خصوص آیفون ۷ امسال، حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری است که اعتراضات زیادی را برانگیخته است. حال چند تن از مهمترین چهره های اپل در مصاحبه هایی از تصمیم این شرکت دفاع کرده اند.

دلایل مختلفی برای این تصمیم بیان شده است، از جمله امکان استفاده از درگاه لایتنینگ یا دانگل مبدل، اشغال فضای زیاد که می توان از آن برای گنجاندن تکنولوژی های دیگر بهره برد، و در انتها لزوم حدف آن برای فراهم نمودن قابلیت ضد آب.

گرگ جوسویاک (Greg Joswiak) معتقد است که تکنولوژی جک های ۳.۵ میلیمتری بعد از گذشت حدود ۵۰ سال بدون تغییر ماندن، دیگر از رده خارج به حساب می آید و می بایست به سمت فناوری بهتری رفت.

دن ریکو (Dan Riccio) نیز این جک را حفره ای پر از هوا توصیف کرده که اشاره ای به اشغال فضای زیاد توسط این پورت و متعلقاتش دارد. او این سخت افزار را یکی از موانع اصلی برای نوآوری های اپل در چند سال اخیر می داند، چراکه ابعاد آن حالا از ماژول دوربین اصلی نیز بزرگتر و جاگیرتر است. ریکو می گوید: «وقتی راه حلی بهتر سراغ داریم، دیوانگیست که به سراغش نرویم.»

در این میان برخی هستند که باور دارند حذف جک کلاسیک هدفون، اولین قدم اپل در پایه ریزی پلتفرمی جدید برای کنترل حق مالکیت معنوی محتواهای دیجیتال است و این شرکت قصد دارد از این طریق کنترل بیشتری روی توزیع محتوای غیر مجاز داشته باشد. اما فیل شیلر چنین باوری را «توهم توطئه به معنای واقعی کلمه» می داند.

شیلر حذف این درگاه را پیش زمینه ای برای افزودن دکمه هوم حساس به فشار دانسته و تاکید کرده است که وقتی اپل به جایگزینی بهتر دست یافته، چرا نباید به سراغ آن برود؟

سرانجام نیز تیم کوک در واکنش به برخی گفته ها مبنی بر از دست رفتن عنصر خلاقیت اپل در چند سال اخیر، این موضوع را رد کرده و می افزاید که شرکتش تلاش دارد با بهبود عملکردهای قابلیت های فعلی محصولاتش، زندگی آسان تری را برای کاربران رقم بزند. او چنین کاری را عین خلاقیت می داند و معتقد است:

«خلاقیت یعنی بهتر کردن محصولات. اگر شما به عقب برگردید و ببینید مردم چه چیزی را بیش از همه درباره آیفون ها دوست دارند، به امکانات عکس برداری و استفاده از اپلیکیشن های مختلف در انجام بهتر کارهای روزمره می رسید. آیفون های جدید نیز از لحاظ دوربین پیشرفت چشمگیری پیدا کرده اند، نرم افزارها ارتقا یافته، عمر باتری بهتر شده و iOS ۱۰ با مجموعه ای از ویژگی های جدید در دسترس خواهد بود. ما این را حرکت به سمت جلو می دانیم»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • کاشانی
    کاشانی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

    قابلیت بی سیم برای شارژ و هدفون آینده ی صنعت موبایله.. اما در زمان خودش و طی کردن مسیر درستش.. اپل با این کار به استقبال آینده نرفته.. خواسته ی خودش رو تحمیل کرده...هر چند چند سال دیگه که شارژ بی سیم و هدفون فراگیر بشه..چند تا نویسنده پیدا میشن که میگن سال2016 اپل آینده نگری کرده و تیم کوک نابغه ای بود که به حق جایگزین جابز شده!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی